הערה על ה”פטריוטיזם” של גדעון לוי

"אני פטריוט ישראלי. אני רוצה שנעשה את הדברים הצודקים" מצטט גדעון לוי בהארץ את הדברים שהוא עצמו אמר לעיתון האנגלית האינדיפנדנט. אני קורא לעתים את מדורו של לוי, וישבתי איתו יותר משנה בתוכנית "מועצת החכמים" אז תסלחו לי אם אני לא קונה את הקשקוש הזה.

גדעון לוי לא עסוק בביקורת בונה. הוא עושה מאמץ מכוון לתאר את ישראל בצבעים הגרועים ביותר האפשריים. הוא מבטל כלאחר יד כל טענה של ישראל להגנתה כפורפגנדה, והוא קונה כל פרופגנדה של קיצונים פלסטיניים בלי לבדוק. זו לא עיתונות זו תעמולה, והיא פועלת למען דה-לגיטימציה של זכות קיומה של ישראל, לא לתיקונה. אני לא רוצה לחזור ולמנות את פירכות. קיראו את בן-דרור ימיני, הוא עושה זאת טוב ממני. אבל מגוחך בעיני, אחרי שישבתי מולו במשך שנה וראיתי אותו צוהל מכל הזדמנות לתאר את ישראל כסיטרא אחרא, שהוא יתחבא מאחורי הטענה שהוא עושה את כל זה לטובת ישראל. קצת יושר: אתה שונא אותנו? אל תתחבא מאחורי הצעיף הקלוש הזה של "ביקורת בונה".

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=689
  • תגובות ב-RSS

47 תגובות לפוסט ”הערה על ה”פטריוטיזם” של גדעון לוי“

  1. מאת רני:

    לבעל הבית שלומות
    הפלאתני. האיש יפסיד כסף רב ושווה כסף רב עוד יותר אם יאמר את אשר תרצה ממנו לומר, המילה "שונא" לא תצא ממנו. לוי מתפקד כיצרן בתעשייה אדירה של השטנת ישראל. בשוק זה יש תחרות אדירה על הזמנות לכנסים, הוצאת ספרים, קבלת מלגות, תרגומי מאמרים, קידום ועמדות כח ושליטה וההטבות הנלוות: מיניות, פסיכולוגיות וכלל חברתיות. בשוק צפוף זה יש ערך מוסף להיות המשטין יהודי ראה בחו"ל איך מי שלא יודעים צורת אות עברית, מעולם לא נכנסו לבית כנסת ולא חברו לקהילה יהודית, בועלי ארמיות נידות ומטגני ואוכלי חזיר בחלב ושרימף ביום כיפור שחל להיות בשבת הופכים פתאום ליהודים, כשהם כותבים בגארדיאן והאינדיפנדנט. יש ערך מוסף נוסף המבוטא בדולרים ושטרלינגים בהיותך יצרן בתעשייה זו ויהודי מארץ ישראל, ראה נטורי קרתא אצל אחמנדיצ'אד . ערך ההשטנה שאותה ינפק אדם עולה עוד יותר בהיותו ציוני או חיל צה"ל שראה את ה"אמת" ועבר לצד השני ראה את שפירא הטייס המתפרנס היטב כיצרן בתעשייה זו. שיא השיאים הנו אחד, בעל כישורי כתיבה שהגיע לכל המעלות הללו וטוען שהוא פטריוט ציוני הפועל מתוך דחף אלטרואיסטי קיצוני להציל את היהודים, ישראליים וכ"ו מידי עצמם. בעולם הנוצרי רקע העומק לכך, האב טיפוס העתיק, הנו כמובן ישו עצמו והיהודים, ראה יונג בענינים אלו. גם מערכת היחסים המורכבת של מוחמד והיהודים הנה אבטיפוס לטיפוסים דמויי לוי. מה מפליא חדש או משונה בתופעה עתיקה זו?

  2. מאת צבי:

    אני זוכר כשליח של הסוכנות איך גדעון לוי הסכים לנאום בכנס שאורגן על ידי ארגון מוסלמי-אנטישמי, הכותרת היתה שואה בארץ הקודש או משהו דומה לזה. לבסוף גדעון לוי ביטל, איך ג'יף הלפר נאם בשבילם במועד אחר. מה שמפריע לי באבירי זכויות האדם הישראליים הוא חוסר הברור היכן הם הולכים לנאום, תמורת כרטיס טיסה וסידורי לינה הם ינאמו גם בכנס של הKKK.

  3. מאת בני בנקר:

    מה שמוכיח יותר מכל את נכונות דבריו של גדי טאוב ?
    גדעון לוי מעולם לא טרח ללמוד לדבר או לפחות לקרוא ערבית,כי כמו שכתב גדי טאוב,העובדות מעולם לא ענינו אותו.מה זה חשוב מה באמת ערביי א"י חושבים עלינו ? מה שמעניין את ה"עתונאי" לוי זה השמצת ישראל וכל דבר שקר הוא מבחינתו ראוי ומבורך.

  4. מאת עידו לם:

    הגזמת גדי, האיש אולי מעליל על ישראל אבל אני מאמין באמת ובתמים שהוא רוצה שנהיה מדינה צודקת גם הדרך שהוא בוחר בה היא לא קונסטרוקטיבית.

  5. מאת ג'ו כלום:

    טוב, הפטריוטיזם הוא אכן מפלטו של הנבל, כמו שאומרים.

  6. מאת יורגן:

    בתקשורת הישראלית מתפרסמות הרבה כתבות שמעלילות על המתנחלים. בכתבות אלו ממציאים עובדות, מציגים עובדות מחוץ להקשרן, עורכים בצורה מגמתית, ובעיקרו של דבר מציגים את המתנחלים כמטורפים ברברים, בעצם כמו שגדעון לוי מציג את כלל הישראלים שגדי טאוב נמנה עימם. מי שרוצה לקרוא ניתוח של יחס התקשורת הישראלית למתנחלים (ולא רק להם), שדומה ואף עולה באיכותו על הניתוח של בן דרור ימיני את גדעון לוי – שיפנה לבלוג של קלמן ליבסקינד.
    בבלוג שלך גדי לא היתה מעולם הפניה לניתוחים האלה של קלמן ליבסקינד. כמובן זכותך. אבל מה שמעניין אותי זה מה בעצם מפריע לך בגדעון לוי? השקרים שלו או שהוא לא טורח בעלילות שלו להבדיל בינך למתנחלים? זאת אומרת איכשהו נראה לי שאם גדעון לוי היה מקפיד להחליף בעלילות שלו את המילה ישראלים במילה מתנחלים לא היתה לך בעיה עם זה. להיפך. במקרה כזה גדעון לוי היה נחשב בעיניך לאיש אמיץ, תם וישר, שמצליח לעמוד לבדו באומץ מעורר קנאה מול כת המשיחיים האלימים שהשתלטה על ישראל.
    הטכניקה של לומר לשונאי ישראל: אני יהודי טוב, זה 'אותם' שאתם צריכים לשנוא ואני איתכם בעניין הזה, אז תאהבו אותי – טכניקה זו לא עובדת. מה שאני אומר זה שלפני שאתם מבקשים שיפסיקו להפיץ עליכם שקרים, עליכם להפסיק להפיץ את אותם שקרים עצמם על המתנחלים.

