גנרל פלין פעם שנייה – האזנות לא חוקיות של ממשל אובמה לבכיר בממשל הנכנס

אל תאמינו לריבוא מכחישי פשעי ממשל אובמה, וגם לא למי שמנסים להסיח את הדעת מהנסקנדל ההולך ונחשף בטענה שהסקנדל עצמו הוא ניסיון של ממשל טראמפ להסיח את הדעת. הפעם, צר לי, זה לא יעבוד. כי יש בעולם לא רק כוונות אלא גם עובדות.

והם מבינים את זה, כנראה. קורונה או לא קורונה, אחת מן השתיים: או שממשל אובמה ריגל אחרי היועץ הנכנס לביטחון לאומי של טראמפ, הגנרל מייקל פלין, או שהוא לא ריגל אחריו. ומאחר שברור שעשו לשיחות של פלין מה שנקרא אנמסקינג (מיד נסביר) במספר מאד מרשים של מקרים, יש צורך לתרץ את מה שאין דרך להכחיש.

Michael Flynn 'should lose his status' as 3-star general, Richard ...



ולכן מיד נבנה קו ביצורים חדש בדמות ספין כזה: מסבירים לנו עכשיו שאנמסקינג זה בכלל הליך חוקי ונפוץ, וגם ממשל טראמפ עושה אנמסקינג, וכו' וכו'. אז נסביר מה זה.

שני צעדים אחורה.

מסקינג (מיסוך, מלשון מסיכה) זה הליך שנועד להסתיר את זהותם של אזרחים אמריקאים המשוחחים עם גורמים זרים, שרשויות הממשל מאזינות להם מטעמי ביטחון לאומי. מכוון שמותר להאזין לשגריר הרוסי, למשל, אבל אסור להאזין לאזרחים אמריקאים שמדברים איתו, יש חובה לגורמי המודיעין (ורשויות ביטחון הפנים – כלומר האף-בי-איי) למחוק מהתמלולים, הדו"חות, וכו' את הפרטים המזהים של האזרח האמריקאי שאיתו שוחח הגורם המואזן. עד כאן מסקינג.

מה זה *אנ*מאסקינג? בתרגום חופשי: הסרת המיסוך.
במקרים חריגים, למשל כשבלי להבין עם מי הזר מדבר אי-אפשר להבין את תוכן השיחה, מסירים את המיסוך, וחושפים את זהות האזרח האמריקאי. מכוון שזה דבר רגיש, זה נעשה רק על פי בקשה של אדם בכיר מאד. לייתר דיוק: אדם בכיר שיש לו סיבה טובה. בממשל אובמה עשו את זה הרבה אנשים בכירים למייקל פלין. אבל לא ברור שהיתה להם סיבה טובה. או בכלל, סיבה מודיעינית כלשהי.

דע עקא: ממשל אובמה הגיש 50 בקשות אנמסקינג שונות לשיחות של היועץ הנכנס לביטחון לאומי, ובעצם עשו מה שנקרא "ניטור מהופך"
(reverse surveillance)
הם האזינו *לפלין* במסווה של האזנה לשיחות שלו עם זרים. הם בעצם אפשרו לעצמם להאזין לכל השיחות שלו עם זרים (כך טוען הוול סטריט ג'ורנל). האם עלינו להאמין שהיתה סיבה נפרדת לבקש אנמסקינג לשיחות של כל הזרים שאיתם שוחח פלין (אם אכן מדובר בכולם, או משהו קרוב לזה)?

מתוך מאמר המערכת של הוול סטריט ג'ורנל (13 במאי, 2020):



לא זאת אף זאת: חלק מהאנשים שביקשו את האנמסקינג לא נראים קשורים ובדרך כלל לא אמורים לעסוק בבקשות אנמסקינג. לכן מה שאומרים לכם שזה הליך שגרתי, ושגם ממשל טראמפ עושה אנמקינג נראה מאד לא משכנע. בכל אופן, בכירי מערכת הוול סטריט ג'ורנל חושבים שהניסיון לצייר את ההאזנה השיטתית הזאת לבכיר של הממשל הנכנס על ידי הממשל היוצא כאילו היה מדובר בדבר שיגרה הוא, אפעס, לא לגמרי משכנע.



שזה מחזיר אותנו למה שכל מכחישי אובמה-גייט, שגם מכרו לנו במשך שנים תיאוריית קונספירציה חסרת שחר על הקשר בין טראמפ לפוטין, ממשיכים להתעלם ממנו. ובראש וראשונה לב הסקנדל: ממשל אובמה השתמש בערימת השמצות חסרות בסיס שנאסף במימון הקמפיין של הילרי (תיק סטיל), כבסיס להונאת בתי המשפט, כדי להשיג צווי האזנה שאינם לגיטימיים ליועץ בקמפיין של טראמפ. צר לי חברים, מי שממשיך להעמיד פנים שאין כאן שערוריה או שלא יודע את העובדות הבסיסיות, או שמוליך אותכם שולל במתכוון.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=1030
  • תגובות ב-RSS

תגובה אחת לפוסט ”גנרל פלין פעם שנייה – האזנות לא חוקיות של ממשל אובמה לבכיר בממשל הנכנס“

  1. מאת חיים צרור:

    אין ספק, למי שהחומר הזה לא נוח ולא מתאים, יפחית מערכו
    וישתמש במושגים תקשורתיים להפחתת חומרת העניין.
    מי שבאמת מחפש לחשוף את האמת.
    לא נרתע מלפרסם את החומר ולהשתמש בו ללא מורא.
    מעריך מאוד עיתונאים אמיצים. ישר כוח.