אורחים בבלוג: שיר פלד על אחריות מגזרית

"…'מתי תבינו שזה לא טוב לכם הקיצוניים האלה?'… האם עולה על דעת מישהו להגיד את זה לתושב ראשון לציון, שם חיו ונטבחו בני משפחת אושרנקו?" כך כותבת היום קרני אלדד ב"הארץ".

ברוח דומה אומרים "רבני התורה והארץ" ל Ynet כי יפרסמו גינוי לרצח "רק אם העיתונאים התל-אביבים יגנו את מעשיהם של דודו טופז ואסף גולדרינג". אני רוצה להתעכב על ההשוואות הללו, כי ההיתממות המגולמת בהם (מלבד ההתייחסות לטופז, שדווקא כן זכה לטורים של הכאות על חטא) היא מקוממת במקרה הטוב.

באופן לא מפתיע שום איש ציבור חילוני לא היכה על חטא אחרי הרצח שביצע אסף גולדרינג, כפי שאיש לא פנה לראשי העדה החרדית כדי לקבל תגובה כשהתפרסם מקרה של התעללות אב חרדי בבתו בת ה-12. ואף אחד לא תבע גינוי מאף אחד אחר כשחרדי מאלעד הטיח את ראשה של בתו התינוקת בקיר כשסרבה לאכול, לא מהחרדים, לא מהמתנחלים, לא מהתנועה לזכויות הגבר, ולא מועד ההורים הארצי.

הפשעים שביצע לכאורה טייטל הם אחרים בטיבם מאלו שהוזכרו והוא לא "סתם משוגע אחד" שביצע מעשים אלימים באקראיות. השקפת עולם שדוגלת באופן עקבי בפתרונות אלימים, לא מפתיע שתצמיח משוגעים ורוצחים אידאליסטים מתוכה, ולכן כשנורים קליעים בארץ הזו, הם באופן מסורתי עפים מימין לשמאל.

זה לא אומר שהימין מורכב כולו מרוצחים משוגעים, כמובן, אבל זה כן אומר שכשיש כבר מישהו עם פוטנציאל, אז הימין המתנחלי הוא קרקע פורה. והשמאל? טוב, השמאל מגדל נודניקים צדקניים.

שיר פלד הוא סטודנט למדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטה העברית

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=517
  • תגובות ב-RSS

55 תגובות לפוסט ”אורחים בבלוג: שיר פלד על אחריות מגזרית“

  1. מאת מגבניק:

    מאת סמולן:
    נובמבר 8, 2009 at 19:32

    "מפלגת העבודה ההיא, עם הסוציאליזם הקונסטרוקטיבי, היא שאחראית על הסזון ועל אלטלנה. אין לה קשר רעיוני או גיניאולוגי עם המפגינים בבלעין, וגם לא עם השמאל האינטלקטואלי-אקדמי של היום, שמבטא בעיקר ניאו מרכסיזם וסוג קיצוני של ליברליזם, לעתים בערבוביה. מקורותיו הרעיוניים של מה שמכונה היום ”שמאל“ הם בדיוק בזרמים הרעיוניים הגלובאליים שאתה מדבר עליהם. זה לא לרעתם, אבל הגיע הזמן לשלול מהם את הקרדיט שיש להם לעתים קרובות, ושבאופן מוזר גם אתה מדביק להם, כלומר של קשר למערכת הרעיונית שהקימה את המדינה. "

    סמולן, אתה לא צריך לתקוף 'קרדיט' שלא ניתן:

    בסך הכל נאמר כאן שהשיוך שלהם הוא 'שמאל' – וזה נייטרלי כמו לומר שהשיוך המגדרי של סטלין היה 'גבר', שהוא אותו שיוך מגדרי שיש לברק אובמה.

  2. מאת ג'ו כלום:

    סמולן:
    אבל מה זה משנה?

    כל עוד הם מגדירים את עצמם ואחרים מקבלים את זה כ"שמאל", אז כדורים אכן נורים מהשמאל לימין מידי פעם.

  3. מאת אני בכלל קליניאני:

    אפרופו הכדורים הנשלחים מימין לשמאל. קבלו קטע אנין במיוחד של פנטזיה שמאלנית- http://www.youtube.com/watch?v=LExbdHtMuVI

  4. מאת שיר:

    מה אומר לך, קליניאני, אני כבר רואה את יריב אופנהיימר לוקח אם 16 ויוצא לרסס מתנחלים.
    אה, לא?
    אולי במועדון נוער של מתנחלים?
    אה לא?
    אז אולי בבר נוער?
    אה.
    זה…
    נכון.

  5. מאת מגבניק:

    מאת שיר:
    נובמבר 12, 2009 at 10:30

    "מה אומר לך, קליניאני, אני כבר רואה את יריב אופנהיימר לוקח אם 16 ויוצא לרסס מתנחלים."

    תחי הסימטריה –

    כאילו שבצד הנגדי, אפי איתם למשל *כן* 'לוקח אם 16 ויוצא לרסס שמאלנים'.

    אח, הנרטיב, הנרטיב…