מועצת החכמים

ואם מישהו מתעניין בסשן צעקני במיוחד של התכנית, לבריאות. זה כאן.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=284
  • תגובות ב-RSS

10 תגובות לפוסט ”מועצת החכמים“

  1. מאת ערןב:

    למה בעצם אתה ממשיך להשתתף בתוכנית הזו, ואולי גם בתוכניות אחרות מסוגה? ("פוליטיקה" בערוץ הראשון?)

    הצעות לתשובות (אפשר לבחור יותר מאחת)
    א. כי זה מה שיש ואין אלטרנטיבות
    ב. כי, מה לעשות, צריך להתפרנס ממשהו
    ג. כי אני חושב שאני משפיע, ולו רק קצת, בבליל הצעקות הזה
    ד. אחר. פרט: ______________________

  2. מאת ניר רייזלר:

    גדי טאוב וארי שביט הופכים את התכנית הזו (צעקנית וכו' ככל שתהיה) לראויה ואולי אפילו לתורמת במשהו לשיקום התודעה הממלכתית בישראל. שמחתי לראות.

  3. מאת ניר רייזלר:

    וכדאי לשים לב כיצד מושא התקפותיו הראשון של גדעון לוי אינו הריקבון השלטוני בעידן הניאו-ליברלי והאוטוטו אוליגרכי שמפציע כאן, אלא כמובן מפא"י. מה שחושף, בדומה למאמר של מתי שמואלוף שהתפרסם לא מזמן, שהפוסט-ציונות נולדה כפן האידיאולוגי של מהפכת ההפרטה, ומהווה בראש ובראשונה מתקפה ממוקדת נגד תנועת העבודה הישראלית ונגד שרידי מדינת הרווחה שמוסיפים להפריע לשוקן ולחלק מעיתונאיו.

  4. מאת שיר:

    לא מוסיף כבוד למשתתפים

  5. מאת עדו:

    ארי שביט (ולעתים גם טאוב וזליכה) הוא הקול הכי צלול, רציונלי, עקבי וברור בקקופוניה הזאת

  6. מאת רמי הוד:

    גדי שלום,
    באומץ לב יוצא דופן שיבח בן-דרור ימיני מעל העמוד הראשון של
    "מעריב" את החלטת בג"ץ בעניין הכפר בילעין. היות ואתה מתנגד נחרץ לכיבוש, אין לי ספק שגזילת אדמותיהם החקלאיות של כפרים פלסטינים, הן לא בדיוק הגדרתך לציונות וביטחון. ניתן כמובן לתמוך על גדר הממוקמת על הקו הירוק, אך כל סיפוח של מילימטר אחד, כל הרחבה של התנחלויות בחסות הגדר, הינה בלתי חוקית ובלתי מוסרית. אופתע מאוד אם תתנגד לעמדה זו.
    לכן, לא ברורה לי העמדה שהבעת בסימפוזיון הצעקני של מועצת העיתונות מול גדעון לוי. הגדר כהמחשה להטעמת התפישה של חלוקת הארץ? אוקיי, ברמה הפסיכולוגית- יש צדק בדבריך. אך דיברת בזכות הגדר כגבול עתידי? כצעד נכון וחשוב. האשמת את גדעון לוי בהכשלת השלום בשל התנגדות לגדר…זה נראה לי תמוה מאוד.
    אשמח לתגובתך,
    רמי

  7. מאת ערןב:

    רמי: איזו "קדושה" יש בקו הפסקת אש מקרי, שכל סיפוח או גריעה ממנו הופכת מילא לבלתי-חוקית, אבל גם "בלתי מוסרית"?

  8. מאת Leibovitz:

    מעניין שהוכחנים הניאו ציונים כאן מגיעים ממועצרת החכמים לעצירות החכמים. משום מה נדמה לכם שמי שמשמיע את הדיעה הקרובה יותר לדעתכם הוא האיש הראוי שמשמיע דברי חוכמה והמתנגד לו הוא סתם תגרן וצעקן.

