ציטוט – בועז אוקון על הצורך בחקירת אירועי המשט

"…עכשיו מנסים ללכד את הציבור מאחורי החיילים, כאילו מישהו מפנה אצבע מאשימה לעברם ולא לעבר מתכנני המבצע וקובעי המדיניות. שר הביטחון מודיע שהוא לא ייתן לחקור את החיילים, והוא מתייצב מאחוריהם. למעשה הוא מתחבא מאחוריהם. הדרישה לחקירה מופינת כלפי ראש הממשלה, שר הביטחון וראשי הצבא, ולא כלפי החיילים. …אם הממשלה לא יכלה לפעול לטובת המדינה בשל שיקולים אישיים זרים ורצון להתחמק מאחריות אישית, יכול מבקר המדינה לעשות זאת." (בועז אוקון, "רק המבקר יכול", ידיעות אחרונות, 6.6.2010)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=629
  • תגובות ב-RSS

תגובה אחת לפוסט ”ציטוט – בועז אוקון על הצורך בחקירת אירועי המשט“

  1. מאת סמולן:

    אוקון טועה, ולא בפעם הראשונה. צריך לומר משהו בצורה ברורה.

    היכולות האינטלקטואליות, הרטוריות, הורבליות של הצד השני בקמפיין ההכפשה נגד ישראל הן לא גבוהות יותר משלנו: הן הרבה הרבה יותר גבוהות משלנו.

    אני מתכוון לכך ברמה העקרונית ביותר. אנשים כמו חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה, עזמי בשארה, יכולים לטחון לאבק תיאורטי כמעט כל משתתף ב"מועצת החכמים", ואת מי שהם לא ינצחו בנוק אאוט הם ינצחו בנקודות. זו המסקנה שלי מקריאה די שיטתית בתחום.

    אפשר לדבר על הרבה סיבות למצב הזה. החביבה עלי: ישראל הלכה להי-טק, ויש לנו המון מהנדסים מעולים, בעוד שהעולם הערבי הלך אל ועל מדעי הרוח, וכך הצליח להתמודד היטב עם תהליכי דמוקרטיזציה, לשמור את הנפט אצל המשפחות שיש להן נפט, ומהצד להדגים מהו קמפיין יעיל. אבל לא הסיבות הן העניין.

    העניין הוא שהיכולות שלהם כל כך גבוהות בתחום הזה, שממש לא משנה מה נעשה, הם יכולים להציג אותנו כיצורים זדוניים. משול הדבר לשחקן שח בינוני שפוגש ילד, לאמן לחימה שמותקף על ידי חובב, לצה"ל של פעם אל מול הצבאות הערבים של פעם, לפני יום-כיפור.