ציטוט – עדי שורץ “הסברה זה פאסה”

אחד האנשים הראשונים שקיבלו לידיהם את הדוקטורט החדש של נחמן שי היה דווקא בנימין נתניהו. שי החליט להביא ללשכת ראש הממשלה באופן אישי עותק של המסמך בן 500 העמודים, שמנתח בפרטי פרטים את מצב ההסברה הישראלית, אולי משום שהשניים הולכים דרך ארוכה ביחד עוד מכהונתם המשותפת בשגרירות ישראל בוושינגטון, ואולי משום שאם יש מישהו שמבין דבר או שניים בענייני תקשורת – הרי זה נתניהו. הפגישה בלשכת ראש הממשלה בירושלים התקיימה בתחילת מרץ, בזמן שסגן נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, ביקר בישראל. שניים מהדוברים היותר מיומנים של ישראל דנו במעמדה הבינלאומי של המדינה, כאשר לפתע נכנס לחדר ניר חפץ, ראש מערך ההסברה הלאומי, עם ידיעה שבדיוק עלתה באתר האינטרנט של ynet על אישור 1,600 יחידות דיור לבנייה במזרח ירושלים. זו היתה הפעם הראשונה שנתניהו למד על הפרשה, אם כי בימים שלאחר מכן הוא נדרש לתמרונים קואליציוניים ודיפלומטיים קדחתניים כדי לשכך את הרוחות שהתלהטו בעקבותיה. “אמרתי לו שזה בדיוק העניין”, משחזר שי את הפגישה ההיא בלשכתו של נתניהו, “שהוא כראש הממשלה לא ידע מראש על אירוע שגרם לנו אחר כך להרבה מאוד כאבי ראש, ושאין אף אחד שמרכז את הטיפול בהיבטים הציבוריים של המדיניות. מיד, כמו בכל פעם, התחילו הפרסומים בתקשורת, ואחריהם הגינויים באו”ם ובעולם, ואחריהם הקריאות להעניש ולהחרים את ישראל – בדיוק אותם דברים שאני חוקר כבר יותר מחמש שנים”.(למאמר המלא בבלוג של עדי שורץ…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=655
  • תגובות ב-RSS

2 תגובות לפוסט ”ציטוט – עדי שורץ “הסברה זה פאסה”“

  1. מאת ישראלית שאיכפת לה:

    ניתוח מזהיר של הבעיה – שעיקרה הרבה יותר חשיבה לפני קרות אירוע, הרבה הרבה יותר דיפלומטיה (אבל גם הסברה) לפני קרות ארוע, והרבה תכנון מראש עבור תגובות מיידיות לאחר ארוע.
    הכל טוב ויפה. גם לפני מבצע עופרת יצוקה טענתי בלהט שלפני המבצע היה צריך לצאת במתקפה דיפלומטית והסברתית (שאולי היתה בכלל מצליחה למנוע את המבצע הזה), כנ"ל גם לפני המשט (ראה את רשימתי "אלוהים שמרנו ממניהיגינו……"
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1715936)
    אבל אין לנו מנהיגים שאנו מספיק מעניינים אותנו בשביל שיתאמצו.
    כל מה שמעניין אותם זה האגו הקטן והנפוח שלהם והכסף שיעשו בתום הקדנציה/ות שלהם

  2. מאת נתן.:

    נחמן שי יכול להיכנס לספר גינס על שיא של חופשה ללא תשלום(4 שנים ו11 חודשים אבל מי סופר) לצורך קבלת פנסיה מהצבא.

    מעניין איזה הסבר יש לו לשוד לאור היום הזה – או שאולי ככל שאתה גונב יותר מהקופה הציבורית כך חשוב לך יותר להראות כמה אתה פטריוט שדואג למדינת ישראל?