  7. מאת בונד ג בונד:

    תשובה מפורטת לגדעון לוי – סעיף אחר סעיף

    גדעון לוי לא סתר דבר בדברי בן-דרור ימיני.
    להיפך. הוא מוכיח את טענותיו של ימיני, כמעט אחת לאחת.

    הוא מוכיח במו עטו כי הדברים שכתב על הכלב, היו בכלל על כלב אחר, שמת כשהוא מגן בגופו על חיילים, ולא מקאסם, בהפרש של שנים… ביום שהוא מת, לא מתו "עשרות" פלס'. שין קוף ריש.

    הלאה:

    1. "ימיני אומר שהפלסטינים שונאים יותר. ייתכן, אם כי זאת לא התרשמותי." – הוכחה שגדעון לוי, למרות שמסתובב בשטחים, ממש לא מכיר את התקשורת ואת ספרי הלימוד הפלס' – הרשמיים! נכון, הוא לא דובר ערבית (גדי טאוב השווה את זה לכתב בוושינגטון שלא יודע אנגלית), אבל יש הרבה תרגומים.

    דה-הומניזציה?
    ברחוב סומסום הישראלי, יש דמויות ערביות ויהודיות. ילדים שרים ומשחקים על דו קיום. בספרי הלימוד הקדישו פרקים לשלום.

    ברחוב סומסום הפלס', קוראים לרצח יהודים וילדים מצהירים שהחלום הגדול שלהם הוא להפוך לשהידים. בספרי הלימוד כתוב על חזרה לפלסטין השלמה.

    בתקשורת הישראלית מראיינים פלס' באופן תדיר! כולל אנשי חמאס, כמו אבו טיר, ריבחי רנטיסי ואחרים.

    בתקשורת הפלס' – בטח לא בזאת של החמאס – לא תראו ראיונות של מנהיגים יהודים.

    אבל גדעון לוי "מתרשם" שהמצב הפוך. אין כאן מקום לפרשנות. יש כאן קליר-קאט כשמדברים על דה-הומניזציה. לכן מדובר בשקר. שין קוף ריש.

    אין בישראל דה-הומניזציה לאויב, בטח לא יחסית למדינות אחרות: בארה"ב ובבריטניה לעולם לא יראיינו מנהיג אל-קעידה. ברוסיה לא יראיינו מנהיג צ'צ'ני וכו'.

    2. גדעון לוי חוזר על השקר. אם חיילי צה"ל היו יורים על פלס' במחסומים, מטווח אפס וללא אזהרה, ישר למצח "מדי יום"(!!!), קברי האחים היו עולים על גדותיהם. אין לכך כל תעוד – לא במספרים של האו"ם, לא של בצלם, לא של הרש"פ ואפילו לא של החמאס.

    כל מי שעוקב אחרי דו“חות האו“ם ובצלם יודע שאנו ניצבים בפני 4 אפשרויות, כך שאין צורך לקפוץ למסקנות! הכל לכאורה:

    א. האו“ם, בצלם וגם הרשות הפלס‘ הינם חלק מצבא הכיבוש הקלגסי והם מעלימים עדויות על מאות (מה מאות? יש הרבה חיילים – אלפים!!!) הפלס‘ שנרצחים מדי יום, ללא כל אזהרה, מתחילת 2010.
    יותר מזה, גם החמאס לוקח חלק בתעמולה הציונית. הרש“פ והחמאס שורפים את הגופות בלילה, כדי שלא יהיו עדויות לרצח העם שמבצעת ישראל.

    ב. חיילי צה“ל המשרתים בשטחים, כולם עד האחרון, עיוורים מוחלטים, או שיש להם צילינדר מאד מאד גבוה ומשקפיים לא מתאימים. לכן, גם במחסומים, מטווח אפס, הם לא מצליחים לפגוע בראשם של הפלס‘ שעוברים על פניהם מדי יום.

    ג. עם הזמן, העם הפלס‘ פיתח חסינות גנטית מפני כדורים חיים. בקרוב כתבת ענק ב-Science Magazine ומחקר מקיף על התופעה.

    ד. דברי גדעון לוי הם שקר מתועב.

    בנוסף, בראיון המקורי גדעון לוי לא אמר שמדובר על משהו שהיה (לא במציאות. במוחו הקודח) לפני 7 (שבע) שנים. להיפך!!! בראיון הוא אמר:
    "hey were trigger-happy, as they always are. It was like having a cigarette."

    הבנתם? "always are" בראיון באנגלית, הפך עכשיו ל"שגרה מפוהקת בצה"ל של אותם ימים."
    שוב הוא מוכיח שהוא שיקר.

    3. כבר כתבתי על זה: גדעון לוי אמר שהכלב מת מקאסם.
    הכלב לא מת מקאסם – הוא מת כשהגן בגופו על חיי חיילים! (ילדינו וכל זה)!

    באותו היום לא מתו ”עשרות“ פלס‘, כפי שאמר גדעון לוי. ב“קשב“ מתייחסים לדיווחים מכל החודש. באותו ארוע מת מחבל שהיה אחראי על פיגוע רצחני, שניסה להרוג חיילים (והרג את הכלב). מוות של כלב, שבמותו הציל חיי חיילים, לעומת מוות של מחבל שהיה אחראי על פיגוע, שהרג את הכלב כשניסה להרוג חיילים. כזה מקום בדיוק הסיפור היה תופס גם בתקשורת הבריטית והאמריקאית בסיקור אפגניסטן ועיראק. שוב, כל הנתונים בדברי גדעון לוי הופרכו – אחד לאחד.

    שום דבר לא נכון:
    לא התאריך (פער של שנים!!!).
    לא סיבת המוות – לא היה שום קסאם בסיפור. הכלב מת בהגנה על חיילים.
    לא מתו עשרות פלס' באותו היום.
    כלום…

    4. "ישראל מטווחת באופן תדיר צוותים רפואיים ובתי ספר של האו"ם" – שקר מתועב. גדעון לוי מכחיש שהיה ירי ממתקנים אזרחיים, כולל של האו"ם, למרות שיש סרטונים והוכחות ברורות. גם האו"ם הודה בכך. השקר על בית הספר של אונר"א כבר הופרך, גם ע"י האו"ם.

    5. ""ללא ירי רקטות קסאם, אף אחד לא היה שם לב לפלסטינים". זו דעתי: ללא הקסאמים, עזה נשכחת מלב העולם וישראל. החודשים האחרונים הם ההוכחה לכך." – שוב, גדעון לוי, במו עטו, מוכיח שהוא משקר.

    לעולם לא היה לחץ על ישראל בנושא הפלס' – מכל העולם, ובטח שלא מארה"ב – כמו בחודשים האחרונים.
    השאלה המתבקשת היא מדוע הם הגבירו את הירי לאחר נסיגת צה"ל ופינוי כל הישובים, במקום לקחת את כספי התרומות ולבנות עתיד טוב יותר.

    6. "שקר? וכי איפה נמצאים משרד הביטחון והמטכ"ל?" – היתממות שקרית. הבעיה היא לא היכן הם מתחבאים, אלא מהיכן הם יורים – מלב אוכ' אזרחית, מבתי ספר, מסגדים… גם בבית הלבן יש אגף בטחוני.