    אז כמעט כל משתתפי הפורום הם צעקנים ותגרנים לעניינו מלבד בכל זאת גדי טאוב שעם חלק מדיעותיו אני בהחלט לא מסכים, וגם עם הגברת המתנחלת ההיא שאת שמה שכחתי.

    לעניין הפתרון הפוליטי לסכסוך? אני מבין שמלבד גדעון לוי כולם מבינים שאיננו קרובים לפתרון ולא באשמתנו. הויכוח הוא למי יש נסיגה יותר גדולה. לעניות דעתי זה ויכוח קטן וחסר משמעות. השאלה היא, והיה אם ניסוג, מה אנחנו עושים הלאה עם עצמנו מול הטרור הערבי מוסלמי? על מה אנחנו מוותרים הלאה כדי לרצות את אליל השלום האכזר, החמדן והרעב?
    יש לכם תשובות טובות, ידידי השמאלנים הציונים "החדשים", או אם תירצו לקרוא לעצמכם 'פוסט ציונים' אז פוסט-ציונים?

  9. מאת מיכה:

    "ני מבין שמלבד גדעון לוי כולם מבינים שאיננו קרובים לפתרון ולא באשמתנו."

    לא רק באשמתנו. יש לנו חלק באחריות. כרגע זה נראה שלפלסטינים חלק יותר גדול.

    "מה אנחנו עושים הלאה עם עצמנו מול הטרור הערבי מוסלמי?"

    א. קודם כל הכלים הרגילים המשמשים מדינות להתגונן מפני טרור — מודיעין, מעגלי אבטחה, הרתעה.

    ב. אסטרטגית מאבק בטרור המבוססת על כיבוש ושליטה מתמשכת באוכלוסיית אוייב היא לא אסטרטגיה טובה, בוודאי אם מוסיפים לכך התנחלויות וסיפוח דה-פקטו. האסטרטגיה שלנו צריכה להיות מבוססת על יכולת ומכונות להגיב כנגד אוייבים מהר ובמלוא העוצמה, תוך כדי ספיגת מתקפות מצידם (מיגון העורף וכו'). כך תהיה לנו הרתעה ויכולת אמיתית להגיב אם ההרתעה תיכשל. שאיפה אמיתית לשלום גם כן צריכה להיות חלק מהאסטרטגייה שלנו, גם אם אי אפשר להגיע לשלום.

    "על מה אנחנו מוותרים הלאה כדי לרצות את אליל השלום האכזר, החמדן והרעב?"

    יש סיבה ברורה ומוכרת למה אנחנו לא יכולים להמשיך לשלוט בפלסטינים. זה לא ויתור, זה אינטרס ישראלי.
    במקרה של הגולן השטחים וסיני הבעיה היא הפער בין התפיסה שלנו של המציאות — שאנחנו כבשנו שטח ולכן הוא שלנו, ובין התפיסה של שאר העולם, ששטח לא הופך לשייך לכובש מכח הנצחון. זה לא ויתור. מעבר לכך, יש נימוקים לכאן ולכאן מבחינה בטחונית אם להמשיך לשלוט או למסור את הגולן.

    יש הרבה דברים שאנחנו צריכים להתעקש אליהם.

  10. מאת אלון חלד:

    אהלן גדי,
    אני רואה את התוכנית בשבת 6.6 ושם לב פתאום שרוב הפאנל הוא מצד שמאל של המפה. זה נראה לך בסדר? משהו מאד לא מאוזן בתכנית. זה שמאל קיצוני מתווכח עם מרכז-שמאל ואת הימין מייצג איזשהו מתנחל\ת, בד"כ עם אינטיליגנציה רגשית נמוכה משהו, אשר מוכרע די מהר ע"י צחצוח חרבות ציני של השמאל. אני רוצה לראות יצוג אמיתי של הימין. למשל עו"ד יורם שפטל, ד"ר אריה אלדד ועוד. שיהיה קרב הוגן.