החרם הבריטי על האקדמיה הישראלית

הצעת החרם של איגוד המרצים הבריטי, שהובסה בסיבוב הקודם, חוזרת החודש להצבעה. ההצעה היא הצעת מיעוט והם מקווים להעביר אותה לא על סמך רוב באיגוד כולו (כי הם יודעים שאין להם), אלא על סמך רוב בין אלה שיופיעו לאסיפה. כל זה, למרות שחוות הדעת המשפטית שמארגני החרם הזמינו סיכמה שהוא לא קביל משפטית ולא יעמוד.

בינתיים הדיון ברשימת האי-מייל של האיגוד נמשך. מתברר, שהנאורים האלה מצאו דרך לסתום את הפה למתנגדי החרם. את אחד מראשי ההתנגדות דיויד הירש (שהוא גם עורך אתר האינטרנט Engage שמתנגד לחכמי השמאל האנטישמי החדש) העיפו מהרשימה על סמך נימוק טכני מהתקנון, ומסרבים להחזיר אותו. מנהלי הרשימה הודיעו גם שמי שיפרסם בשמו, או יכניס לרשימה דברים של הירש יעוף גם הוא. מרד זוטא פרץ, וכמה מחברי האיגוד בכל זאת הכניסו טקסטים שלה הירש. בינתיים, מנהלי הרשימה הנאורים נבהלו קצת ולא גירשו את המבריחים. אבל הכיוון ברור.

הנה כמה אתרים שימושיים בנושא:

אתר שמוקדש להשתקת המתנגדים ומתנגד לחרם: Boycotted British Academic

האתר של Engage (שפרסמו גם תגובה שלי לדברי ההבל שנאמרים בליסט-סרב של המחרימים, כאן).

והאתר של Stop the Boycott, שיש בו גם תיאור קצר ושימושי של מהלכי שני הצדדים עד הלום.

חג עצמאות שמח לכם.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=261
  • תגובות ב-RSS

4 תגובות לפוסט ”החרם הבריטי על האקדמיה הישראלית“

  1. מאת אפרת:

    תודה רבה.
    "לא קביל משפטית"- אשמח אם תסביר לי איפה החרם לא קביל משפטית ומה ההשלכות של זה מבחינה מעשית (כלומר- מי יכול לנסות לתבוע את מי על זה).

  2. מאת גדי טאוב:

    הייתי שמח להסביר, אבל אין לי מושג. חוות הדעת חסויה ו UCU, לא במפתיע, לא מפרסמים אותה. מה שהודלף רק שזו היתה השורה התחתונה. סביר שחוות הדעת נוגעת ליכולת של האיגוד לכפות את החרם על חבריו. אבל זאת רק השערה.

  3. מאת Leibovitz:

    לפי בקשת איגוד המורים ניתנה להם חוות דעת משפטית עוד בספטמבר 2007, שלפיה החלטות החרם של הועדה אינן חוקיות מאחר שהאיגוד המקצועי של המרצים נעדר סמכות, אחריות ורלוונטיות בכל האמור לקשרים המקצועיים – אקדמאיים בין המרצים/חוקרים הבריטיים לבין כל חוקר אקמאי אחר בעולם, כולל בישראל (כל עוד זה לא נוגע לקשרים הפורמליים בין האיגוד הבריטי לאוניברסיטאות בישראל). מעבר לכך היתה ביקורת משפטים לגבי צורת התנהלות הדיונים בכינוסים האמורים שקיבלו החלטות בגנות ישראל בשנים האחרונות:
    • ההחלטות נתקבלו שלא כדין ולא בנוהל מסודר של הגשת הצעות לסדר, דיונים והצבעה של כלל חברי האיגוד.
    • החלטות האיגוד (גם במסגרתו הקודמת) בוצעו בעצם ע"י מחטפים של אישים בהנהלת האיגוד(ים) כינוסים דחופים, שינויים בהולים של סדר יום הכינוסים, הודעות רק לחלק מקהל החברים, החרמת מתנגדים לחרם ואי מתם זכות הדיבור, ועוד מעשים לא ראויים מבחינה משפטית. פגיעה בכל אחד מהמרכיבים שציינתי הם עבירה על החוקים הבריטיים ועל הקודקס המיקצועי של האיגוד עצמו.

  4. מאת אפרת:

    תודה רבה, זה מעניין ומעורר מחשבות על המניעים ועל המשמעות מבחינת ישראל ומבחינת העולם המדעי.