מוצ”ש בטיילת של בת-ים

לקחתי את הנייד ל"ביסטרו באר" בטיילת של בת-ים לעבוד. זה לא מה שזה היה, הטיילת הזאת. פקק תנועה אחד ארוך במוצאי שבת. שלא לדבר על כל המטיילים ברגל. זוגות בכל הגילים, מבוגרים שהוציאו כיסאות מתקפלים לאי-תנועה, בחורות מתוקתקות עם ציצים משופצים, אמהות שאספו את השיער עם קליפס ונכנסו לקפקפים עם עגלות, תיכוניסטים שמחפשים עניינים, משפחות.
בקצה הדרומי של הטיילת מלון הדירות הזול "קולוני ביץ'". לובי זעיר עם תאורת נאון ושומר עייף. מוזנח. מאתיים מטר משם מגדל מגורים חדיש, ארכיטקטורה מעודכנת, לובי מפואר, מחירים של תל-אביב. עשרים קומות, הכל נמכר. $100,000 לחדר. נשארו שתי דירות. אחת ארבעה חדרים ב $400,000, אחת חמישה חדרים בחצי מליון. באמצע שיכונים מהסוג המדכא, וביניינים מצופים ריבועי קרמיקה לבנה. גם באלה המחירים קפצו.
הביסטרו באר משלב שולחנות פורמייקה דמוית-עץ, עם תאורת ספוטים כחולה. פס הקול קפץ בין נומה-נומה ברומנית, דרך נינט לאריק ברמן וחזרה. ממול בצד הכביש של הים ריקודי עם ברחבה מוארת. ריקודי עם! שלושה קילומטר צפונה מכאן אנשים חיים על ציניות. מצחצחים את השיניים עם סרקאזם בבוקר, משפריצים אירוניה לבית השחי אחרי המקלחת. וכאן, פנסיונרים ותיכוניסטים רוקדים בטיילת. תארו לכם. עבדתי קצת על מאמר שעוסק בצורך בכור היתוך, נושא שכבר כתבתי עליו לא פעם. ובחוץ, ממול, ככה באמצע הערב: "עוד נשובה אל ניגון עתיק (תק-תק אום, תק)". משהו.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=128
  • תגובות ב-RSS

3 תגובות לפוסט ”מוצ”ש בטיילת של בת-ים“

  1. מאת novo:

    גם בצפון, חוף גורדון/פרישמן למשל, יש חוג ריקודי עם — אם זו האינדיקציה לעממיות נטולת ציניות. ולא בטוח שבטיילת בתל אביב, תוכל להבחין בציניות התל אביבית. לדעתי, תראה שם בדיוק את אותה תערובת (אולי עם יותר תיירים).
    אפילו מוזיקאלית הן דומות. האוונגרד ג'אז או הרוק האכותי לא באמת מציף את תל אביב.

    בת ים (כמו רב עיירות ה"פרובינציה") היא לא אי טרופי בתולי ששמר על איזו תמימות בזמן שהשכנים מצפון התקלקלו.

    תל אביב הפיזית, שמשתרעת מהים ועד שכונות עבר האיילון, הרבה יותר גדולה ו"ישראלית" מהדימוי התל אביבי ,שמשתרע על אזור ג"ג ואנושי הרבה יותר קטן.

  2. מאת מרגוליס:

    "שלושה קילומטר צפונה מכאן אנשים חיים על ציניות". טוב, אני מניח שהמיני-פרובוקציה היתה מכוונת והיא כנראה עשתה את שלה (אני מגיב, לא?). אבל באמת, הכללה שטוחה שכזאת? מה ההבדל בין זה ובין להגיד "בת-ים הזאת, עיר של ערסים"?

  3. מאת צורפת:

    אתה בפייבוריטס שלי.
    מברוק.