    "לחמאס אין היכן להסתתר בעזה, זולת בריכוזי אוכלוסייה." – שקר נוסף. בעזה שטחים ריקים רבים.

    7. ""ישראל ממשיכה לבצע טיהור אתני בכל מקום אפשרי". כן, בעיני, מה שאנחנו עושים בימים אלו לרועי הבקעה הפלסטינים ולבדווים שמתגוררים צפונית לבאר שבע זכאי לתואר. "

    כאן אפילו אין צורך להרחיב. השקר בוהק וזועק לשמיים. השימוש במילים "טיהור אתני" על מה שקורה עם הבדויים בנגב, הוא לא רק שקר. זה מגיע מתחום בריאות הנפש.

    8. "תהליך השלום הוא הונאה מצד ישראל" – עוד שקר.

    האם פרס, רבין, ברק, ביילין, שריד, בן-עמי – כולם שותפים פעילים בעמדות מפתח בתהליך – עסקו בהונאה? כשערפאת סירב לתכנית קלינטון, לא נתן הצעה נגדית ופתח במלחמת טרור, של מי היתה ההונאה?

    כשאבו מאזן סירב להצעותיו של אולמרט, ולא נתן הצעה נגדית, של מי היתה ההונאה?

    שאבו מאזן מתכחש לדברים עליהם הוא עצמו חתום במסמך ביילין-אבו מאזן, של מי ההונאה?

    9. ""הכיבוש (הישראלי) הוא התירוץ המועדף של ארגוני הטרור בעולם. זה לא תמיד אמיתי, אבל הם משתמשים בו." – בהחלט שקר! הנמרים הטמיליים, הצ'צ'נים ועוד עשרות ארגוני טרור בעולם לא משתמשים בכיבוש הישראלי כתירוץ לשום דבר. יותר מזה, בן-לאדן ואל קעידה מעולם לא השתמשו בכיבוש הישראלי כעניין מועדף – כשביצעו את הפיגועים נגד שגרירויות ארה"ב באפריקה, נגד המשחת קול ובספט' 11, הם דיברו על השפעת המערב, על נוכחות ארה"ב על אדמות מוסלמיות וכו'. ישראל/פלסטין לא היוו פקטור. גם הפיגועים בבריטניה ובספרד היו בגלל נוכחותן בעיראק.

    הוא מוסיף "למה לאפשר להם את זה? למה לתת להם דלק?" – ואם התירוץ שלהם יהיה שלא מלים את כל הנשים בעולם? גם אז יאמר לוי "למה לתת להם דלק?".

    "כשאוזלים הטיעונים הענייניים, מתחילה ההסתה" כותב לוי.

    נכון. וזה בדיוק מה שעושה גדעון לוי – מסית נגד ישראל, תחת כל עץ רענן.

  8. מאת רותם:

    נו טוב, פנים רבות לה לאהבה:

    "האב שרצח את אישתו מול ילדיו: "אהבתי אותה"."

    http://news.walla.co.il/?w=//1324128

    "גבר רצח את אשתו מכיוון ששינתה את הסטטוס בפייסבוק ל"רווקה"

    …בתצהיר שמסר הרוצח למשטרה הוא טען, כי "אמה (אשתו) ואני נפרדנו, ומיד לאחר מכן היא פרסמה באתר אינטרנט (פייסבוק) כי היא פנויה ומוכנה להכיר גברים אחרים. אהבתי אותה והייתי מרוסק ממה שעשתה לי". כך לדבריו."

    http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=185754

  9. מאת יוסי:

    מעניין איך בלוג של אדם שתופס את עצמו כשמאלני (יש יאמרו, השמאל האמיתי), הפך לאכסניה לימניים. זה מה שקורה למי שחי במדינה כובשת וגזענית, אך מחליט להשקיע את האנרגיה במלחמה בפרומיל מהאוכלוסיה שטועה משמאל, במקום להיאבק בתשעים אחוז מהאוכלוסיה שטועים מימין.

  10. מאת יניב:

    גם לואיס פרחאן טען בראיון לערוץ 1 לפני יותר מ-10 שנים, ממש כמו לוי, שהוא מותח עלינו ביקורת מאהבה. זה גם בהחלט מזכיר, כמו שרותם כבר העיר לפני, גברים שמכים את נשותיהם "מאהבה".

  11. מאת מיכה:

    העיסוק בזכויות אדם הפך ממשהו שנועד לשפר את ישראל לטקס פטישיסטי שהמטרה שלו היא הטהרות אינדיבידואלית מפני הטומאה הישראלית.

  12. מאת בונד ג בונד:

    יוסי – היכן ראית "אכסניה לימניים"?

    קרא בעיון את התגובות. רוב המגיבים כאן תומכים בנסיגה לקווי 67, עם תיקוני גבול ובהקמת מדינה פלס'.

    בן דרור ימיני, שלמה אבינרי, רות גביזון, גדי טאוב, אמנון רובינשטיין ועוד רבים אחרים, הם השמאל הציוני האמיתי.

    גם בעימות הנוכחי, בן דרור ימיני הוא השמאל האמיתי – גם מדיני, גם כלכלי-חברתי. גדעון לוי הוא סמול: שונא ישראל, מעליל ומסית.

  13. מאת שחרור יונים:

    לכולם ברור מה רמת הפטריוטיזם של גדעון לוי, זאת לא הבעיה.

    הסיקור המעוות של הסכסוך הערבי-ישראלי כמו השימוש במונח כיבוש עשרות פעמים בכלי התקשורת ביום הוא הבעיה העיקרית. הרבה יותר קשה לזהות או ולסמן בחוסר פטריוטיות (שינאה עצמית אולי) מגיש חדשות או איש אקטואליה שמעלה על נס השתמטות מצה"ל, מסתייג מכל מי שמצעד הגאווה מייצג עבורו בושה ובעיקר משתמש במילה כיבוש שוב ושוב. או שהחברים היקרים מהתקשורת בורים, או שמדובר ב job security, או שהם סובלים מאותה שינאה עצמית- או שהכל משתלב במינד שלהם במצב נעילה ללא מוצא.

