מה קרה למילה “לפנק”, הא?

"פינוק", "לפנק", איזה אסוציאציות זה מעלה? תינוק יונק בחיק אימו, נגיד, או שבת בבוקר במיטה, או, לא יודע, סבון יקר שחברה שלך לא קנתה לעצמה. אינטימיות. אבל אם יש מילה שיצאה לזנות בעברית של עכשיו, זאת המילה. עכשיו, המלצר במסעדה "מפנק" אותך, הבחורה שעושה טלמרקטינג לבנק הפועלים מציעה לך "פינוק", השופרסל נותן לך מבצע "מפנק" בקופה. הנה דוגמא, במיוחד הרד-קור: הלכתי לבר. היה צפוף בחוץ. שלוש בבוקר ולא היתה חניה. השומר – קוביית שרירים בגובה שלי וכפול ברוחב, במכנסי דגמ"ח הסוואה וטי-שרט שחור מתוח – קלט אותי. מכירים ברמת השלום שלום. אמר לי בוא תחנה כאן בבניין, אני אשים עין. אמרתי לו אחלה. כיוון אותי ברוורס לתוך החצר, סימן לי מתי לעצור. יצאתי ברווח הצר בין הקיר לאוטו. אני עובר לידו בדרך לכניסה, הוא שם לי יד על הכתף: "מה לא תפנק אותי בעשר שקל?"
לפנק??? לפנק? זה נשמע לי כאילו הוא מבקש שיניקו אותו. עמד לי על קצה הלשון להגיד לו שיחפש מי שינענע אותו. נתתי לו עשרה שקל טיפ.
מפונק.


צילום אילוסטרציה. זה לא הוא. זה דימה, בכניסה לאלנבי 40.

אני רואה שזה עצבן גם את גל מור. הנה פוסט שלו על זה. (ותודה לאפי פוקס, שהפנה את תשמות ליבי.)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=133
  • תגובות ב-RSS

2 תגובות לפוסט ”מה קרה למילה “לפנק”, הא?“

  1. מאת יאיר גולדשטיין:

    בזמן האחרון יותר ויותר אנשים משתמשים במילה נורא, בשביל לתאר המון דברים למרות שזאת מילת שלילה. "נורא טוב לי" אי אפשר להגיד דבר כזה, זה ממש עולה לי על העצבים.

  2. מאת נמרוד אבישר:

    ואולי, מזווית קצת אחרת; חלק מהידלדלותו של אוצר המילים של הנוער שלנו נראה כאן. כמו הטבעת של טולקין, הפינוק הזה, מילה אחת לשלוט בכולם. למה צריך לשלוט ברזי הטיית הפעלים נתן, הביא, סידר, תרם ועוד, כשאפשר פשוט להחליף אותם ב"פינק"?
    ישבתי לא מכבר בהרצאה של עמיתך יואש מייזלר, וחבורה של בני גילי סביבי. יואש דיבר על בית המשפט העליון בחדווה ששמורה רק לאנשים שמדברים על מה שהם באמת לא אוהבים, ואמר במשפט אחד את המילים "סקרדטלי" ו"היפוסתזה". לא משהו מיוחד, זה היה בסמינר בפילוסופיה, ועוד עם עמיתך השני אלחנן יקירה, שידוע בחיבתו למילים ארוכות, היית מצפה שהסטודנטים יכירו. התברר לי שהייתי אחד מהשניים היחידים בחדר שהמשפט הזה אמר להם משהו. יואש השתומם. אולי אם היה אומר שבית המשפט העליון אומר שהוא מפנק אותנו בליברליזם חילוני אבל דוחף לנו תפיסת עולם דתית מתחת לאף, היו מבינים אותו טוב יותר.

    ולגבי הפוסט השני שלך, זה שאי אפשר להגיב אליו, על האח הגדול: אני הייתי גאה לראות את שמי מתנוסס באותה הרשימה שמשה צימרמן נמצא בה.