ציטוט – בן-דרור ימיני על איוולת ההשתלטות על המשט

"תנאי הפתיחה היו דווקא מצוינים. בניגוד לכל המשלחות שהגיעו או ניסו להגיע עד כה לעזה, המשלחת הנוכחית עשתה את העבודה לממשלת ישראל. חברי המשלחת לא הצליחו להתאפק. הם שידרו את עצמם צווחים ביחד את "חייבר, חייבר אל-יהוד, ג'ייס מוחמד ס-יעוד". זו סיסמת הקרב על צבא מוחמד שהשמיד יהודים, וימשיך להשמיד אותם בקרבות הבאים. כך הם חשפו את עצמם. לא "משלחת הומניטרית", אלא משלחת מלאכי שנאה. הם העניקו לישראל את הניצחון ההסברתי. התחלה אידיאלית לכל התמודדות.

אבל האווילות הישראלית הרימה ראש פעם נוספת. שבעת שרי הקבינט ישבו בשבוע שעבר, ומתוך רשימה של החלטות סבירות ויצירתיות, הם מצאו אחת אחרת: השתלטות כוחנית על הספינות. זה מה שרצו הראאד סלאחים ושאר תומכי החמאס והטרור. זה מה שממשלת ישראל העניקה להם." (למאמר המלא ב-NRG…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=625
  • תגובות ב-RSS

11 תגובות לפוסט ”ציטוט – בן-דרור ימיני על איוולת ההשתלטות על המשט“

  1. מאת סמולן:

    הבעיה המרכזית עם המשט היא לא ההשתלטות. הבעיה המרכזית היא (א) שנראה שמישהו באמת קנה את הרעיון שמדובר בפעילי שלום תמימים, ושכח שגברים צעירים יכולים להיות מסוכנים מאד גם עם נשק קר, בכפוף להסתה של ראאד סלאח וחנין ("לא ראיתי כלום") זועבי. משהו בתכנון הפעולה באמת לא לקח בחשבון את האפשרות הזו.

    אבל מה שמטריד במיוחד הוא שהפעולה הוכיחה מעל לכל ספק את הצורך בה, דוקא מהפיאסקו. התברר ש 80% מהספינות היו ספינות של פעילי שלום, ואילו האחת האחרונה, היתה של פעילי מלחמה. עובדה. אבל במצב הזה, ישראל בחרה להתקרבן. כאן לדעתי הטעות הקשה שלנו. כי מה שקרה לא היה "לינץ'". בלוחמי השייטת לא עושים לינץ': הם מטרה לגיטימית לגמרי. הכי לגיטימית, בגין האימון המעולה שלהם.

    זה לא היה לינץ', אלא לחימה. הלחימה הזו היתה לגיטימית מבחינתנו, ומותר היה להפעיל בה כוח. אפילו רצוי: הרג הפעילים האלו מחוץ לעזה מאפשר למנוע את ההתמודדות איתם בתוך עזה, שבה כנראה היו נפגעים אזרחים. היחס הכמעט קבוע הוא הרוג אזרחי אחד לכל שני מחבלים, ולכן כחמישה עזתים ימשיכו לחיות.

    העיסוק בלינץ' הוא שגוי. לישראל יש זכות לפעול גם אם היא לא קורבן אומלל. יש לנו זכות להיות חזקים וכוחניים, אם וכאשר הדבר סביר וצודק.

  2. מאת מיליו:

    אבל זו בדיוק הבעיה, ההשתלטות. ההשתלטות, גם אם היתה ללא נפגעים, במקרה הטוב היתה מביאה לתיקו טקטי.
    ימיני מנסה להדגיש את זה שהאסטרטגיה צריכה להיות לחימה באי לגיטימיות של ישראל וככזו היה מוטב לספוג "הפסד" נקודתי ולשמור את התותחים הכבדים לקרבות האמיתיים שעוד יגיעו.

  3. מאת סמולן:

    צ"ל "(ב)" בתחילת הפסקה השניה.

  4. מאת יורגן:

    סיכום ביניים:
    לוחמיי היחידה הטובה ביותר של צה"ל עולים להילחם עם רובי צעצוע
    , הם חוטפים מכות רצח, המכים אותם אינם אנשי הספצנאז אלא אספסוף לא מאומן, ישראל תופסת את המכים ומוליכה אותם לתיחקור, מבלי לאזוק אותם , מבלי לכסות את עיניהם, בסופו של התיחקור היא משלחת אותם ללא איזשהי ענישה. בכך ישראל קובעת הלכה למעשה שנסיון לרצוח את חייליה בפריצת הסגר הוא מעשה לגיטימי.
    את כל המידע הזה ישראל בעצמה דוחפת לתןך המדיה הבינלאומית. המסר שלה: אנחנו מסכנים, החיילים הכי טובים שלנו חוטפים מכות. מי שלא מאמין מוזמן לראות סרטים בחסות זובר צה"ל. הנה שם זורקים חייל מגובה 10 מטרים. הכתוביות באנגלית רהוטה באדיבות הדובר

    ללא ספק האיש מתוחכם. ללא ספק הוא אנליטי. אפשר אפילו לומר שהוא מתוחכם באופן אנליטי ואנליטי בצורה מתוחכמת. שמעתי שפעם בביירות הוא התחפש לאישה.