    זה כיבוש זה ?
    http://schmuckupation.wordpress.com/2010/04/20/%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%93%D7%A2%D7%AA/

  14. מאת יריב א.:

    רובכם, כולל "בעל הבית" וחבריו ימיני, איידר, דחוח-הלוי, יואב יצחק, מזכירים לי את "הברווזון המכוער". גדעון לוי, רפי רכלבסקי ודורון רוזנבלום הם ברבורים לעומתכם. הם בודדים אבל מהווים את המגדלור שעדיין מציג את הצד היפה בישראל. רובכם שרבוטים של הקנאים שהיו גיבורים נגד אלו בישראל שלא הסכימו עם טימם.
    מתי הפגנתם בשייך ג'ארח? מתי הפגנתם בנעלין? כמה מכם מוכנים לעצור בגופכם את הגירוש של 400 הילדים? כמה מכם מחרימים כל סחורה שמיוצרת בשטחים הכבושים? כמה מכם מסרבים לעבור את הקו הירוק? כמה מכם ייצאו לרחובות השבוע למחות נגד התוכנית להעביר עוד 150 מיליון שקלים לאברכים בנוסף ל 950,000,000 שקלים שהם כבר מקבלים? כמה מכם בכלל יודעים שש"ס תומכת בסחיטה של יהדות התורה? אז מי פה ה"ברווזון המכוער"?
    זרתו של גדעון לוי מלאה ביותר ערכי מוסר מכולכם ביחד. אנשים כמוהו הם הסיבה שישראל עדיין לא מוחרמת באופן טוטאלי ברחבי העןלם. אבל גם הוא לא יוכל לעצור את השטפון הפשיסטי שמציף את ישראל. איך אמר פרידמן לדנה וויס (תוכלו לצפות בראיון המלא בעוד כשעה ב"פגוש את העיתונות")? נמאסתם!!!!! כך אומר יהודי שמחשיב עצמו כציוני ותומך ישראל, שחי בארץ הרבה שנים, שבנותיו נולדו בארץ ויש להם שמות עבריים. תתארו לכם מה חושבים ואומרים אחרים. וכל בקורת עליכם מוצדקת. הפכתם לקבוצה-לאום-מדינה שמביישת כל ערך שאימצו נביאי ישראל.

  15. מאת יורגן:

    "רוב המגיבים כאן תומכים בנסיגה לקווי 67, עם תיקוני גבול ובהקמת מדינה פלס‘…הם השמאל הציוני האמיתי."
    אני לא
    אבל אני כן חותם על פיתרון לפי הפרמטרים שרבין הצהיר עליהם שבועיים לפני שנרצח. מה איתך "שמאל ציוני אמיתי"?

  16. מאת הדס:

    "רובכם, כולל ”בעל הבית“ וחבריו ימיני, איידר, דחוח-הלוי, יואב יצחק, מזכירים לי את ”הברווזון המכוער“. גדעון לוי, רפי רכלבסקי ודורון רוזנבלום הם ברבורים לעומתכם."

    אני מניחה שאתה מתכוון לספי רכבלסקי?

    אם גדעון לוי באמת היה לוחם אמיץ לזכויות אדם, הוא היה מסרב לכתוב בעיתון שמפרסם מודעות זנות.

  17. מאת רני:

    אכן יריב משעשע. דוגמה אישית אדון יריב דוגמה אישית. מתי אתה בא להפגין כאן נגד הכיבוש?
    חוץ מזה בעניין פרידמן השימוש בישראל כמפלט לכל כשלון זועק לשמים.פרדימן תמך בנשיא הנוכחי של ארה"ב. עכשיו נפתחו דוחות עירק. ערבים רצחו ערבים בכל זמן בכל מקום בכל דרך בכל שיטה היכן ב 500.000.000 ערבים מוסלמים הגדעון לוי הערבי מוסלמי שיטיף מוסרית בעניין זה. היכן ועדת זכויות האדם של האו"ם, היכן גולדסטון שיסע לעירק.
    נניח שפרידמן אמריקאי נניח שהוא דואג לאמריקה קודם. אבל גם כאן פשע זועק לשמים שליחי אירן וסוריה במדים ובלעדיהם הרגו בחילים אמריקאים כשיטה.לא יום לא שבוע, חודשים ושנים ועדיין הם עושים זאת. נשיא ארה"ב המפקד העליון של חילים אלו אסר להשמיע את המילים "טרור איסלמי". המפקד העליון של חילי ארצות הברית נסע לארצות האיסלם להשמיע דברי חנופה, שלא להשתמש בבטויים פורנוגרפיים, לארצות ערב והאיסלם. המפקד העליון ושליחו האשימו את ישראל כביכול שהיא מקשה על חילי ארה"ב. מי יבוא בימים הקרובים חשבון עם פרידמן הממליץ ואובמה המומלץ. כל מלחמה היא דבר נורא. בדוחות הזוועה הללו מסתמנת בעייה אמיתית, אם זה מה שהם עושים אחד לשני מה הם יעשו ליהודים, אם רק יוכלו. ישראל בצדק מנסה להבטיח שמה שקרה בעזה לא יחזור כשתיסוג ביו"ש. מה דעת נשיא ארה"ב בעניין זה פרידמן מצא שעיר לעזעזל פרידמן מסית נגד ישראל ימים ספורים לפני בחירות בארה"ב שכנראה יציגו את חביבו ומומלצו ומקבל פרס השלום הנורווגי באור רע מאוד.

  18. מאת מיכה:

    ”רובכם, כולל ”בעל הבית“ וחבריו ימיני, איידר, דחוח-הלוי, יואב יצחק, מזכירים לי את ”הברווזון המכוער“. גדעון לוי, רפי רכלבסקי ודורון רוזנבלום הם ברבורים לעומתכם.“

    SPOILER

    הברווזון המכוער הוא ברבור.

    בעיני הגזמות שקרים וחד צדדיות הם מכוערים.

  19. מאת נתן.:

    בונד היקר.

    אם סילוק של אלפי משיפחות בדואיות מאדמתם ומסירת השטח למישפחה יהודית בודדת לא קרוי אצלך "טיהור אתני" אתה מוזמן להישתמש בשם אחר למשל " אפרטהייד" או " אפליה מתקנת לאנשים שעברו ברית מילה" או "הגירה כפויה מרצון של נוכחים-ניפקדים" או "פיתרון בעית הנדודים במגזר המאותגר על ידי יהדות". אני בטוח שהמוח היצרתי שמכשיר כל שרץ ימצע פיתרון גם לזה.

    דרך אגב טענתך שבעזה יש "שטחים ריקים רבים" מוכיחה בעליל מה מידת הידע שלך על הנושאים שלוי מדווח עליהם ומעלה בי חשד שגם אתה כמו טאוב מתמצא בעיקר במה שקורה ברחוב אלנבי ולא בשאר שטחי ארץ ישראל , בכל אופן יתכן שהתכונת שאחרי "עופרת יצוקה" יש בעזה שטחים ריקים רבים .

    ולסיום אתה צודק שבצה"ל אין דה-הומנזציה של הפלשתינאים אפילו עדן אברג'יל אמרה את זה…

  20. מאת רני:

    נתן אתה נמצא במקום לא נכון. חוכמולוגיה צינית – שיטת לוי היא לא תחליף לעובדות.
    אתה מבצע דיהומניזציה בקוראים כשאתה מתיחס עליהם בזלזול בציניות ובהתנשאות חצופה וצדקנית. דבר כמו בן אדם תן נתונים כבן אדם. אני הקורא איני פחות אדם ממך. למשל: תוריד את ברית המילה מהפטפטת ההיסטרית שלך כי מוסלמים כיהודים נוהגים לימול את בניהם. עניין הפליה לפי ניתוח אבר המין הזכרי זו המצאה חדשנית משונה היסטרית שאין לה בסיס עובדתי.
    מה זה "אדמתם"? עדות לבעלות שאינה תופסת לפולש יהודי בגוש דן אינה תופסת בנגב. בכל מקרה תן בבקשה דוגמא גוש חלקה או שם או נ.צ. היכן שאלף משפחות בדוויות עם או בלי מסמכי בעלות כל שהם גורשו מאדמתם בשביל לישב שם משפחה יהודית אחת. עד אז זו עלילה והשמצה היסטרית חסרת בסיס.

