הנזק שגרם יאיר לפיד ליהודים בכל העולם בנאומו על האנטישימיות

כמה מילים על הנאום של יאיר לפיד בפורום הגלובלי למאבק באנטשימיות, מפני שנדמה לי שחשוב להיות בהירים לגבי השאלה מה אופיו של הנזק שגרם האיש למדינת ישראל וליהודים מסביב לעולם, באימוץ הגרסה של שונאי ישראל לגבי מהי אנטישמיות. בקצרה: הטמעת שינאת היהודים בתוך ים כללי של שנאות, היא המכשיר שבעזרתו מנטרלים את היכולת של יהודים להאבק באנטישמיות המוסלמית – כאן, באירופה וגם בארצות הברית. זה סוג השיח שכפה ברק אובמה, והוא ידע בדיוק למה הוא עושה את זה.

אז איך זה עובד? הנה קצת יותר בפירוט, ברשותכם. .בכל מקום בעולם עכשיו מנסים הפרוגרסיביים להסית את תשומת הלב מן האנטשימיות המוסלמית על ידי דיבורים כלליים על "קיצונים" ועל "שינאה". אדם בלי השכלה ובלי שכל ישר, לא מבין איך, כשהוא צועד לתוך מלכודת השיח הפרוגרסיבי הוא בעצם מכשיר את האנשטישמיות. למה? כי קודם ממסמסים את התופעה של שינאת היהודים לתוך כל סוגי האלימות והשנאות. ואחרי שאומרים שכל השנאות הן אותו דבר, שהן נובעות מסטראוטיפים על קבוצות, יוצא שכל מי שמנסה להצביע על האנטישמיות המוסלמית הגואה, מטהראן ועד פריז, ממאלמו ועד תל אביב, מרמאללה ועד מסגדי צפון אמריקה – אומרים לו שהוא "איסלמופוב". כי הרי הוא עושה הכללות על אנשים שהוא לא מכיר. לכן בעצם, לפי ההיגיון העקום הזה, "איסלמופוביה" ואנטישמיות הן אותו דבר, שניהם שינאה סטראוטיפית של קבוצות. אני מציע לכם לקרוא את הנאום של יאיר לפיד כולו, כדי לראות שזה בדיוק המהלך: זה פשר הפיוט שלו על כך שלכל אנטישמי יש כמה חברים יהודים שאותם הוא לא שונא (אצטט את הקטע פה למטה)

אבל "איסלמופוביה" כפי שהעיר בצדק אנדרו מקארתי, "אינה באמת פוביה, אלא ביטוי שפותח בידי 'האחים המוסלמים' כדי להרתיע מפני בירור טבעה של אידיאולוגיית עליונות השריעה". ככה מנטרלים את היכולת של יהודים להלחם בשינאה המכוונת נגדם בכל מקום, כי כשהם אומרים מי שונא אותם, אומרים להם שזו גזענות. בדיוק לכן, כדי להכשיר את הגזענות של האסלאם הפוליטי, אובמה שאמר על ג'יהדיסטים שרצחו יהודים במרכול כשר בפריז ש"קיצונים אלימים" הרגו "כמה אנשים". .עוד צעד אחד משם אורבת גם הדה-לגיטימציה של הציונות (ושל הלאומיות בכלל), כפי שהעיר בצדק ההיסטוריון עשהאל אבלמן: כי לא רק שהיהודים "איסלמופובים" כלומר הפכו את השואה לקרדום לחפור בו, כדי להכתים את שמם של מוסלמים שוחרי טוב, הם גם התקבצו יחד בקהילה מדירה ששונאת זרים. לכן – אומרים שוחרי רעתנו – יש לישראל חוק שבות. .שר החוץ לפיד יצא להגנת עצמו ואמר שמי שתוקף אותו הם "דוברי הימין הקיצוני" ושהם הוציאו את דבריו מהקשרם. אבל הציטוט שהסתובב מן הנאום שלו כל כך שאנטישמיות היא כל שינאה בעולם, שינאה כנגד להט"בים, כנגד שבט הטוטסי, כנגד עבדים, ואפילו של מוסלמים כנגד מוסלמים – הציטוט הזה מייצג נאמנה את כל שאר דבריו. הנאום עושה בדיוק מה שאובמה עשה, משקף בדיוק את אותה האג'נדה הפרוגרסיבית, וכמוה הוא לוקח חלק בהפיכת "המאבק באנשטימיות" לכלי שינטרל את יכולתם של יהודים להתגונן, ולבסוף יבקש להפקיע מהם גם את זכותם להגדרה עצמית. הנה המשפט הקלישאי שממנו הייתי עושה כותרת: "האנטישמיות היא לא השם הפרטי של השנאה, היא שם המשפחה שלה." אפשר היה לשים את זה בדוקטורט של אבו מאזן על ניצול השואה לניצול הפלסטינים. זה בדיוק זה. ולפיד ממשיך: "היא כל מי שאכול שנאה עד כדי כך שהוא רוצה לרצוח ולהשמיד ולרדוף ולגרש אנשים רק בגלל שהם שונים ממנו." .כל הנאום כולו בנוי סביב התמה שאנטישמיות היא שינאת מה ששונה, ושהיא מבוססת על זרות וסירוב להכיר את האנושיות של הזולת הספיציפי. כרגיל, מרגע שהוא עולה על איזה גל, הקלישאות נשפכות מעטו של לפיד בתנופה רטורית שאין לעוצרה. הנה מה שאולי עוד לא קראתם:

"אבא שלי לא כתב את הפרוטוקולים של זקני ציון. הוא לא היה בנקאי בינלאומי. הוא לא ענה על אף אחד מהסטריאוטיפים האנטישמיים. למה הם רצו כל כך להרוג אותו?התשובה היא שהם לא רצו להרוג אותו למרות שהם לא הכירו אותו, אלא בגלל שהם לא הכירו אותו.האנטישמים תמיד אומרים, ״כמה מידידי הטובים הם יהודים״. האבסורד הוא שזה כנראה נכון. הם לא שונאים את היהודים שהם מכירים, מפני שהם יודעים שהם בני אדם כמוהם. הם שונאים את היהודים שהם לא מכירים, מפני שקל לשנוא אנשים בקבוצות. ככה השנאה עובדת. התנאי הראשון הוא הדה-הומניזציה של מי שאתה שונא. הוא לא באמת בנאדם. הוא קבוצה נטולת פנים שאתה יכול לזרוק עליה את כל הפחדים ואת כל השנאה ואת כל הדיעות הקדומות. היהודי שאתה מכיר אוהב את ילדיו, היהודי שאתה לא מכיר שונא את הילדים שלך."

אז בקיצור, הדברים ממש לא הוצאו מהקשרם. כל הנאום כולו הוא ניסיון לעשות אוניברסליזציה של תופעה ייחודית, כדי לטשטש, ולכן להכחיש, את קיומה של שינאה ספיציפית, המכוונת נגד יהודים באופן ספציפי, ושעודה מסכנת את חייהם. מדינאי שמבין את זה, יעמוד איתן מול ממשל אמריקאי שמנסה לטשטש את הרצחנות האנטישמית של טהראן. מדינאי פוסטמודרני ינסה להגיד לכל קהל שידבר בפניו את מה שהוא רוצה לשמוע. זה שר החוץ שלכם. והוא מסוכן לישראל. ולכן, לא רק "דוברי הימין הקיצוני" התחלכלו מהנאום שלו. כל מי שציוני היה צריך להתחלחל. והיה צריך להבין את ההקשר: אדם שיושב עם אנטישמים בקואליציה, לא מפתיע שהוא משתף פעולה עם הכחשת האנטישמיות.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=1206
  • תגובות ב-RSS

2 תגובות לפוסט ”הנזק שגרם יאיר לפיד ליהודים בכל העולם בנאומו על האנטישימיות“

  1. מאת גילה:

    מאמר חשוב מאד!! תודה

  2. מאת חן אילון:

    אין מה לצפות מיצור חסר השכלה, שבעברו סודר לו להיות סמרטוט כתב בבמחנה,כדי שיוכל בזמן שרותו הצבאי לשבת בבתי הקפה של תל בלוף.
    לאחר מכן כשעזב את בית הוריו עבר לדירה ברחוב הירקון אשר שימשה אותו לממכר סמים בעיקר לברנג'ה…
    וברבות הימים התברר שקיבל "הסמכה להיות השקאן הלאומי " ויחד עם זאת "המסית שינאה הלאומי", בחסות שקריו המופלגים ודימיונו השטני הפורה!!!
    כשרואים את הרזומה "המפואר" של היצור הבזוי המזוהם הזה, אין להתפלא כי הגיעה לדרגת נחיתות מהעלובים הנאלחים והמבחילים ביותר שקמו לעם ישראל בכלל וללאום היהודי בישראל בפרט!!!