לא היתה שום בדיקה בעניין פגאסוס. זה טיוח גמור.

משקרים לכם, חלק ב'. אז הנה עיקר החדשות: לא היתה שום בדיקה בעניין פגאסוס, זה בלוף. היה רק טיוח. (ותודה לניצב משנה בדימוס אבי וייס, שסייע לי כאן להבין מי נגד מי.)

אז ככה. כידוע לכם בנט הודיע לעיתונות על "ממצאים ראשוניים" מתוך "דו"ח" מה"בדיקה" שערכה עו"ד עמית מררי,  המשנה ליועמ"ש לעניינים פלילים. אז לפי ה"דו"ח" של "הבדיקה" הזאת מתוך 26 השמות שהופיעו בכלכליסט,

א. רק לשלושה המשטרה באמת ניסתה לחדור לטלפון.
ב. רק במקרה 1 מתוך ה 3 זה הצליח לה.
ג. זה היה באישור בית משפט.

לא יכול להיות שזה נכון. כל מה שזה אומר הוא שהטיוח התחיל במלא המרץ. נתחיל מה"בדיקה", שלא היתה בדיקה כלל.

  • "הבודקת" היא מי שנושאת באחריות הפיקוח על הפעילות הזאת במשרד היועמ"ש, עו"ד עמית מררי. אז היא בדקה את עצמה, ומצאה – אתם יושבים? – שהיא בסך הכל די בסדר. אז כנראה שאין מה לדאוג.

  • רק שלאמיתו של דבר, היא לא באמת בדקה. האנשים היחידים שיש להם גישה למידע הזה, שכאילו נבדק, הם האנשים שלכאורה עשו – או היו ממונים על אלה שעשו – את העבירות. כולם הם אנשי משטרה בשירות פעיל. יש רק דרך אחת לחקור אנשי משטרה: מח"ש. אבל לא נפתחה שום חקירת מח"ש. איזו משמעות אם כן יש למונח בדיקה?  

  • המשמעות היחידה האפשרית בתנאים האלה, היא שעו"ד עמית מררי שאלה אותם, והם ענו לה. זו הבדיקה. מי זה אותם? כנראה את ניצב יגאל בן-שלום, ראש אגף חקירות ומודיעין, וראש חטיבת המודיעין (הכפוף לו), תנ"צ קובי זריהן, או את תנ"צ דורון יאיר ראש חטיבת הסיגינט-סייבר. הם כנראה בדקו את עצמם, ומצאו, כמו עו"ד מררי, שהם סבבה.

  • הבדיקה שהם בדקו את עצמם העלתה, מספרים לנו, שהכל נעשה באישור בית משפט. אם כך, איפה הצווים? לא הראו לנו אותם. למה? כשנלחץ אותם בטח הם יגידו שאי אפשר להראות אותם בלי לחשוף "מידעים סודיים" (בעגת המשטרה יש ריבוי למושג המופשט "מידע"). אם זה מה שיגידו לכם, זה כנראה לא בדיוק ההסבר. יותר סביר שקשה להראות צווים שאין. מפני שאין בסיס חוקי למתן צווים לחקירה מסוג זה באמצעות החדרת תוכנות ריגול.

  • ואולי בכל זאת יש צווים כאלה? אז אם כך, המידע על איזה בית משפט הוציא אותם ודאי אינו סודי. נשמח לדעת. כי אם יש בית משפט שהוציא כזה הוא בעצמו עבר עבירה, וצריך להיות בין הנבדקים בכל בדיקה ראויה לשמה.

  • ואחרונה, איזו בדיקה נעשתה פה בלי לזמן את מי שעומדים בראש המערכת כדי לדעת מי נתן את ההוראה? איפה אלשיך שיעיד (אמר לעיתונאים בינתיים שהכל היה באישור מנדלבליט), ואיפה מנדלבליט? ואיפה מכשיר העבירות המקצועי מכולם, מר שי "אקח לי את הטלפונים של אפי ואוריך ואחטט בהם כי מי יכול עלי" ניצן?

לסיכום, הספין שרץ ב"עיתונות" כרגע על תוצאות הבדיקה הוא בסך הכל עדותם של מבצעי העבירה שאומרים לנו, באמצעות עו"ד מררי שהיתה אמורה לפקח עליהם, שתחקיר כלכליסט הוא סתם בלון אוויר חם. אם אני צריך להמר על מי דובר אמת כאן, מררי, המשטרה ובנט מצד אחד, או תומר גנון מצד שני, הייתי שם את הכסף שלי על גנון. שצריך להצדיע לו על העבודה החשובה שהוא עושה.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=1231
  • תגובות ב-RSS

אין אפשר לפרסם תגובות כרגע.