    אתה לא היחיד שמכיר, לדעתי מתחזה כמכיר, את רצועת עזה. יש שם בהחלט שטחים ריקים, דיונות, שטחים חקלאיים וסתם שטחים פנויים, יש אפילו בדהניה שדה תעופה מובטל כולל מסלולים ושטחים פתוחים. הידע שלי הנו אישי מלפני הפינוי. הכנס בבקשה לגוגל ארסט ותראה כמה אתה לא יודע. ניתן בשטחים פנויים אלו להקים את מפקדות ובסיסי החמאס. זה לא יקרה כי הפוליטיקה האיסטרטגיה והטקטיקה של החמאס בנויה על יצירת שהידים ועל הקרבת האוכלוסיה האזרחית. עד שלא תציג מפת הרצועה שתוכיח שאין שם שטחים פנויים או הפנייה מסודרת למפה כזו זו עלילה והשמצה היסטרית חסרת בסיס.

    צה"ל הנו הצבא היחיד במזרח התיכון שמשרתים בו יהודים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים ורובם פלשתינאים, כלומר נולדו בשטח שהיה ארץ ישראל המנדטורית. בודאי שאין דיהומניזציה של חילי צה"ל בתוך צה"ל. אכן בצה"ל כבכל ארגון בכל ארץ יש בעיות של פגיעה של השוטר, הפקח, החיל, וכ"ו באזרחים. צה"ל מטפל בבעיות אלו ומנסה לצמצמם ככל האפשר. צמצום זה צריך להשפט לפי צבאות אחרים בארצות אחרות. כמו הצבא הסורי בלבנון או צבאות הקואליציה בעירק, אפגניסטאן וכ"ו. כאן מכל בחינה עובדתית צה"ל אינו יותר גרוע מצבאות אחרים.

  21. מאת יריב א.:

    הדס—מה הקשר? התנ"ך מלא בתיאורים של ניאופים וזנות. אז זה אומר שישעיהו צריך לכעוס שספרו כלול עם היתר? אתה באמת מוריד את הרמה בבלוג הזה.

  22. מאת מיכה:

    "מתי הפגנתם בשייך ג‘ארח? מתי הפגנתם בנעלין? כמה מכם מוכנים לעצור בגופכם את הגירוש של 400 הילדים? כמה מכם מחרימים כל סחורה שמיוצרת בשטחים הכבושים? כמה מכם מסרבים לעבור את הקו הירוק? "

    הייתי בהפגנות וגם הייתי שותף להכנה של כמה. הכיעור והצרות מוחין שראיתי בשמאל מילאו אותי ביאוש. אין בי יותר רצון לצאת לטקסי ההיטהרות והאוטו-אירוטיקה האלה שנקראים בטעות הפגנות. הם משקרים לעצמם ולפלסטינים שלהם הם מתיימרים לעזור. אני לא מעוניין להשקיע אנרגיה (שממילא אין לי לצערי) כדי שהאנשים האלה יבזבזו אותה על המשך דרכם הכושלת. אני לא רוצה לתמוך יותר באנשים שאת דעותיהם ואת יכולת החשיבה שלהם אני כבר לא מעריך, ואשר מעשיהם אין בהם שוב תועלת למעט סיפוק עצמי.

    פרידמן הוא איש טוב בסך הכל, אבל הפטרונות שיוצאת ממנו בזמן האחרון לא הופכת את הקייס שלו למאד משכנע. והעצות שלו לאובמה הן אמוציונאליות ולא מועילות. הוא רואה את עצמו השושבין של היוזמה הסעודית, ולכן הוא נפגע באופן אישי מחוסר ההתלהבות שלנו ממנה. זה מביך שהוא לא מבין למה התכנית הזו לא זוכה לתמיכה.

  23. מאת יהונתן דחוח-הלוי:

    מאמר נוסף על מהימנות הטענות של גדעון לוי
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-53066-00.html

  24. מאת מיכה:

    "כמה מכם מסרבים לעבור את הקו הירוק"

    הגלותיות פושה גם בימין וגם בשמאל. חזרנו לשטטל שבו קומץ אחד של אנשים מחרים קומץ אחר.

    גידעון לוי חוצה את הקו הירוק כדי לראות את הפלסטינים ולספר עליהם לישראל. אבל להסתכל על היהודים שגרים בשטחים זה כבר כפירה.

    איך מי שתומך בפינוי השטחים יצליח לשכנע מישהו אם הוא לא היה בשטחים? איך ישכנע את המתנחלים לוותר על בתיהם אם הוא לא מוכן להסתכל להם בעיניים? אבל מה זה משנה, הגדעון לוויים כבר הפסיקו לראות את הישראלים, לא כל שכן המתנחלים, ואין להם שום סיג ושיח עימם. כל מה שמעניין אותם זה לשבת בביצה הקטנה שלהם, בקרב הכת הקטנה של השמאל, ולספר לעצמם כמה צודקים וכמה טהורים הם. מה הועלתם לישראלים או לפלסטינים?

  25. מאת יריב א.:

    רני–אתה אבל לא משעשע. בעצם אתה מביא לי דכאון לא בגלל שאינך מסכים עימי. הסיבה היא ששלשלתך לא קשורה בכלל למה שתומאס פרידמן אמר לדנה וויס. הוא בא להזהיר אותנו שנמאסנו על העם האמריקאי. שאנחנו מסתכנים באובדן התמיכה של המדינה היחידה שעדיין ידידותית לישראל. הוא לא שלל את זכותה של ישראל כמדינה דמוקרטית לפעול לפי מה שהיא רוצה. הוא רק רמז/הבהיר שארצות הברית אף היא דמוקרטית ויכולה לפעול לפי מה שהיא רוצה. הציבור בארצות הברית לא מבין מדוע הוא צריך להמשיך לתת מיליארדי דולרים למדינה שמשפילה את נשיאה בזמן שהיא, ארצו, נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי שלא היה מאז המפולת ב 1929. האבטלה בארה"ב היא 10%. בישראל היא 6.5%. אתה מתחיל להבין למה רומז פרידמן?
    ומה מבקש הנשיא? 60 יום ללא בניה. הסירוב יביא למשבר בישראל שלא חויתם מיום קום המדינה. אתם דמוקרטיה. זה כבר לא מעשה פלילי להתאבד. אבות אבותיכם עשו זאת 3 פעמים בהיסטוריה.

    מיכה–זה בדיוק מה שכתבתי. שה"ברווזונים המכוערים" לפי קבוןצת האנשים שמניתי הם בעצם ברבורים. ומי שבאמת "מכוער" הם מבקריהם.

    נתן–BLESS YOU

    רני—תשובתך לנתן נכונה. צה"ל הוא הצבא היחידי במזרח התיכון בו משרתים בני דתות ובני קבוצות אתניות שונות. וברצועת עזה לא כל מטר מרובע מאוכלס. רק רציתי שתדע שהצפיפות למטר מרובע בכל הרצועה גבוה בהרבה מהממוצע בישראל. אבל, ויש אבל, איך קשורה המסה שלך בקשר לשטחים לא מאוכלסים לגדעון לוי?

