אלן דרשוביץ על החוק הבינלאומי ופשעי מלחמה

כאן תוכלו למצוא מאמר קצר של אלן דרשוביץ על בית הדין הבינלאומי בהאג, ועל שאלת האשמתה של ישראל בפשעי מלחמה בעזה. מובאים במאמר גם דבריו של קולונל ריצ'רד קאמפ, הבריטי, שלהערכתו "לא היה בהיסטוריה של המלחמה שום צבא שעשה מאמצים גדולים כל-כך להקטין את הנפגעים האזרחיים" כמו צה"ל בעזה. כדאי לעיין במאמר כדי להיזכר איך מגדיר החוק הבינלאומי פשעי מלחמה, ולהבדיל בין דמגוגיה לחקירה ריצינות בנושאים כבדי משקל כאלה. מי שהמומחה שלו למשפט בינלאומי זה גדעון לוי, עשוי למצוא את עצמו – איך לומר? – לא לגמרי מעודכן.  

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=300
  • תגובות ב-RSS

3 תגובות לפוסט ”אלן דרשוביץ על החוק הבינלאומי ופשעי מלחמה“

  1. מאת אלי:

    השטן מצוי בפרטים. אלן דרשוביץ הוא סניגור ידוע, ואחד מלקוחותיו היא מדינת ישראל. כמי שרגיל להגן בהתלהבות על עבריינים מסוגים שונים, אין לו כל בעיה להגן גם על פעולות צה"ל בעזה. במאמר שלו אין כל דיון בפרטים, אלא אמירות כלליות בלבד.
    דרשוביץ צודק שאין זה הוגן להעמיד את ישראל בלבד לבית הדין הבינלאומי וצריך להוסיף אליה את זימבובאה, קונגו ורוסיה אך הוא אינו מפרט מה צה"ל עשה בפועל בשטח.
    מפקדי צה"ל הורו בגיבוי הדרג הפוליטי לבצע בעזה מדיניות של אדמה חרוכה תוך הפעלת כמויות אש אדירות חסרות תקדים לכל עבר, במטרה להפחית מהסכנה האפשרית לחיילים. שום צבא מערבי לא נקט בדרך זו באפגניסטן או בעירק.
    האם מדיניות זו מוצדקת מבחינת החוק הבינלאומי והאם היא מוסרית?
    זאת השאלה שצריך לדון בה.
    אני חייל מילואים שמתבייש בצה"ל. בעבר היו הנורמות של הצבא ראויות יותר. ישראל הופכת להיות דומה יותר ויותר לשכנותיה, ואנשי הרוח שותקים.

  2. מאת שיר:

    אלי, התכוונת אולי במקום "שותקים" – "מריעים מהיציע"?

  3. מאת מרדכי צבי:

    אכן השטן מצוי הפרטים.
    מעניין מהיכן שאבת את המידע הפרטני על "מפקדי צה“ל הורו בגיבוי הדרג הפוליטי לבצע בעזה מדיניות של אדמה חרוכה תוך הפעלת כמויות אש אדירות חסרות תקדים לכל עבר, במטרה להפחית מהסכנה האפשרית לחיילים"?
    על בסיס מה אתה מספר ש"שום צבא מערבי לא נקט בדרך זו באפגניסטן או בעירק"???