    ובכן, גם לי יש רעיון מתוחכם. יש לפתוח קורס איפור ליחידות המיוחדות של צה"ל. יש להזמין את נציגי הרשתות הזרות אל תוך מחנות האימונים שם הם יוכלו לראות את חיילי צהל מתאפרים. כמו כן על דובר צהל להעלות סרטונים לרשת בהם יראו לוחמי השייטת בורחים מג'וקים. כך נראה לעולם שחיילי צה"ל הם כוסיות שלא מסוגלות לגרום נזק, ונבהיר – הפעם באופן סופי – שישראל מדינה רודפת שלום ושאנחנו מסכנים. יוזמה אסטרטגית כזו שהיא מתוחכמת בצורה אנליטית ואנליטית בצורה מתוחכמת ללא ספק תשפר את מעמדנו בעולם ועוד יותר מזה במזרח התיכון.

  5. מאת שרית:

    יורגן,
    בתגובה לפוסט הקודם השוות את חיילי צה"ל לנאצים, ועכשיו אתה אומר שהם "כוסיות".
    אולי תחליט?

  6. מאת סמולן:

    שרית, היו נאציות כוסיות, זה בכלל לא סותר.

  7. מאת שולמית:

    האם ימיני כתב על כך לפני המשט, האם הציע זאת קודם לפיאסקו?

  8. מאת גדי טאוב:

    שולמית, אם היית קוראת את המאמר המלא של ימיני היית מקבלת תשובה מספקת. ואם היית קוראת תורים קודמים שלו היית יודעת. ואשר לשאלתך בפוסט אחר, הם החיילים השתמשו באקדחיהם האישיים.

  9. מאת יורגן:

    ובכן נורית, ראשית אני מבין שאת טוענת לסתירה בעמדות שלי ומתוך כך את בעצם טוענת שעמדתי לא לגיטימית ויש להשתיק אותי – אם צריך אז באלימות. אך מה שאת טוענת כי הוא סתירה אינו אלא מורכבות עמדה של אנשים חושבים ומשכילים. עמדתך שלא מכירה במורכבותם של טיעונים ובשל מה שנראה כסתירות היא זו המאפיינת את החשיבה הימנית אשר בה הכל נדרש לעמוד בטור ולצעוד בשלשות. גם האומנות גם האזרחים וכן, גם המחשבות. העמדה הזו שלך היא אחד מהסימנים לפאשיזאציה הגוברת של מדינת ישראל. דמוקרטיה היא משטר של אנשים נאורים, וגוברים הסימנים לכך שהציבור הישראלי כבר לא מסוגל לשאת באחריות של המשטר הדמוקרטי ויש לעבור לצורת משטר אשר תחנך אותו מחדש, לטובתו שלו. זוהי הציונות האמיתית.

    כמו שכתב סמולן היו נאצים כוסיות ואין בכך סתירה. למשל ריינהארד היידריך. הוא היה בלונדיני עם עיניים כחולות, גבוה ותמיר עם מדים בשחור אופנתי. אם כי יש לומר שהיה לו אף מאוד ארוך.עובדת היותו כוסית לא סותרת את העובדה שהיו לו אי אלו חילוקי דעות עם היהודים.

    כמו כן היו נאצים שאינן כוסיות. למשל אדולף אייכמן. עובדה היסטורית היא שבשל אי כוסיותו הנאצים לא איפשרו לו להגיע לדרגים הגבוהים של ה.ס.ס, וזאת למרות שהיה פקיד מסור לעבודתו ומצטיין בה.

    הנה לך נורית עמדה מורכבת ומתלבטת, מהסוג שהולך ונכחד בישראל. האם התודעה הימנית הקיצונית הפאשיסטית שלך מסוגלת לעכל עמדה שכזו?

  10. מאת שירה:

    מאת שרית:יורגן,
    בתגובה לפוסט הקודם השוות את חיילי צה“ל לנאצים, ועכשיו אתה אומר שהם ”כוסיות“.
    אולי תחליט?

    מאת יורגן: ובכן נורית, ראשית אני מבין שאת טוענת לסתירה בעמדות שלי ומתוך כך את בעצם טוענת שעמדתי לא לגיטימית ויש להשתיק אותי – אם צריך אז באלימות

    ???

  11. מאת שירי:

    כן יורגן, גם אני לא הבנתי איפה ראית ששרית (שקראת לה בטעות נורית, לא נורא) טוענת שיש להשתיק אותך, ואם צריך אז באלימות.
    האם מדובר פה בהתניה פבלובית של שמאלן הרואה עצמו נרדף על ידי קלגסי הימין ושוטרי המחשבה? והרי ידוע לכול ששרית היא קלגסית ידועה לשמצה.