  26. מאת דרור:

    אנחנו עושים טיהור אתני לבדואים?? איך חברה שככל הנראה יש בה את הגידול הטבעי הכי גבוה בעולם יכולה להיחשב לחברה שעושים בה טיהור אתני? הייתי שואל את גדעון לוי אבל הוא בטח יתן לי תשובה אפילו יותר הזויה אז אני אוותר .

  27. מאת דרור:

    נתן בבקשה
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Gaza_Strip_map2_heb.svg

    ואתה מוזמן להסתכל גם בגוגל ארת' (לצערי אני לא יכול להעלות לכאן תמונות מהתוכנה)

  28. מאת בונד ג בונד:

    LOL
    שאלתי כבר אם יריב א הוא פרודיה על משהו מאד הזוי, שחי בצפון אמריקה, מתעב את ישראל אבל חי באינטרנט הישראלי 24/7 ומפנטז על נעלין. תודה על ההבהרה, ברווזוני.

    יורגן, גם לפני שרבין נרצח, דעותיי היו דומות ולא השתנו. לצערי הרב, כמה חברים לדרך, שעמדו איתי אז בהפגנות השמאל וקראו "שתי מדינות לשני עמים" הקצינו והיום מסיתים ופועלים להשמדת המדינה בצביונה הנוכחי.

    נתן, רני כבר ענה לך בהתאם. אוסיף מעט. אינך יודע מה משמעות המונח המשפטי "טיהור אתני", לכן הויכוח עקר מלכתחילה. מדובר, ברוב המקרים באנשים שיש להם בתים במקומות אחרים, שהמדינה הציעה להם פתרונות דיור ולמרות זאת, פלשו לשטחים שלא כחוק. ברצועת עזה – להבדיל מהעיר עזה – שטחים ריקים לרוב. הבורות כולה שלך. לגבי המשפט האחרון שלך ,היכן ראית איזכור לצה"ל? ברחוב סומסום או בספרי הלימוד? בראיון גדעון לוי דיבר על החברה הישראלית, מהילדות. או שלא קראת, או שהאנגלית שלך מושחזת כמו ההגיון שלך. יריב א מברך אותך! LOL ובשאלתו לרני בא עם פארודיה נפלאה נוספת, על אחד שלא קרא את דבריו של גדעון לוי – לא בראיון ולא בטור – או שקרא ולא הבין ואין לו מושג מה הקשר, מה שלא מונע ממנו ללהג ללא הרף. ממתין בקוצר רוח לתגובה שלו.

  29. מאת בונד ג בונד:

    פרידמן מדבר בשם עצמו. כנראה שלו נמאס. הוא הימר על אובמה וזה מתסכל. כל תחזיותיו התבדו.
    האמת היא שאני מסכים אתו בהרבה דברים ותומך בהפסקת הבניה בשטחים, ללא תאריך תפוגה, אבל כדאי שהוא ירד מהר מהטיעון של ירידה בתמיכה בישראל – בסקר גאלופ האחרון שבדק את התמיכה בישראל בין אזרחי ארה"ב (לפני כחצי שנה), נרשם שיא חיובי שלא היה כמוהו 20 שנה. הפוליטיקאים בארה"ב יודעים זאת (הם קוראים סקרים, ובטח יש להם סקרים מעודכנים יותר מאלה שפורסמו) ולכן מתחרים ביניהם ב"מי תומך יותר בישראל". כן, יכול להיות שזה ישתנה בעתיד, אך כרגע זה רחוק מכך.

  30. מאת רני:

    ליריב א, פעם אמרת שתחרים אותי אם לא אבקש סליחה. להזכירך לא ביקשתי סליחה. אני מבין ששכחת, אכן מכתבותיך נראה שיש בעיות לא פשוטות עם הזכרון. אז אני מזכירך אתה יכול בבקשה לקיים את דבריך ולהחרים אותי?, בבקשה !

    חוץ מזה כמובן וכרגיל שגית בהרכב צבאות במזה"ת וכרגיל תלית אוילות זאת באחרים, הפעם בי. בצבא לבנון וסוריה ואולי בצבא תורכיה משרתים בני דתות שונות אבל אין פלשתינאים כמו בצבא ישראל. כך שישראל ייחודית רק מבחינה זו, כפי שכתבתי. אבל עובדות לא היו אף פעם הצד החזק שלך.

    היה כאן דיון בלוי, ראה גם מר דחוח הלוי, ושיטת לוי להפחת אי אמיתות והשמצת ישראל מכאן ההיחסות לשיטתו כדגם מובהק למערכת הונאה וסילופים בדוק את זכרונך אצל מומחה.

    אבל אני חוזר ומבקש, אנא אחרימני בבקשה.

    או כן, בקשר להשפלת נשיא ארה"ב על ידי ישראל ותגובת אזרחי ארה"ב לכך. עוד כמה ימים נראה את התגובה בקלפיות בארה"ב. יהיה מעניין.

  31. מאת המשחק של אנדר:

    " והיום מסיתים ופועלים להשמדת המדינה בצביונה הנוכחי. " – סתם הערה : גם לי יש חברים כאילו שהקצינו. אין צורך במכבסת המילים.

    הם מייחלים לטיהור אתני בכל היהודים (שאינם שמאלנים, ועליהם כמובן הטבח יפסח). זאת המסקנה הרציונלית היחידה מהעמדות שלהם. לעיתים המסקנה הנ"ל מוסוות בצורה דקה ודי עלובה. אולי אפילו מעצמם, אני לא יודע. לעיתים היא לא מוסוות כלל.

    הם כבר לא חברים שלי כי בדיונים איתם התברר לי שהם כבר חצו את הקו אל עמדות אנטישמיות ממש ואולי אפילו ניאו-נאציות. הם פשוט מדברים על "ישראל" ולא על "יהודים".

    יש הרבה דיבורים בזמן האחרון על עליית הפשיזם … אבל מסתכלים במקום הלא נכון.

  32. מאת פנחס:

    יריב א.
    מה אתה עושה בקנדה?

    הארץ נגזלה מהאינדיאנים אחרי שמיליונים מהם הושמדו.
    ואתה שחי על אדמה שנגזלה מן האינדיאנים שותף לפשע

  33. מאת הדס:

    "הדס—מה הקשר? התנ“ך מלא בתיאורים של ניאופים וזנות. אז זה אומר שישעיהו צריך לכעוס שספרו כלול עם היתר? אתה באמת מוריד את הרמה בבלוג הזה."

    יריב א., אני לא יכולה להוריד את הרמה גם אם מאוד ארצה: קשה לרדת נמוך יותר ממך.

    דבר שני, מבחינתי פרסום מודעות זנות הוא מה שמבחינתך פרסום מודעות התומכות בהמשך הכיבוש בשטחים והקמת התנחלויות חדשות.
    http://cafe.themarker.com/post/450231/

  34. מאת עידו לם:

    גם הדס וגם יריב א הם צדקנים מהסוג הפנאטי.

  35. מאת צבי:

    אחד מהתיאורים של ה' לעם ישראל הוא "קדושים קדושים תהיו," חלק מההתנגדות לציונות מבוססת על תחושת קדושה. יהודים אמורים להיות קדושים מכל על אחר, לפי גנדי היינו צריכים למות כקדושים בשואה ולא להתנגד לנאצים.

