ציטוט – אלכס יעקובסון על מה שמכונה “גיור סוציולוגי”

אין זה עניין של מה בכך, שהיום בארץ הזאת לא אנחנו מתבוללים בתוך עמים אחרים, אלא אחרים מתבוללים בתוכנו. התבוללות, בוודאי בדור הראשון, אינה מוכרחה להיות מלאה ומוחלטת כדי להיות מוצלחת. מי כמונו יודע זאת. כך מצטרפים מהגרים – אלה המצטרפים בהצלחה – לאומה ריבונית: על ידי השתלבות בחברה, אימוץ שפתה ותרבותה, הזדהות עם המדינה, ובשלב זה או אחר קבלת אזרחותה. בארץ יש מסלול הצטרפות ייחודי, חוק השבות; אין פירוש הדבר שהוא צריך להיות המסלול היחיד. (למאמר המלא בהארץ…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=584
  • תגובות ב-RSS

2 תגובות לפוסט ”ציטוט – אלכס יעקובסון על מה שמכונה “גיור סוציולוגי”“

  1. מאת מיכה:

    "בימינו אי אפשר למנוע כליל לאורך זמן הגירה למדינה מוצלחת ואטרקטיווית. כזאת היא ישראל, ואלמלא היתה כזאת – ברור שכל הדיון הזה לא היה מתקיים.

    האינטרס הלאומי הוא לא לטמון את הראש בחול, אלא להנהיג מדיניות הגירה והתאזרחות נבונה ומבוקרת – לא במקום חוק השבות, אלא לצדו."

    נכון מאד. צריך לדחות את הדיכוטומיה שמנסים למכור לנו, בין גישה מסתגרת עד כדי גזענית שרואה בכל לא-יהודי בארץ איום, לבין הגישה הנגדית שמשווה בין פתיחות ומדרניות לשלילת הלאומיות היהודית ומחיקת מדינת ישראל מהמפה.

    ישראל יכולה לנקוט במדיניות הגירה שקולה שמכירה בכך שיהיו בישראל ישראלים לא-יהודים בו בזמן שהיא פועלת להגן ולשמר על הזהות היהודית של המדינה בדרכים חיוביות ורציונליות (חינוך, מדיניות הגירה מבוקרת שמתירה כניסה רק לקבוצות קטנות של מהגרים לא יהודים, ובתפזורת ממדינות שונות).

  2. מאת עופר דגן:

    אני מסכים לחלוטין עם המאמר ועם הדברים שמיכה כתב, ואני רוצה להוסיף: אם אדם נולד בארץ וגדל כאן – למה לא לתת לו אזרחות ישראלית? הרי נתנו אזרחות ישראלית גם לערבים שחיים בתוך תחומי הקו הירוק. אי-מתן אזרחות ישראלית למי שנולד כאן וגדל כאן, היא מדיניות שאיננה מתיישבת עם הדמוקרטיה.