למה נשארנו כל כך מדוכדכים אחרי מלחמת לבנון

(כותרת המאמר המקורית היתה סירות הצלה ליום סגריר. נדפס במוסף החג של ידיעות אחרונות, יום העצמאות תשס"ז', 23.4.07)

מלחמת לבנון השנייה השאירה מאחוריה דכדוך עמוק, בלי פרופורציה להישגיה החלקיים וכישלונותיה החלקיים. אז מה היה כל כך מרפה ידיים במלחמה הזאת? שני דימויים חזקים נשארו מהמלחמה. אחד הוא המטאפורה של חסן נסראללה, שהחברה הישראלית מחוברת רק ב"קורי עכביש" ושהיא תתפורר תחת לחץ קל. השני הוא מאהל המקלט שהקים ארקדי גיאדמק לתושבי הצפון. נסראללה טעה. אבל גיאדמק הדגים במה בכל זאת נסראללה כמעט צדק. (למאמר המלא…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=104
  • תגובות ב-RSS

6 תגובות לפוסט ”למה נשארנו כל כך מדוכדכים אחרי מלחמת לבנון“

  1. מאת טל וולפסון:

    מאמר מדויק וקולע, אבל למה לפרסם את זה דווקא ביום העצמאות?
    אני חושב שיום העצמאות נועד להתגאות בדברים הטובים שנעשו כאן, ואת הביקורת אפשר להשאיר לשאר ימי השנה.

  2. מאת אביב:

    להיפך דווקא ביום זה- בו כולם שמחים, צריך לעצור ולראות האם אנחנו גאים בדברים הנכונים ומה כל כך מעוות ב"עצמאות" שלנו.

  3. מאת ניר רייזלר:

    מהמאמרים המדויקים ביותר שקראתי לאחרונה.

    מקווה שה"פרסום" לגיטימי: אני מזמין אתכם לקרוא כתבה שלי בנושא המאבק נגד ועדת שוחט בגיליון החדש של "תזה", עיתון הסטודנטים של ת"א. הכתבה סוקרת את ההקשר הלאומי והחברתי הרחב יותר של מאבק הסטודנטים, וכולל התייחסות שלי למובלעת האנטי-ציונית הטפילית שפושה בפקולטה למדעי הרוח (כמו גם בעיתונים מסוימים)כמטפחת, למרבה האירוניה, השקפה ימנית קיצונית.

  4. מאת חן:

    אבחנות נכונות.
    משה חי ישראלי שמת בלב צומת סואן, לעיני עשרות נהגים שהמשיכו בדרכם לעוד יום של הישרדות, הוא עוד סימן להמשך שקיעת הספינה הגדולה.

  5. מאת נמרוד אבישר:

    מדויק. ואם להתייחס לנקודה אחת: "מדינה שנוטשת את חלשיה מלמדת את אזרחיה לראות את החברה לא כשיתוף פעולה, אלא כמלחמת הכל בכל". אנחנו חוזרים למצב ההובסיאני הטרום מדיני. אצל הובס הפוליטי מונגד למצב הטבע, מלחמת הכל בכל. ואם מה שמוציא אותנו ממצב הטבע למצב הפוליטי הוא האמנה החברתית, הרי שבדרך חזרה נדמה שהמדינה הפרה את האמנה הזו. וככזו היא פושטת רגל, מפסיקה להצדיק את עצמה, מחזירה אותנו, אכן, אל השטעטל. תופסק ההפרטה לאלתר.

  6. מאת ישראלי, יהודי, שמאלני, ציוני.:

    מופע האימים של נחמיה

    כדרכו הקפטיליסטית עד אימה, “הארץ” ממשיך להתנגד לכל צעד שמראה חמלה כלפי הציבור. באמצעות פרשן כלכלי כנחמיה שטרסלר מצליח “הארץ” לתק…