    אריק הופור כתב על החוקים יחודיים למדינת ישראל ב1968:
    http://www.kivunim.org.il/article.asp?id=261

    ארצות הברית וקנדה נוצרו על חורבות ציווליזציה אינדיאנית, אך משום מה אזרחים של המדינות הנ"ל מטיפים מוסר לישראל. ערבית היא שפה רשמית בישראל, האם יש שפה ילידית רשמית בארה"ב? האם בחג ההודיה אמריקאים לומדים על הנרטיב האינדיאני לחג ההודיה? איך הם הכניסו את הלבנים כאורחים וקיבלו השמדת עם בתמורה?
    רעיון אחר הוא השמורות, אולי הפתרון זה לשים את הערבים בשמורות ולתת להם קזינו? כמו יריחו, רק בקנה מידה נרחב?

    משום מה יהודים בישראל וארה"ב לוחצים על לימוד הנרטיב הערבי בישראל, אך הם לא עושים זאת בחצר האחורית שלהם. בעצם הם משקיטים את מצפונם על חשבון זכויות האזרח של הלאום היהודי, ככתוב, "קדושים קדושים תהיו."

  36. מאת אלעד הן:

    גדי, לא נמאס לך? הבית בוער ואתה נלחם בג'וקים. ושים לב איזה חברים מלבבים אספת פה.

  37. מאת הדס:

    עידו, קראו לי כבר בשמות גרועים יותר. תצטרך להתאמץ כדי להתעלות על זעמם הקדוש של חוזרים בתשובה מחד ואנרכיסטים רדיקלים מאידך.

  38. מאת מיכה:

    "ארצות הברית וקנדה נוצרו על חורבות ציווליזציה אינדיאנית, אך משום מה אזרחים של המדינות הנ“ל מטיפים מוסר לישראל. ערבית היא שפה רשמית בישראל, האם יש שפה ילידית רשמית בארה“ב? האם בחג ההודיה אמריקאים לומדים על הנרטיב האינדיאני לחג ההודיה? איך הם הכניסו את הלבנים כאורחים וקיבלו השמדת עם בתמורה?
    רעיון אחר הוא השמורות, אולי הפתרון זה לשים את הערבים בשמורות ולתת להם קזינו? כמו יריחו, רק בקנה מידה נרחב?

    משום מה יהודים בישראל וארה“ב לוחצים על לימוד הנרטיב הערבי בישראל, אך הם לא עושים זאת בחצר האחורית שלהם. בעצם הם משקיטים את מצפונם על חשבון זכויות האזרח של הלאום היהודי, ככתוב, ”קדושים קדושים תהיו.“ "

    גם אני מתרגז על הצדקות האירופית והאמריקאית, אבל צריך להעמיד את הדברים על דיוקם. בשיטת המוסר שלהם מותר לך לעשות דברים רעים, אם אתה מצטער אחר כך, בפרט אם זה מאוחר מדי שזה כבר לא משנה. אז כן, היום האמריקאים יכולים ללמוד את הנאראטיב האינדיאני ולרקוד עם זאבים בלי חשש שזה יאיים על קיומה של מדינתם.

    בנוגע לשמורות, חשוב להבהיר. מ-1922 לאינדיאנים יש אזרחות אמריקאית מלאה. בנוסף לכך יש להם אוטונומיה בתוך השמורות שנשלטות על ידי החוקים של השבטים השונים. זה גם מה שמאפשר להם לבנות קזינו, כי החוק שחל שם הוא החוק שלהם. אז המקבילה בישראל תהיה לתת לפלסטינים אזרחות ואוטונומיה בשטחים. אבל האמת היא שאנחנו האינדיאנים, וישראל היא השמורה שלנו. בלי השמורה אנחנו נהיה מיעוט, כפי שהאינדיאנים נהפכו למיעוט בארצם.

  39. מאת עידו לם:

    אוקיי הדס אני חושב שאת פמיניסטית צדקנית מהסוג הגרוע, מבחינתך כול דבר זה הכפפה והחפצה של נשים והן בסה"כ יצור חסר רצונות ומחשבות משל עצמו, את גירסה נשית של יריב א רק עם טירוף אחר, הוא אנטי ציוני את פמיניסטית רדיקלית לא ברור מה יותר גרוע.

  40. מאת הדס:

    עידו, אני חושבת שהבלוג הזה אינו (או לפחות לא צריך להיות) במה לחילופי מהלומות מילוליים, ולכן לא אגיב.

  41. מאת צבי:

    מיכה, אני מסכים לכך שאנחנו האינדיאנים, והצלחנו בבלתי יאמן על ידי החזרת הריבונות היהודית על ארץ ישראל. התנועה הציונית משולה לאדם שנכנס לקזינו עם חלום לזכות במאה שקלים, זוכה במאה ועשרים שקלים, מהמר על כל הקופה וזוכה בעוד חמישים ש"ח ועכשיו צריך לבחור האם להמר על כל הקופה עוד הפעם. החלום המקורי היה עליה חופשית ורוב יהודי, גבולות 49 הם יותר מתוכנית החלוקה, ירושלים המאוחדת זה יותר ממה שהאו"ם החליט ב47, ואילו יהודה ושומרון הם הימור מסוכן. המשך ריבונות על יהודה ושומרון מסכנת את הפרויקט הציוני כולו, אנחנו לא נותנים לערבים מדינה פלסטינאית, אלא אנחנו שומרים על ריבונות יהודית בארץ ישראל, חלום שהתגשם.

  42. מאת נתן.:

    לרני .

    תשובתך היא נפלאה – אכן אפשר להגיד שהעובדה ששלחת אותי לראות את המציאות בעזה באמצעות גוגל ארת (כשאת הרצועה אני מכיר באופן אישי לאורכה ולרוחב)ה ממסמלת בצורה פנטסטית את האופן שבו הציבור הישראלי מתייחס לפלשתינים בכלל ולבעיה הפלשתינאית בפרט – רחוק רחוק מעבר להרי החושך עד שיום אחד זה מתפוצץ בפרצוף ואז בטח תישאל את עצמך – "מה הם כועסים הרי יש להם הכל – ראיתי באינטרנט וקראתי בפיסבוק"

    לגופו של עינין – רצועת עזה היא המקום הצפוף ביותר בעולם וכל צריף שתבנה שם יהיה בלב אוכלוסיה אזרחית.

    בצה"ל אכן מתבצעת דה-הומניזציה של הפלשתינאים ,למעשה לא ניתן לבצע את השרות בשטחים מבלי לבצע להם דה-הומניזציה.
    בן אדם שנמצא בשכם ונכנס לביית באמצע הלילה ורואה תינוקת בוכה בהסטריה בוכה מולו יכול לעשות אחד מהשניים או לסרב לשרת ב"שטחים" או לעשות לפלשתינאים דה-הומניזציה כדאי שיוכל להמשיך לתפקד.

    לגבי "מהי אדמתם" זוהי שאלה מענינת מפי אדם שדורש בעלות על ארץ שאבותיו גרו בה לפני 3000 שנה- אם ירושליים היא "אדמתך" אז כנראה שגם הנגב הוא "אדמתם" של הבדואים.

