ציטוט – נחום ברנע, סימה קדמון, ואמנון אברמוביץ’ על פעולת עצירת המשט

"אהוד ברק לימד אותנו שמה שקובע הוא מבחן התוצאה. אם זה המבחן, ההשתלטות על אוניית המחאה הטורקית נסתיימה במפח נפש. ישראל הרשמית, מראש הממשלה ועד אחרון הקצינים עשתה אתמול מאמץ גדול להוכיח שהאנשים שחיכו על הסיפון ללוחמי הקומנדו הימי לא היו שוחרי זכויות אדם, אלא בריונים אלימים, שונאי ישראל. אני מניח שזה נכון. עדיין נשאלת השאלה, למה נתנה ישראל לבריונים האלה בדיוק את מה שרצו. …האם לא היה נכון יותר לאפשר לספינות לעבור, ובכך לרוקן מאוויר את הבועה התעמולתית?" (נחום ברנע "מבחן התוצאה", ידיעות אחרונות, 1.6.2010)

"שכל ישר היה מספיק כדי להבין שזה מה שהמפגינים האלה מחפשים: עימות אלים מול המצלמות… הם לא יכלו לחלום על תוצאות טובות מאלה: לוחמי צה"ל יורים בשוחרי שלום. אפשר לומר שישראל שיחקה לידיים של החמאס בצורה חובבנית ועלובה. בסדר, בסדר, אנחנו צודקים. אבל למה לכל הרוחות הפסקנו להיות חכמים., (סימה קדמון, "איפה השכל" ידיעות אחרונות, 1.6.2010)

"יותר מהשמשט נועד לסייע לתושבי עזה, הוא נועד לעזור לשלטון החמאס, ויותר מאשר את החמאס הוא ראה לנגד עיניו את ההתרסה, את הפרובוקציה, את הוקעת ישראל. מחוללים ותיקים טוענים שצריך שניים לטנגו. החליטה השביעייה שעל הריקוד הזה אי-אפשר לוותר. ישראל נרתמה למחול הטורקי במלא כוחה ותרמה לו את יחסי הציבור, אולי אף את עילת קיומו. אלמלא הבלימה שהוכרזה מראש ובקול גדול, ייתכן שלא היה יוצא כלל לדרכו. הסגר על עזה איננו יעיל. …מצור צבאי מחורר על עזה הפך למצור דיפולומטי מהודק על ישראל". (אמנון אברמוביץ', "הנאחס כשיטה", ידיעות אחרונות, 1.6.2010)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=622
  • תגובות ב-RSS

8 תגובות לפוסט ”ציטוט – נחום ברנע, סימה קדמון, ואמנון אברמוביץ’ על פעולת עצירת המשט“

  1. מאת חץ בן חמו:

    אוקיי, קראתי את שלושתם. מדהים כי שלושת הכתבים הנכבדים מעדיפים לחלוטין להתעלם מהעובדה הפשוטה כי אם צה"ל היה נותן להם לעבור, לא היה שום בטחון שמבוקשים לא היו "תופסים טרמפ" עם הספינות בדרך החוצה, שלא לדבר על כך שאם היום תתן לספינות של "ארגוני שלום" להיכנס, מחר יכנסו עוד כמה ספינות של "ארגוני שלום" עם תחמושת, אמל"ח וכו', וזה לא שלא היינו שם כבר….

  2. מאת א.א.:

    בלי ספק- שלושת מאורי הדור, השתכנעתי. הם הרי אלו שכל תחזיותיהם ופרשנויותיהם עד היום דייקו במאה אחוז. בייחוד בפמפום על המשט ההומינטרי ופעילי השלום שהביא את הבוס לשעבר של הוגה הדעות מהתנועה שלך לשלוח את חיילי צה"ל עם כדורי צבע למתקפת אלות וגרזנים.
    ייתכן שבאת בהפוך על הפוך ופיספסתי משהו?

