מספיק עם השקר הזה, על 1.8 מליארד שקל שאלוביץ' "קיבל" מכספי הציבור. פייק גמור.

האמת שזה קצת לא פר להיטפל דווקא לאילן לוקץ' על האמירה הזאת ששאול אלוביץ' קיבל "1.8 מיליארד שקל מהכסף של אזרחי מדינת ישראל" בשביל לתת לנתניהו סיקור אוהד בוואלה. לוקץ' חזר על המספר הזה, שהוא שקר גמור, כי הוא שמע את זה אלף פעם וכי כל מיני "עיתונאים" חשובים ונפוחים שחלקם ידעו שזה בלוף וחלקם סתם חזרו על דברי חבריהם. אבל מאחר שנקלעתי לויכוח הזה אז שאלתי אותו מאיפה המספר, וזאת היתה למשה מלכודת, כי ידעתי שאין לזה בסיס. אז ברשותכם הסבר ללמה המספר הזה מופרך ברמות אחרות. פשוט אין לו שום שחר (כפי שהסברתי בשרשור ארוך בטוויטר):
.
ובכן. 1.8 מליארד שקל זה חיבור של שני מספרים. עסקת יד 2 (800 מיליון) ועסקת יס-בזק (מליארד). אין שום אמת בטענה שזה כסף של אזרחי ישראל ש"ניתן" לאלוביץ'.
.
נתחיל מעסקת יד 2: הלוח נקנה על ידי אקסל שפרינגר הגרמנית. זה לא כסף "של אזרחי ישראל", זה כסף זר ש*נכנס* לישראל וזה טוב לישראל. כמובן שזה טוב לא רק לאזרחי ישראל, אלא גם לאלוביץ'. אבל אלוביץ' קיבל 10%מזה – וגם לא בדיוק קיבל, אלא מכר נכס תמורת הסכום הזה. למה 10%? כי עץ ההחזקות הוא כזה: אלוביץ' שלט ב Bicom, ששלטה בבזק, ששלטה בוואלה ששלטה ביד 2.
.
התוצאה של מבנה ההחזקות היא שהאינטרס המשורשר של אלוביץ' ביד 2, היה בערך 10 אחוז. 80 מליון, לא 800. אז הוא לא קיבל 800 מליון מאזרחי ישראל. הוא "קיבל" 80 מיליון, והקיבל פה הוא במרכאות, כי הוא נתן תמרותו משהו, לא קיבל מתנה.
.
העסקה הזו אושרה בידי כל הרגולטורים הרלוונטיים, והאמת שהם היו רלוונטיים רק במקרה. תנאי הרישיון של בזק, שמחזיקה בתשתית תקשורת חיונית, כוללים סעיף שאומר שמכירת חלקים מבזק טעונה אישור של משרד התקשורת. יד 2 אינה תשתית תקשורת חיונית. לכן היא כפופה לרגולציה בעצם בסוג של טעות, מתוקף תנאי הרישיון שלא החריגו תשתיות לא חיוניות. היועצת המשפטית של משרד התקשורת גם אמרה שהאישור הרגולטורי אינו דרוש מבחינה מהותית. לכן כל הסיפור של יד 2 בתוך כתב האישום של תיק 4000 הוא משונה ברמות אחרות. אם אלוביץ' היה מחזיק את יד 2 בנפרד הוא לא היה צריך שום אישור בשביל המכירה שלה.
.
עכשיו מה לגבי המליארד? ובכן. המליארד זו עסקה שהיתה בנויה כך: יס הוחזקה על ידי שני גורמים. בזק ויורוקום. יורוקום היתה חברת החזקות של אלוביץ'. עסקת בזק-יס אמרה שבזק קונה מיורוקום את כל המניות שלה ביס, ולכן הופכת להיות בעלת 100% ביס. אלוביץ' מכר נכס מחברה שהיא שלו, לחברה שיש לו בה רק חלק (בזק) ולציבור יש בה 74%. אז האם אלוביץ' קיבל מהציבור כסף? לא בדיוק. הוא נתן תמורה, והציבור מתוקף היותו מחזיק באחוזים כאלה בבזק שילם עבור התמורה. אז השאלה היא כמובן מה החברה שווה?
.
אפשר באותה מידה להגיד שאלוביץ' נתן לציבור משהו – תלוי אם מעריכים את שווי החברה במליארד או ביותר או בפחות. כך או כך, רוב מתוך 74% באסיפה המייצגים את הציבור, אישרו את העסקה. כנ"ל הרגולטורים. בקיצור הטענה שהציבור נתן לאלוביץ' 1.8 מליארד היא שקרית בכל כך הרבה רמות, שרק תקשורת פח הזבל שלנו, שמנסה להנדס את המציאות, ולא מרגישה שום מחוייבות לעובדות יכולה להמשיך להפיץ אותה. ואני מציע לכם לא לחזור על השקר הזה, ולציין שזה שקר כל פעם שאתם שומעים אותו.
.

.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=998
  • תגובות ב-RSS

אין אפשר לפרסם תגובות כרגע.