  43. מאת עידו לם:

    את טועה הדס זה בדיוק תפקיד הבלוג להחליף דעות ומהלומות מילוליות.

  44. מאת המשחק של אנדר:

    " בצה“ל אכן מתבצעת דה-הומניזציה של הפלשתינאים ,למעשה לא ניתן לבצע את השרות בשטחים מבלי לבצע להם דה-הומניזציה. " – יצא לך לשרת בשטחים? כי אני מכיר באופן אישי איזה גדוד שלם שביצע איתי את השירות בלי לבצע דה-הומנזציה לפלסטינים. אויב כן, אבל בני אדם בכל זאת.

    זאת פשוט סיסמא חסרת משמעות (ששמעתי יותר פעמים משאני רוצה לספור מאנשים שבחיים לא ראו פלסטיני חוץ מבסרטים).

  45. מאת בונד ג בונד:

    נתן: "רצועת עזה היא המקום הצפוף ביותר בעולם וכל צריף שתבנה שם יהיה בלב אוכלוסיה אזרחית."

    ברור, לכל מי שמכיר את השטח שנתן, גם אם היה אי פעם בעזה, אינו מכיר אותה "לאורכה ולרוחבה". בעזה שטחים ריקים לרוב, כולל דיונות ועוד. ראבק, רק בשטחי החממות שפורקו ונהרסו ובשאר השטחים החקלאיים בהתנחלויות שפונו אפשר לבנות עשרות אלפי צריפים. אני מכיר את עזה וראיתי איך היא השתנתה במשך השנים – אני זוכר ימים (עד אמצע שנות ה-80) בהם נסענו – משפחה וחברים – לקניות בשווקים של עזה ולביקור בחוף (היום זה נשמע כמו פנטזיה מטורפת).
    רצועת עזה – עפ"י כל מדד של שטח/אוכלוסיה – ממש ממש לא "המקום הצפוף ביותר בעולם".

    באשר לגוגל ארת', מדובר בתמונות לוויין, אלא אם לדעתך גוגל שינתה את התמונות מטעמי ציונות.

  46. מאת אורן:

    “ בצה“ל אכן מתבצעת דה-הומניזציה של הפלשתינאים ,למעשה לא ניתן לבצע את השרות בשטחים מבלי לבצע להם דה-הומניזציה"
    איזה קשקוש גמור, ואפילו ההיפך. דה-הומניזציה אפשרית רק אם אין לך שום אינטראקציה עם קבוצת אנשים.
    "בן אדם שנמצא בשכם ונכנס לביית באמצע הלילה ורואה תינוקת בוכה בהסטריה בוכה"
    וואללה, עדיף תינוקת מבוהלת בשכם, מאשר תינוקת יתומה בנתניה. הסיטואציות האלה לא נעימות, אבל אתה יודע, מלחמה זה עסק מסריח.

  47. מאת ג'ו כלום:

    "תשובתך היא נפלאה – אכן אפשר להגיד שהעובדה ששלחת אותי לראות את המציאות בעזה באמצעות גוגל ארת (כשאת הרצועה אני מכיר באופן אישי לאורכה ולרוחב)ה ממסמלת בצורה פנטסטית את האופן שבו הציבור הישראלי מתייחס לפלשתינים בכלל ולבעיה הפלשתינאית בפרט – רחוק רחוק מעבר להרי החושך עד שיום אחד זה מתפוצץ בפרצוף ואז בטח תישאל את עצמך – ”מה הם כועסים הרי יש להם הכל – ראיתי באינטרנט וקראתי בפיסבוק“
    לגופו של עינין – רצועת עזה היא המקום הצפוף ביותר בעולם וכל צריף שתבנה שם יהיה בלב אוכלוסיה אזרחית."

    טוב, אלא אם הרצועה השנתה בשנים מאז שחרורי והיתה בה תנופת בנייה סודית ולא מפורסמת, אז גם אני מכיר אותה לאורכה ולרוחבה, ברגל, בהאמר, בבטשית ובמפות, ואני מוכן לאשר שיש שם שטחים פתוחים רבים. אני בטוח שההתנתקות יצרה שטחים ריקים נוספים [שלא לדבר על עופרת יצוקה]. לטעון אחרת זה שקר, ואם לא שמת לב אליהם, אז בוודאי ובוודאי שאתה לא מכיר את עזה לאורכה ולרוחבה.

    "בצה“ל אכן מתבצעת דה-הומניזציה של הפלשתינאים ,למעשה לא ניתן לבצע את השרות בשטחים מבלי לבצע להם דה-הומניזציה.
    בן אדם שנמצא בשכם ונכנס לביית באמצע הלילה ורואה תינוקת בוכה בהסטריה בוכה מולו יכול לעשות אחד מהשניים או לסרב לשרת ב“שטחים“ או לעשות לפלשתינאים דה-הומניזציה כדאי שיוכל להמשיך לתפקד."

    למעשה, זה עושה את ההיפך, כי אז אתה מבין שהם גם בני אדם, ויש להם ילדים שגם בוכים בלילה וכו'. אתה צריך לבחור אחד – או שאנחנו עושים להם דה-הומניזציה בגלל שאנחנו לא במגע איתם, או שאחנו עושים להם דה-הומניזציה בגלל שאנחנו כן במגע איתם. זה לא עובד לכל הכיוונים כל הזמן.

    לא צריך לעשות דה-הומניזציה ליריב בכלל, למרות שהם עושים את זה טוב מאוד לעצמם. כשאתה רואה ילד בן 11 במחסום עם חגורת נפץ בגב, ושבוע אחריו ילד בן 13 עם חגורת נפץ עליו [עשו עליו סרט תיעודי פעם, צרפתי כזה. אני לא זוכר את השם של הילד, אבל אני זוכר את היום הזה – זה היה קצת אחרי שעברנו מעזה לאיו"ש, והיינו בשכם. הילד הגיע למחסום, ואז נכנע בבכי ואמר שהוא לא כלכך רוצה למות. אחרי נסיונות העבר – אישה שהתפוצצה בבידוק באזור תעשיה ארז כי החייל רצה להיות 'אנושי', ועכשיו אני כבר לא זוכר את השם שלו, אבל כן את הפנים – קראנו לחבלנים, והם ניטרלו את החגורה ולקחו אותו למעצר], טוב, הם לא בדיוק נראים נורא הומניים.

    "לגבי ”מהי אדמתם“ זוהי שאלה מענינת מפי אדם שדורש בעלות על ארץ שאבותיו גרו בה לפני 3000 שנה- אם ירושליים היא ”אדמתך“ אז כנראה שגם הנגב הוא ”אדמתם“ של הבדואים."

    סלח לי, אבל אין שום הגדרה של "אדמתם" שהיהודים לא מנצחים בה. אם אתה הולך לפי 'מי היה כאן קודם', אז יש לנו את התנ"ך והמשכיות של ישוב יהודי בארץ במשך 2000 שנה. אם תלך לפי ריבונות, אז הריבונות בארץ ישראלית. אם תלך לפי החוק הבינ"ל, אז המנדט מוענק ליהודים. תחליט אתה לפי מה החלטת שזאת אדמתם, ונתעמק בזה.