  3. מאת עמית:

    חץ אין ספק שהעדיפות היא לעצור את הספינה אבל צבא בעל כל כך הרבה נסיון ומדינה שהפיקה כ"כ הרבה לקחים מאירועים קודמים שולחים חיילים לתוך מלכודת פוליטית של החמאס התמונות הללו זה כל מטרת המשט !
    מה עם לירות רשת למנוע האוניות ולגרור אותן מה עם עוד דרכים אחרות שלא כוללות כניסת חיילים עם נשק.
    מה עם לתת להם כן להכנס לעזה ולראות שאין מצור ממשי על עזה. אתם חייבים להבין שמבצעים כאלה פוגעים בבטחון ישראל.

  4. מאת חץ בן חמו:

    לצערי עמית, כנראה שמפקדים בצבא (או שר הבטחון, לא יודע מי מחליט מה) שתו את ה-KOOL AID ש"מכרו" אותם "פעילי שלום", ובגלל זה החיילים ירדו עם אקדחי צבע.
    לירות רשת מהמסוק לא היה עוזר כי אז היו לאותם "פעילים" הרבה יותר נפגעים (המקום למעלה די קטן, כך שאם היו יורים רשת, רק מהלחץ הפעילים שהיו נלכדים היו נופלים כמו שהחייל הופל). איתן הבר ואחרים הציעו לגרום נזק ארעי לספינה שלא תמשיך לכיוון עזה, אבל אז הנזק מבחינה פוליטית היה הרבה יותר גדול: החמאס היה יכול להציג את ישראל כשקרנית "ישראל אומרת שהיא מתירה למכולות עם ציוד הומניטרי להיכנס והיא חוסמת ספינה עם ציוד".

    אם היו נותנים להם להיכנס לעזה, היו ספינות אחרות גם נכנסות לאחר מכן ומשתמשות בתקדים הזה ואל תשכח: אם הן היו נכנסות לעזה, לא היה לנו שום סיכוי לדעת מה מוברח פנימה מבחינת אמל"ח וכו'.

  5. מאת שולמית:

    אינני מבינה כיצד נורו אנשים אם לחיילים היה רק רובה צבע. כנראה היו להם גם רובים היורים כדורים אמיתיים.

  6. מאת מגבניק:

    מאת שולמית:
    יוני 2, 2010 at 8:58

    "אינני מבינה כיצד נורו אנשים אם לחיילים היה רק רובה צבע. כנראה היו להם גם רובים היורים כדורים אמיתיים."

    למען הסדר הטוב:

    מאת גדי טאוב:
    יוני 2, 2010 at 11:13

    שולמית,

    … החיילים השתמשו באקדחיהם האישיים.

    …ופרט נוסף שקצת שוכחים להזכיר:

    השבאב חטפו את האקדחים הללו מהחיילים *וירו בהם* –

    החיילים התגוננו גם *מאש חיה בנשק חם*, כאילו הגנה עצמית מלינץ' בסכינים, אלות מתכת ובקבוקי תבערה לא הייתה הצדקה מספקת לפתיחה באש (?)

  7. מאת מיצה:

    היו להם רובי צבע וגם אקדחים אישיים למקרה שיהיו 1-2 טרוריסטים בין כל פעילי השלום, זאת היתה ההערכה.
    http://www.youtube.com/watch?v=C9p5QT91QYs&feature=related
    "בסדר, בסדר, אנחנו צודקים. אבל למה לכל הרוחות הפסקנו להיות חכמים". כל כך נכון… מצד שני, אם הם היו שוברים את המצור כנראה שהיו מגיעות אחריהם ספינות נשק… זה המלכוד ואיתו אנחנו צריכים לחיות, אני לא חושבת שלמישהו יש פתרון טוב לזה (לפחות עד להסכם השלום המיוחל).
    אפשר בינתים "לצמצם נזקים" ולהציג את הצד של ישראל (אולי לא חכמה אבל לפחות צודקת), יחד עם דעות מתונות ולא-גזעניות, באתרים בינלאומיים…

  8. מאת ג'ים:

    מסכים לגמרי עם התובנות של אנשי התקשורת. לא על כל אירוע ברצועה נדרשת מדינת ישראל להתערב באופן ישיר. יש מקרים שהשתיקה (ואי-המעשה) יפה להם.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3896831,00.html