כמה הערות על המהומות באמריקה

אני שם את הלינק לוידאו המחריד הזה רק בתגובות, ואל תיכנסו אם אתם לא מוכנים לזעזוע. לפי דעתי זה מסוג הדברים שמשנים תודעה. למי שלא רוצה לראות, זה ממש לינץ' של הפורעים בדלאס באדם שניסה להגן על חנות מפני ביזה. הוא שוכב בסוף הדבר הזה על הכביש בתנוחה מעוותת וגופו שבור, אין לי מילה אחרת לזה.

אז הנה מה שצפוי כמו זריחת החמה בבוקר: האליטה הדמוקרטית וחסידיה עומדים להאשים את טראמפ בכל מה שקרה. הם יאמרו שטראמפ "יצר אווירה" שנתנה רוח גבית לשוטרים גזענים, ושהמחאה הנוכחית היא לא רק נגד השוטרים, אלא נגד ממשל טראמפ, ונגד הגזענות הממוסדת, וכו' וכו'. נניח בצד את השאלה אם זה נכון. לעניות דעתי אין לזה שחר. אבל לא זה העיקר. העיקר הוא, להערכתי, שזה לא יעבוד. זה עומד לחזור על הדמוקרטים כבומרנג.
.
ראשית המעמד הבינוני האמריקאי לא יסבול מהומות ולא חשוב מה סיבתן או איך ובמה מצדיקים אותן. שנית, מי שחושב שרוב השחורים שמחים בהרס וביזה, בין השאר בשכונות של עצמם, טועה. המיעוט המתפרע לא חביב על הרוב שומר החוק, לא רק מחוץ לשכונות שחורות, אלא גם בתוכן.
.
האליטה הפרוגרסיבית ומשטר התקינות הפוליטית שלה, שהתמסד תחת ממשל אובמה, העצים מאד את המתח הגזעי, ופירש את העולם דרך הנרטיב פרוגרסיבי על "הגזענות הממוסדת" שנוטה להפוך כל דבר שגזע מעורב בו, לדבר שגזע הוא עיקרו. זה הרבה פעמים מטעה ומסלף. אני לא רוצה להכניס פה את ידי לתוך המים הרותחים של מלחמת הסטטיסטיקה, רק לומר שהדינמיקה ההרסנית של ליבוי הרוחות יוצרת מה שנקרא "אפקט פרגוסון" על שם המהומות בפרגוסון ב 2014: שוטרים מפחדים להיקלע לסערה לאומית, ונזהרים גם בפושרין. המשטרה מצמצמת את פעילותה בשכונות שחורות, והתוצאה היא עלייה בפשיעה שמי סובל ממנה? ניחשתם נכון. בעיקר תושבי אותן שכונות.
.
אז איך זה ישפיע? אם המהומות יימשכו ויחצו רף מסויים תהיה לממשל רוח גבית למדיניות שיש לה שם בארצות הברית: law and order. חוק וסדר. וזו דינמיקה שיכולה לרמוס את אפקט פרגוסון תחתיה, ולהסתיים בדרישה ציבורית ליד קשה.
.
אז הנה שני הסנט שלי: ככל שזה יחמיר, כך רבים יותר יראו ברפובליקני כמו טראמפ את הפתרון, לא את הבעיה. אני מקווה שגם הדמוקרטים יבינו את זה, לפני שהעסק גולש לסוג של מלחמת אזרחים. ללבות את רוחות אנטיפה בתור סוג של מרד נגד טראמפ זה חוסר אחריות. זה יוביל לשפך דם נורא, ולבאקלאש, לא לאיזה ניצחון מדומיין על הרשע הכתום.

עוד לא שמעתי מה ביידן אמר, אבל אני לא אתפלא אם, סגור כפי שהוא בתיבת התהודה הפרוגרסיבית, הוא יגלה הבנה למתפרעים. זו הרי ההתניה הפרוגרסיבית, שלפיה כל ביקורת על קבוצות עם תו תקן רשמי של קורבנות היא "האשמת הקורבן". ובעולמם המוסרי אין לך דבר יותר מגונה מהאשמת הקורבן.

אבל תיבת התהודה הזאת לא מכילה את רוב אמריקה ורוב אמריקה יגיב לתמונות האלה באופן דומה לזה שהגיב כלפי הרצח של ג'ורג' פלויד – בזעזוע. כי מחוץ לתיבת התהודה הפרוגרסיבית, זה שהלינץ' שבסרטון מבוצע בידי שחורים לא הופך אותו לפחות לינץ'.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=1078
  • תגובות ב-RSS

5 תגובות לפוסט ”כמה הערות על המהומות באמריקה“

  1. מאת בתיה מלמד:

    ניתוח מרתק. עוקבת אחריך בעניין רב (בתיה, אימא של אורי מלמד, אם זכור לך)

  2. מאת amiel savaldi:

    הסלחנות וההתעלמות רבת השנים מארגונים פשיסטיים כמו אנטיפה, BLM, סטודנטים לשחרור פלסטין וכו' מעצימה את ההתפוצצות עכשיו.
    הדמוקרטים כנועים ל AOC ורשיד וקיצונים אחרים מה שלא מפריע לרוב מוחלט של יהודי ארה'ב לעצום עיניים ולתמוך בדמוקרטים בכל מחיר

  3. מאת אלעד:

    שלום גדי ותודה על המאמרים.
    שאלה: תוכל לתת לי 1-3 קישורים למקורות מידע על מה שקורה באמריקה?
    אני מחפש מקור לחדשות שיש בו בעיקר עובדות ומספרים, בלי פרשנות ובלי דרמטיזציה.
    שיכתבו לי במהומות במקומות א ב ג השתתפו בסביבות X אנשים, X נהרגו X פצועים.
    וזהו.
    מכיר? אפשר גם באנגלית כמובן
    תודה

  4. מאת גדי טאוב:

    מציע לעקוב אחרי האתר של ה National Review.

  5. מאת גדי טאוב:

    שמחתי לשמוע, בתיה! הבן שלך הוא אחד היותר חכמים בסביבה…