הרצאה של אהוד יערי על שינוי דוקטרינת הלחימה הערבית נגד ישראל

ב YouTube אפשר לצפות בהרצאתו של אהוד יערי על שינוי דוקטרינת הלחימה הערבית. התפישה של ימי נאצר ואסד האב היתה שצריך להגיע להכרעה במלחמה גדולה, לאחר שארצות ערב יצברו כוח צבאי מספיק לכך. הדוקטרינה היום, המכונה "מוקוומה" מניחה שלא תהיה הכרעה בקרב גדול, ושכיבוש שטח אינו העניין. המטרה היא להביא להתפוררותה של ישראל. בין השאר לכן, אומר יערי, הפלסטינים מתנגדים לחלוקת הארץ. מרתק. ואם עניין אותכם, הנה החלק השני של אותה הרצאה שכולל גם את השקפתו על איזה הסדר אפשר לעשות עם הפלסטינים למרות הכל.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=704
  • תגובות ב-RSS

53 תגובות לפוסט ”הרצאה של אהוד יערי על שינוי דוקטרינת הלחימה הערבית נגד ישראל“

  1. מאת המשחק של אנדר:

    " או, אנדר, שלפת את נשק יום הדין. כשמדברים איתי על השלכות התנהגותיות על אקולוגיה – אני מזדקפת דום, חח. באמת. " – לא בניתי כאן טיעון מאנלוגיה ולא התכוונתי להעליב את האינטליגנציה שלך. זאת הייתה רק דוגמה כדי לסבר את האוזן (כי אין הרבה נושאים שקשורים לתכנון לטווח ארוך שנמצאים בשיח הציבורי).

    " אני עדיין לא חושבת שזה פתרון או חלופה לחלוקה, מה שאני יכולה לחתום שפנחס – שאת תגובתו מיהרת לאמץ – דווקא כן חושב. " – גם אני לא. ולא אימצתי את התגובה של פנחס, רק את החלק בה שאני חושב שהוא נכון – ההבנה שאי אפשר לדחות את פתרון הבעיות בישראל לטווח הארוך (וגם לטווח הקצר) או להתנות אותם בסיום הכיבוש (שאני מקווה שיקרה במהרה).

    בכלל אני חושב שישראל צריכה להקדיש יותר זמן ומאמץ לעסוק בנושאים ה"קטנים": מדיניות חינוך, רווחה, ביטחון, מחקר וכו' בצורה אקטיבית ולא רק בנושא ה"כיבוש" (שאיכשהו קובע את הציר המרכזי במפה הפוליטית). לא בגלל שהוא לא נושא חשוב (והוא כן) אלא בגלל שקשה מאוד להזיז משהו בצורה אפקטיבית במזרח התיכון, ולוח הזמנים לא תלוי רק בנו (אני נוטה לתמוך בחתירה להסכם ולא בנסיגה חד צדדית).

  2. מאת עוגיפלצת:

    אנדר – הייתי רצינית לגמרי כשכתבתי שאני מזדקפת דום, לא חשבתי שבאת להעליב את האינטליגנציה שלי.

  3. מאת המשחק של אנדר:

    סבבה. אחד הדברים שמאוד קשים לי בדיון בכתב הוא לנסות להבין את הכוונה של אנשים בלי לראות את הבעת הפנים שלהם ואת שפת הגוף. אני אף לא אתרגל לזה.

    אומיטקונים הם פשוט תחליף לא מוצלח …