בשביל להבין את פרשת פלין צריך לדעת מה זה unmasking – הסבר קצר

מתוקף התפקיד הקצת מעיק שלקחתי על עצמי, לדווח, לשתף וקצת לבאר את הקנוניה ההולכת ונחשפת נגד טראמפ, שהחלה עוד כשהיה מועמד, ושהתקשורת הישראלית מתעלמת ממנה אף על פי שהולכת לבוא רעידת אדמה בארצות הברית שחבל על הזמן, אז הפעם אין ברירה אלא להסביר איזה מונח טכני שבלעדיו קשה להבין את החדשות הבאות מעבר לים. המונח הזה הוא: Unmasking. והוא מפתח להבנת חלק מהמעשים הכי חמורים שעשה, ככל הנראה, ממשל אובמה, בניסיון לרגל אחרי טראמפ ולהכשילו.

אז "אנמסקינג" זה מונח של קהיליית המודיעין חשיפת זהויות של אזרחים אמרקאים שעלו ברשת המודיעין לכאורה בטעות, משום שדיברו עם גורמים שהביון האמריקאי מאזין להם. .הנה הסבר קצר: אמריקה כמו כל מדינה שפויה בדעתה מרגלת אחרי דיפלומטים זרים, סוכנים של מדינות זרות, אזרחים זרים ואחרים שמסיבות טובות יותר או פחות יש טעם לחשוד שאולי הם עוסקים גם בפעילות ביון נגד ארצות הברית. כאשר, נניח, הסי-איי-אי, או האף-בי-אי, מאזינים לאדם כזה – למשל השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק בדוגמא הרלוונטית לפלין – הם קולטים הרבה שיחות שלו עם אזרחים אמריקאים. לביון האמריקאי, וגם לאגף הריגול הנגדי באף-בי-איי, אסור להאזין לאזרחים אמריקאים בלי צו בית משפט מיוחד.

לכן, בהעדר צו כזה, יש הליך שנקרא "מסקינג", מיסוך, או הלבשת מסיכה, שבמסגרתו מסירים את כל סימני הזהוי של האמריקאי שהשתתף בשיחה מכל התמלילים, העדויות, הדו"חות וכו'. .אבל יש מקרים – הם אמורים להיות נדירים – שבהם בלי לדעת את זהות האמריקאי המשתתף בשיחה, אי אפשר להבין את השיחה. ולכן אנשים בכירים מאד, ורק בכירים מאד, יכולים לבקש "אנמסקינג" – הסרת מיסוך, כלומר חשיפת זהות האזרח האמריקאי. .ממשל אובמה, מסתבר, השתמש באנמסקינג סיטונאי כדי לעשות מה שבמודיעין האמריקאי קוראים לו: reverse surveillance האזנה הפוכה: כדי להאזין למשל לגנרל פלין, מקליטים גורמים זרים שהוא מדבר איתם ואז עושים אנמסקינג לכל השיחות. או זה בכל אופן החשד. שפלין היה מלכתחילה המטרה של חלק מההאזנות האלה, ושהאזינו לו על ידי בקשות אנמסקינג מתוכננות מראש.

זה דבר מאד חמור. וכבר עכשיו ברור שכאשר השגרירה של ארצות הברית באום, סמנת'ה פאורז (איך היא קשורה לאנמסקינג?), או סוזן רייס, או ג'ימס קומי, או ג'ון ברנן, מפעילים עשרות בקשות של אנמסקינג תוך כדי תקופת המעבר שבין הבחירות לבין כניסת טראמפ לבית הלבן, אז ברור שמשהו מאד מאד מוזר קורה פה. .אז אם מישהו חשב שאובמהגייט זה משהו שעומד להסתיים בפרשת קארטר פייג', או בזיכוי של פלין, הוא כנראה טועה. מפני שפלין, שברור עכשיו שפשוט טמנו לו מלכודת, הוא כנראה רק קצה חוט אל תוך מבוך המעקבים הלא חוקיים של ממשל אובמה אחרי יריב פוליטי שנעשו לכאורה בשיטת ההאזנה ההפוכה.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=1026
  • תגובות ב-RSS

9 תגובות לפוסט ”בשביל להבין את פרשת פלין צריך לדעת מה זה unmasking – הסבר קצר“

  1. מאת מיכאל כהן:

    מעשה חמור, מעריך מאוד את עבודתך,יש ערך מוסף מהקריאה .

  2. מאת רחל שרם:

    תענוג לקרוא. תודה שאתה כאן. גם שם השמאל מגעיל, מושחת ואנטי דמוקרטי כמו כאן, הגם שלמרבה האירוניה הם נקראים דמוקרטים.

  3. מאת טליה מן:

    ובכל פעם שנדמה שראיתי שמעתי נחרדתי נדהמתי, מגלה שזה המבוא למבוא שלפני הפתיח.

  4. מאת יוסי לוי:

    השאלה אם בארהב אין מערכת טיוחים והשתקה בפרקליטות או גם בבתי משפט, ואז יסגרו את כל החקירות/תיקים? (כמו מדינות אחרות במזה"ת ולא אגלה אילו).
    האם בסוף מישהו ישפט שם על זה.

  5. מאת גילה:

    תודה על ההבהרות החשובות. ברור שהתקשורת הישראלית מתעלמת, הרי פוגעים בנשיא אובמה, ציפור נפשם.

  6. מאת דרור:

    מאמר מעניין וחשוב. אני מניח שהתישקורת שלנו לא תרבה לעסוק בנושא הזה.

  7. מאת דרור:

    איך עושים שיתוף?

  8. מאת גדי טאוב:

    אפשר להעתיק את הלינק בשורת הכתובת של הדפדפן. והכי טוב, לעשות מינוי לערוץ שלי:
    https://www.youtube.com/watch?v=x3kGiwCTmrM

  9. מאת דינה:

    גדי, תודה רבה על ההסבר.
    הדמוקרטים לא קשורים לדמוקרטיה בשום צורה.