מוריס נגד פפה

אילן פפה אחרי ספרו "הטיהור האתני של פלסטין" מפיץ ערימה של שקרים במסווה מחקרי על ה"טיהור האתני" ועל "רצח עם" שישראל מבצעת בפלסטינים. בני מוריס, החשוב שבין ההסטוריונים החדשים, ומי שכתב את המחקר הרציני ביותר על הפליטים הפלסטינים מזכיר למה ההאשמות של פפה מופרכות, כאן.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=267
  • תגובות ב-RSS

3 תגובות לפוסט ”מוריס נגד פפה“

  1. מאת נירה:

    ומה עם העבדים שבתוכנו ? מה עם שוק המובטלים הפנימי? הפלסטינאים ינצחו בגלל המצב הפנימי הנלוז

  2. מאת Leibovitz:

    אם מצבנו הפנימי הוא שיכריע, אז אנחנו הולכים למצח בגדול.
    נירה מעלה מספר נושאים שונים (למשל "שוק עבדים" – אף שאני מסתייג מהביוטי הזה אינו זהה הרוחו ובמידתו לשאלת "מצב המובטלים", למרות שככל שיש יותר מובטלים בהכרח "שוק העבדים" גדל. אבל האחד הוא עבירת מוסר ומשפט והשני נובע ממצב כלכלי של השוק).
    ולמה מצבנו הפנימי לא יכריע? כי מצבם הפנימי של הפלסטינים קשה הרבה יותר עד כי הוא מפצל את ארגוני הטרור, הזרמים החברתיים, הרדיפות אחר הפלסטינים הנוצרים בעזה מחריפים, ישנה מעין נסיגה מ"שחרר לאומי" לכיוון חזרה לאסלאם הכללי, לפאן ערביזם. החברה הפלסטינית מתמודדת עם כמה כוחות פנימיים השונים במגמתם.
    משום כך, אינני רואה שישראל תוכל לקדם איזשהו הסכם עם גורם פלסטיני משום שאין גורם אחד שמלכד את הפלסטינים בהכרה הסוציולוגית שלהם. כל הסכם לכאורה יהיה בין מדינה (ישראל) לבין ארגון (פת"ח, חמאס) ומבחינה זו ההסכם לא יהיה לעולם תקף.

    בעניין הויכוח בין מוריס ופפה, לדעתי הויכוח דומה כמו הויכוח בין ישראל לפלסטינים. מוריס מדבר לוגיקה ועובדות (לאחר שתיקן את הדזרטציה ההיסטורית שלו, שגם עליה אפשר להתווכח) ואלן פפה מדבר אידיאולוגיה, תעמולה, תחושות, שאין הכרח לאמת אותם מול המציאות ההיסטורית של 1948. לכן הויכוח אינו בא להכריע דבר, אלא על אלה הקוראים שכל מה שהם יכולים לעשות זה לבחור עמדה מבין שתי העמדות האלה. תפקידנו, כישראלים, כציונים ורודפי שלום ואמת הוא לקדם את המסקנות והמסרים שמוריס ואחרים מעלים ועלינו לקדם את המשתמע מהם בגלוי אל מול כל העולם. עלינו להיות בטוחים בצידקתנו. חוזק אמוני זה היא הערובה להמשך קיומנו.

  3. מאת מופרך:

    קראתי את הספר של פפה, יש לי השגות משמעותיות עליו, אבל החמש שורות של בני מוריס (שמתמצות בטיעון "הם התחילו") אינן מתקרבות לביקורת יסודית או "הפרכה" – ואינן גם מיועדות לכך, נראה לי. אני בטוח שמוריס מסוגל לתת ביקורת הרבה יותר רצינית – אבל הוא לא עושה את זה שם. מה שאתה עושה כאן, זה לצעוק קקי קקי ואז לתת לינק שלא אומר כלום. חנטריש.