סטודנטים מתארחים בבלוג

שלא ניתן לאמת לבלבל אותנו
מאת ניר רייזלר

מעצבנת, ההיסטוריה הזאת. לא רק שהיא מתעקשת להמשיך ולהתקיים לצד אחיותיה הקדומות "מציאות" ו"אמת", אלא שלאורך השנים שיבצה עצמה בכל מיני פרובוקציות מכוונות נגד בשורתו המופלאה של ה"פוסט מודרניזם". החודש הנוכחי, למשל. ביולי 1882 עלו לארץ ישראל חברי ביל"ו הראשונים, 14 במספר, חדורי להט חלוצי וכמיהה למולדת משלהם, והחלו לעבוד בה כפועלים. לך תסביר להוזים כאלה שאין דבר כזה עם יהודי או רגש לאומי. או אלכסנדר זייד, ממקימי "השומר", שהעדיף להירצח ביולי 1938 על ידי מתנקש בדואי שוחר שלום ודו-לאומיות, מאשר להודות שהסכנות מפניהן הגן על היישוב הן מדומיינות, תוצר ה"שיח" הציוני האוריינטליסטי. גרועים ממנו היו מקימי הארגון היהודי הלוחם בגטו ורשה ביולי 1942, ומעפילי אקסודוס שהגיעו לחופי ישראל חמש שנים לאחר מכן; אלה ואלה שבויים במסקנה המגוחכת לפיה הגנה עצמית וריבונות על גורלם הן צורך קיומי עבור בני העם היהודי ששרדו. אילו רק היו שם אילן גור זאב או אברום בורג לפקוח עיניהם לאושר שטומנת בחובה הגלות. אמנם מפתה, לעתים, לשקול את העובדות כפי שהן ולדחות בשאט נפש את הנחות היסוד הכוזבות של השמאל ה"רדיקלי". אבל ה"פוסט ציונים" מתוחכמים בהרבה מכדי לעשות זאת. ה"פוסט מודרניזם" ממנו הם ניזונים נפטר מהאמת מזמן, על ידי כפירה בקיומה. אז שהם יתנו לה להפריע להם?

ניר רייזלר לומד לתואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות באונ' תל-אביב, ומשמש כעורך התחקירים של עיתון הסוטדנטים תזה.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=140
  • תגובות ב-RSS

7 תגובות לפוסט ”סטודנטים מתארחים בבלוג“

  1. מאת סטודנט אחר:

    מעצבנים האנשים האלה. פעם הם קראו מאמר ב"הארץ" על משהו שקוראים לו "פוסט-מודרניזם", או "סטרוקטורליזם" או אלוהים יודע איזה "איזם". או אולי הם שמעו על זה בשיחה אקראית על כוס עראק בבר. אבל בטח הם שותים רק וויסקי. נקי. בלי קרח כמובן. ככה הרי שותה מי שמבין.

    מעצבנים האנשים האלה. פעם הם ישבו בהרצאה בחוג להיסטוריה, או ספרות השוואתית, או אולי סתם צוטטו לשיחה בקפיטריה של גילמן. ומישהו אמר שאין אמת, וש"הכל הולך" והכל מותר. והם יודעים לשלוף משפטי מחץ מרשימים, כמו "ידע הוא כוח", או אולי – "המדיום הוא המסר". ולבטא בבוז הראוי מושגים כמו "דקונסטרקציה", "אוריינטליזם" ו"סימולקרה".

    ואם מישהו יעיז להגיד שהם מקובעים, הם ישלפו את הטיעונים הנאו-ליברלים השחוקים והמעייפים. ותמיד הם מעוגנים ב"עובדות", מספרים ונתונים מרשימים.

    מעצבנים האנשים האלה. אני מקווה שלפחות זה עוזר להם להשיג זיונים.

  2. מאת אסנת:

    ניר יקירי,

    בבקשה, בבקשה תגיד לי ששלמה זנד קרא את זה…

  3. מאת אבי:

    אמרת יפה.
    תתנחם בכך שפעם אי אפשר היה ללמוד לתואר ראשון ולהביע בקול רם דעה כמו שלך.

  4. מאת שירלי:

    אתה באמת חושב שריבונות יהודית איננה קיימת?????? אתה באמת חושב שכל האנשים שהזכרת חיו באשליה אחת גדולה?

  5. מאת ניר רייזלר:

    תודה לכולם על התגובות. ל"אחר" שקפץ- אהבתי את השורה התחתונה: "אם אתה לא איתנו אתה יאפי זחוח, הדיוט ומתנשא". אין ספק שאתה לא מקובע.

    ולשירלי- כתבתי, כמובן, בסרקזם.

  6. מאת שיר:

    שירלי? להלן לינק שיבהיר את אי ההבנה:
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%94

  7. מאת נמרוד אבישר:

    ניר,
    יישר כוח. כתוב היטב, ממצה – ומעביר את המסר במדויק. כן ירבו כמוך.