ציטוט – מומי דהן על כלכלה ומחאה חברתית

כדי להפוך את הסיסמה "מדינת הרווחה, בשבילי ובשבילך" למציאות חיים אמיתית, יש הכרח בהעלאת מסים, ביטול פטורים ממס וביטול העדפות תקציביות סקטוריאליות. ניתן להעלות את המסים ללא פגיעה ממשית בכלכלת ישראל. חיזוק התשתית החברתית של ישראל יניב תשואה גבוהה, והיא צפויה להיות גדולה יותר מנזקי התמריצים השליליים שנלווים להעלאת מיסוי. למאמר המלא ב YNET…

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=785
  • תגובות ב-RSS

12 תגובות לפוסט ”ציטוט – מומי דהן על כלכלה ומחאה חברתית“

  1. מאת אסף:

    מומי דהן הוא אולי הכלכלן הכי מעניין, וחשוב שפועל היום בארץ. אני רק יכול לקוות שהוא יכתוב יותר, ושיקראו אותו יותר.
    חותם על כל מילה בטור שלו.

  2. מאת אמיר:

    הוא ויוסי זעירא, אולי גם דן בן דוד, צריכים להיכנס לתוך חדר ולצאת ממנו רק עם רשימת דרישות מהממשלה, לתת אותה למפגינים ובא לציון גואל.

  3. מאת אמיר:

    דן בן דוד:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3526742,00.html

    יוסי זעירא:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3526219,00.html

  4. מאת זאב גינזבורג:

    אני לא מבין תקטע הפרוורטי של התביעה לחינוך חינם מגיל אפס. למה צריך לחנך תינוק? הכי טוב לו להיות בבית עם אמא ואבא לפחות עד גיל שנה שנתיים. אם כבר, אז להאריך את חופשת הלידה.
    נב מעניין שהמוחים על המצב החברתי לא מזכירים את הבעיה העיקרית: האבטלה הגואה במשק….

  5. מאת פנחס:

    לאמיר

    מדוע לדעתך ל90000 מפגינים ואפילו נאחז בהגזמה הפראית של 150000 מפגינים צריך להיות יותר כח מכל המיליונים שתומכים בממשלה. מה אתה מציע,דיקטטורה של המפגינים?!

  6. מאת אלי:

    נכון ביותר. רק להוסיף שכדי לבוא בידיים נקיות יש לפעול גם נגד מונופולים של ועדים שונים. חלק מדברים אפשר ואולי צריך להפריט אך בדרך מאוזנת ונבונה.

  7. מאת אורן:

    פנחס,
    לליכוד, בלחץ, יש תמיכה של 14% מהעם ע"פ ההצבעה לכנסת האחרונה (21% מבעלי זכות הבחירה, ו-65% אחוז הצבעה). הם אפילו לא המפלגה הגדולה ביותר. כל השאר זה חרטוט.
    בנוסף, ע"פ סקרים, 85% מחברי הליכוד תומכים במחאה. כלומר בתכלס, היו יותר מוחים ברחוב מאשר תומכי ליכוד בבית.

  8. מאת פנחס:

    לאורן
    לממשלת הליכוד יש רוב בעם. כלאמר רוב של מיליונים. אם אתה מציע דמוקרטיה פשיסטית בולשביקית בה הדברים נקבעים במהומות רחוב אמור זאת בפרוש.
    ברחוב היו רק 90000 מוחים

  9. מאת אמיר:

    אז פנחס, אתה טוען שבדמוקרטיה אין שום ערך להפגנות או להשתתפות דמוקרטית מחוץ לאקט ההצבעה כל 4 שנים (או פחות). הממשלה לא צריכה ליפול בגלל הפגנה, גדולה ככל שתהיה. אבל זה לא מופרך לצפות לאיזשהו שינוי בסדרי העדיפויות בעקבות מחאה הולכת ומתמשכת של חלקים הולכים ונרחבים בעם.
    בכל אופן אני מסכים איתך באופן עקרוני, השינוי העמוק והאמיתי יקרה רק בקלפי. ואת השינוי הזה המחאה כבר הצליחה לעשות. צריך להמתין בסבלנות לבחירות הקרובות. אני אופטימי.

  10. מאת פנחס:

    לאמיר.
    נגד אוסלו הפגינו ממש מאות אלפים ושום דבר לא השתנה
    ובזאת איני אומר שאני מסכים עם כל פרט במדיניות הכלכלית של הממשלה ואיני טוען שרוב המפגינים לא העלו בעיות אמיתיות. אבל התנגדות המפגינים לחוק הוודלים מראה שהם רוצים כלכלה של חלוקת כספים. לחזור לימי הסוציאליזם של מפא"י.תקרא את כלכליסט השייך לטייקון נוני מוזס ולהצעות הפופוליסטיות שהוא מעלה.
    כשאנו נגיע למצבם של יוון או ספרד אף אחד לא יציל אותנו.

  11. מאת זאב גינזבורג:

    אמיר, סתם מעניין אותי אם אמרת אותו דבר בימי אוסלו, שאז באמת הממשלה היתה מינמלית ואף ממשלת מיעוט, וההפגנות היו באמת של מאות אלפים.
    דעתי האישית היא שאמנם יש הרבה יופי במחאה הזאת ובאיכפתיות שהיא מגלה ומעוררת, ובמובן הזה אני מצטרף לתקווה להצלחתה. אבל ברור שיש גורמים (״הקרן״ , ידיעות) שכל עניינם הוא ניגוח הממשלה הנבחרת בישראל ודה לגיטימציה לעומד בראשה. וזה מלחיץ ומעצבן. – בעיקר לחשוב על כל מיני יהודים פרוגרסיבים שיושבים בוילות או פנטהאוזים במנהטן, ותורמים פה למאבק ל״שינוי חברתי וסולידריות״. מן הסתם לחלקם יש אפילו ׳דירות רפאים׳ בירושלים. אבל נעבעך, נתגבר.
    יש פב גם הרבה ניפוח בועה. יש מצב שעוד חצי שנה בקושי יזכרו את זה. אפילו הטעם המר של האכזבה הילדותית מאי-המימוש-המיידי-והמוחלט של השינוי שדורש שנים וסבלנות יעבור.
    בטח אם העולם יכנס לורטיגו כלכלי אם ארהב תפשוט רגל. או משהו כזה.

  12. מאת זאב גינזבורג:

    נב, גם אם באמת הדבר הקריטי היום זה מחירי נדלן, לא הייתי נותן את הטיפול בזה לקדימה. אתם יודעים, פעם אחרונה שראש ממשלה מקדימה התעסק עם נדל״ן…