מכון ראות – למה לא למוטט את שלטון החמאס

למי שהתרשם שגם תכנון המדיניות של ישראל הופרט יחד עם שירותי הקייטרינג של הצבא, האוהלים של גיידמאק, הדאגה לקשישים וכל השאר, אפשר להתנחם בזה שחלק מהעבודה שנעשית במכונים עצמאיים לאסטרטגיה היא חשובה.

הבעיה בשתי הגזרות שישראל נלחמה – או נלחמת – בהן היא בעיית השלטון המרכזי. לכן יש הבדל בין יחסנו לחמאס לבין יחסנו לחיזבאללה. את החזבאללה צריך להחליש כדי שבלבנון תהיה ריבונות יציבה. אבל החמאס, בשטחי הרשות, הוא השלטון הריבוני. לא נחזק את השלטון הריבוני אם נמוטט אותו. עדיף לסנדל אותו לשילטון. האלטרנטיבה היא כאוס ברש"פ והיא גרועה לנו בהרבה מכל שלטון עויין. המסמך הזה של מכון ראות (מכון עצמאי למחשבה אסטרטגית) מסביר, הרבה יותר טוב ממני, למה לחץ יתר על החמאס לא משרת את האינטרס הישראלי. אתם מוזמנים גם לעיין מטה כאן בבלוג בפוסט הזה מ 17 באוגוסט.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=25
  • תגובות ב-RSS

תגובה אחת לפוסט ”מכון ראות – למה לא למוטט את שלטון החמאס“

  1. מאת רע:

    שלום רב לקוראים ולגדי טאוב,
    ראשית כל, המאמר של מכון ראות נמצא בכתובת הבאה:
    http://reut-institute.org/Publication.aspx?PublicationId=806
    כמו כן הייתי רוצה להתייחס לטענתך בדבר הפרטת תכנון המדיניות הישראלי – נכון הוא שישנה הפרטה של כלל שירותי המדינה, ואולם במקרה זה הבעיה עמוקה יותר. אין הפרטה של תכנון המדיניות, כי מעולם לא היה תכנון מדיניות מסודר. למועצה לבטחון לאומי – הדבר הכי קרוב לגוף תכנון לאומי – מעולם לא היו סמכויות של ממש בתחום התכנון (או בכל תחום אחר). אם הקמתו של גוף כזה תהיה מלקחי המלחמה, אולי נרוויח ממנה משהו, למרות הכל. לדעתי, הקמת גוף כזה חשובה הרבה יותר מהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית.