אז למה היה כל כך חשוב לאובמה ליירט את מייקל פלין? הסכם הגרעין, אומר לי סמית'

מאמר חשוב של לי סמית בטאבלט שסופסוף מנסה לענות על השאלה הקריטית: למה דווקא פלין? (לינק בתגובות)
.
למה פלין עד כדי כך חשוב שפגישה הראשונה של אובמה עם טראמפ הוא מצא לנכון להדגיש את הדבר הזה מעל הכל (יחד עם נושא צפון קוריאה)? למה הוא כל כך מיהר לדרוש מטראמפ שלא ימנה את פלין ליועץ לביטחון לאומי. מה העניין? ואיך זה קשור למסע האנמסקינג המטורף שאינו אלא ניסיון לנטר את כל הפעילות של פלין בתירוצים של מעקב אחרי האנשים שהוא דיבר איתם?


.
אז סמית מציע לראות פה מהלך רחב יותר של ריגול אחרי יריבים שהחל במסגרת הקמפיין לאישור עסקת הגרעין. כזכור, כפי שדיווח הוול סטריט ג'ורנל, ממשל אובמה האזין לאזרחים אמריקאים, ואף לנבחרי ציבור, שנקלטו במסגרת פעולות ריגול אינטנסיביות אחרי גורמים ישראלים שעסקו בפעולות לובי נגד עסקת הגרעין. אובמה לא בחל, כזכור, גם בסטראוטיפים אנטישמים שבעזרתם ציירו יהודים שהתנגדו להסכם כבעלי נאמנות כפולה, כאילו שהעסקה היתה איזה אינטרס אמריקאי דחוף שרק שוחרי ישראל מתנגדים לו, ולא חלק מפנטזציה פרועה וחסרת אחריות ליצור "איזון" בין סונים לשיעים על ידי חיזוק איראן – אחת ההזויות הגיאו פוליטיות היותר מופרכות (וכושלות) שראינו בעשורים האחרונים.
.
פלין היה ממתנגדי ההסכם האיום הזה ובשל כך נוצר הקרע החמור שלו עם ממשל אובמה שהפך אותו למטרה. אובמה הראה לו את הדלת אחרי שהוא אמר את דעתו בגלוי על ההסכם.
.
ואז טראמפ אימץ אותו. וזו היתה הסיבה לעניין האינטסיבי בו, שקדם לשיחה המפורסמת שלו עם השגריר הרוסי הרבה אחר כך, בסוף דצמבר 2016.
.
אם פלין עורר עניין אצל אובמה ואנשיו לפני הבחירות, אחרי שהוא זכה הוא עניין אותם שבעתיים. עכשיו נעשה קריטי ליירט את פלין מחשש שהוא יהווה גורם אנטי-איראני פעיל בממשל החדש, ואולי אף יביא לביטול המורשת המפוקפקת של אובמה, שבתחום מדיניות החוץ עיקרה היה ההסכם הזה. אז הריגול אחרי פלין נשאר אבל **התירוץ התחלף**.
.
אז דגרסיה קטנה להזכיר. הנרטיב המופרך על "השת"פ הרוסי" לא עניין את אובמה במקור. מעטים זוכרים עכשיו אבל הוא עצמו התייחס בזלזול לרעיון שהרוסים יכולים להשפיע על הבחירות באמריקה. "אין אף אדם רציני", אמר אובמה לפני ניצחונו של טראמפ, "שיאמר שאפשר לשבש (rig) בחירות אמריקאיות, בין השאר מכיוון שהן כל כך מבוזרות. אין שום עדות שדבר כזה קרה בעבר, או שזה… יכול להתרחש הפעם (בבחירות של 2016)". אבל זה היה בימים שכולם חשבו שהילרי תנצח בהליכה וטראמפ אולי לא יכיר בתוצאות הבחירות. זוכרים שהיה פעם דבר כזה? שהוא סירב להתחייב שהוא יכיר בהפסד?
.
אבל אז הוא ניצח. ו*היא* לא לגמרי הכירה בהפסד. וכך מה שהתחיל בתור ניסיון להכתים את דמותו של טראמפ בשת"פ עם הרוסים – רעיון מגוחך מעיקרו, כי ברור למה הילרי היתה עדיפה לפוטין פי כמה על פני מועמד לאומני שהבטיח להגדיל את תקציב הביטחון ולהרחיב את ייצוא הנפט – אז הניסיון הזה להכתים אותו, נמשך אחרי הבחירות תחת חסות חקירה רחבה יותר על "שיבוש הבחירות בידי הרוסים", רעיון שנעשה למרענן הרשמי של החורף, ולהסבר המועדף על הילרי להפסד שלה. היה הפסידה, אתם מבינים, כי פוטין היטה את הבחירות. לטובת טראמפ.
.
ואז אובמה נכנס לעניין הזה של "השיבוש" הרוסי בשיא המרץ – הוא פתאום גרש דיפלומטים רוסים, סגר משרדים רוסים, הטיל סנקציות, ונתן בכל זה רוח גבית לאנשיו להתחיל לרקום את הקשקוש על הקשרים הרוסיים של אנשי טראמפ ופלין בתוכם. כל הרעש הזה נועד, כך נדמה לאור מה שהולך ונחשף, לתת קרדביליות לחקירות שמטרתן לסנדל את נשיאותו של טראמפ בשלל חקירות.
.
ובאותה הזדמנות, עכשיו היה תירוץ חדש לנטר את פלין: עכשיו הוא נעשה חשוד בכיר בתש"פ עם הרוסים (חשד שלא היה לו בסיס של ממש, כפי שראש האף-בי-איי אז, ג'יימס קומי, הודה בפני אובמה ב 5 בינואר, שבועיים לפני כניסת טראמפ לתפקיד (כך על פי הקטעים החדשים שהותרו לפרסום מתוך אימייל של סוזן רייס).
.
ואל זה, אומר לי סמית' הצטרפה העובדה שפלין כיועץ לביטחון לאומי היה בעמדה שממנה אפשר לחשוף את כל חטאיו הקודמים של ממשל אובמה ושיטות המעקב הקלוקלות שלו מימי העברת עסקת הגרעין. אז יירוט פלין היה ממש עדיפות גובהה בשבילו. ועכשיו זה כבר עניין של יוקרה אישית.
.
עד כדי כך שכשמשרד המשפטים החליט לבטל את האישמים נגד פלין אובמה נזעק מיד לומר שמתערער שלטון החוק. כלומר לומר דברים ברוח זו בפורומים סגורים של מקורבים, שמיד דלפו – לגמרי במקרה כמובן – לעיתונות. ומעניין, מעיר סמית', שהם דלפו דרך מייקל איזקוף מאתר החדשות יאהו! – שזה האיש שהשתמשו בו כדי לפרסם את אסופת האגדות הבלתי מאומתות על טראמפ שאנחנו מכנים "תיק סטיל" (ואחר כך האף-בי-איי השתמש במאמר של איזקוף כדי לרמות את בתי המשפט ולטעון שאיזקוף הוא מקור נפרד לאותן שמועות, אבל זה כבר עניין אחר).
.
סטיי טשיונד. העסק הזה של אובמה-גייט רק מתחיל. יהיה שמח, כפי שכבר הבטחתי, נדמה לי.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=1062
  • תגובות ב-RSS

תגובה אחת לפוסט ”אז למה היה כל כך חשוב לאובמה ליירט את מייקל פלין? הסכם הגרעין, אומר לי סמית'“

  1. מאת מייק:

    סיבה נוספת היא הביקורת בתקשורת על מחדלי הילרי קלינטון ואובמה באירועי השגרירות האמריקאית בלוב, קלינטון אובמה והצוותים שלהם סברו שפלין הוא הגורם שהעביר לתקשורת את העובדה שהם לא התייחסו למודיעין שהיה ושאר המחדלים שנעשו שם.
    אם אני לא טועה הוא גם אמר בפומבי שניתן היה למנוע את מה שהתחולל שם.