ציטוט – ברנר אנרי לוי על “המצור” על עזה

"את המשפט שנעשה בו שימוש עד בחילה בעניין "המצור שהטילה ישראל", שעה שההגינות הבסיסית ביותר דורשת להבהיר שמדובר במצור שהטילו ישראל ומצרים לאורך הגבולות המשותפים של שתיהן עם רצועת עזה, וזאת בברכתם הכמעט גלויה של כל המשטרים הערביים המתונים, אפשר להגדיר רק כדיס-אינפורמציה. אותם משטרים מאושרים כמובן לראות שמישהו אחר מרסן את השפעת הזרוע החמושה, המחנה הקדמי, ואולי, בבוא היום, את נושאת המטוסים האיראנית באזור.

דיס-אינפורמציה: עצם הרעיון של "מצור כולל וחסר רחמים" (מאמר מערכת של לוראן ז'ופרן ביומון הצרפתי "ליברסיון" מה-5 ביוני), "הפיכתה של האנושיות (בעזה) לבת ערובה" (מאמרו של ראש הממשלה לשעבר דומיניק דה וילפן, "לה מונד" ה-5 ביוני). המצור, עלינו לזכור ולהזכיר ללא הרף, נוגע רק לנשק ולמוצרים הנחוצים לייצורו. הוא אינו מונע את הגעתן היומית מישראל של 100 עד 125 משאיות עמוסות מזון, תרופות, ציוד הומניטרי. האנושות בעזה אינה בסכנה. לומר ש"מתים בעזה מרעב" פירושו לשקר." (למאמר המלא של ברנר אנרי לוי בהארץ…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=636
  • תגובות ב-RSS

13 תגובות לפוסט ”ציטוט – ברנר אנרי לוי על “המצור” על עזה“

  1. מאת אלי:

    ישראל חייבת להילחם בדיס-אינפרומציה ובשקרים שמפיצים חוגים פרו-פלסטינים בעולם. הדרך לכך, היא לצאת בהכרזה שהמצור הוסר תוך הגעה להסדר ביטחוני שיאפשר בדיקת אניות החשודות כנושאות נשק.
    כדאי לקרוא את המאמר המעניין והחשוב של הסופרת הקנדית מרגרט אטווד על רשמיה מביקור בארץ, בו היא מספרת מה פעילים פרו פלסטינים בקנדה סיפרו לה בניסיון (שלא הצליח) לשכנעה לא לבקר בישראל: המצור מונע העברת פיצות וכלי כתיבה וגורם לתת-תזונה בעזה.
    מעניין לקרוא גם עד כמה מפגש עם ישראלים שמאלנים מסייע בהעלאת הדימוי של ישראל בעיניה. בניגוד להשמצות הימין, אנשי השמאל בישראל, הם נכס לאומי אסטרטגי המחזק את מדינת ישראל, בעוד אנשי הימין עם הצעותיהם האנטי-דמוקרטיות לשלילת זכויות מחלישים מאד את ישראל בעולם.
    אם ישראל תאבד את האהדה של אנשים הוגנים כמו אטווד קיומה יהיה בסכנה.
    להלן קישור למאמר:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1171876.html

  2. מאת יאיר:

    מוצרים לייצור נשק, כמו למשל כוסברה. כידוע חמאס פיתחו פצצת כוסברה שמחסלת יהודים (במיוחד ממוצא פולני). חשוב מאד להמשיך למנוע את מעבר הכוסברה לרצועה.

  3. מאת מיכה:

    אני לא יודע אם מה שכתוב בבלוג הזה http://www.zionism-israel.com/log/archives/00000744.html על רשימת המוצרים האסורים להכנסה לעזה הוא נכון. אין לי את הכלים לבדוק, או הסבלנות. זה בהחלט מעורר ספק בקשר לדברים שאנחנו שומעים כל הזמן על הרשימה הזו. בשלב הזה אני כבר מתייחס בחדשנות לכל מה שאומרים לי מימין, שמאל או מרכז, ולכן אני מתיחחס בחשדנות גם לטענה בבלוג. לפעמים אפשר לראות בקלות שמישהו מדבר שטויות או מדבר אמת, אבל לא תמיד.

    The myth of the Gaza blockade list

    Rubin's reference to an arbitrary list of forbidden items that keeps changing is the result of an artifact created by an enterprising Israeli NGO called "Gisha." The list, and Gisha's background "explanations" for the list, have been circulated widely, and people like Trudy Rubin believe that such a list exists. The list compiled by Gisha is truly outrageous and ridiculous. It includes both actual strategic items like cement that can be used for making bunkers, or metal that can be used for weapons, and also a long list of items such as coriander, halva, ginger, potato chips, size A4 paper, notebooks and many others. This is not an official list of the IDF. There is no proof that goods are rejected or admitted based on this or any other list, and the IDF and Israel government deny the existence of such a list. It is a work of creative political fiction compiled by Gisha with the helpful cooperation of Gaza merchants, inspired by the noble Hamas. It has verisimilitude, but it is probably not true.

  4. מאת ישראלי:

    וואו יאיר אתה קורע

  5. מאת מר בראונסטון:

    לא יודע, הכתבה בהארץ מלפני שנה בערך די שכנעה אותי בנוגע לאינטרסים בנוגע לעצירת ה"סחורות המסוכנות" ונחיצות המצור (בעיקר מטעמי אינטרסים כלכליים של גורמים בישראל).
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1092125.html

  6. מאת נתן .:

    "נשים וגברים שאחדים מהם, ימים ספורים לפני התקיפה, הכריזו על רצונם למות "מות קדושים".

    אכן ברנאר-לוי חשף את פרצופם האמיתי – טרוריסטים,מחבלים ורוצחים בפוטנציה.

    אבל רק שנייה – הרי כל חיילי צה"ל אומרים ביום גיוסם לצבא " אני מוכן להקריב את חיי למען המדינה" אז לפי אותו הגייון של אחד מענקי הרוח בעולם גם חיילי צהל הם טרוריסטים, מחבלים ורוצחים בפוטנציה.

    ככתוב: שמור אותי מידידי כי מאויבי אשמר לבד.

    ואף מילה על טרומפלדור….

  7. מאת סמולן:

    נתן

    בוא אתרגם לך בזהירות: אם ספינה שבה יושבים חיילים ישראלים היתה מתקרבת למקום שעליו הטילה טורקיה סגר, ופורצת את הסגר בכסות של "פעילי שלום", היית זכאי לטעון לצביעות של ההתחזות לפעילי שלום.

    לא נדונה כאן זכותם של אנשים לשאוף למות קדושים – וגם לא הפער בין השאיפה הזו ובין סיכון חייך תוך שאיפת חיים – אלא זיהויים כפעילי שלום או מלחמה. מה שבא"ל כותב לך, הוא שבזכות אנשים כמוך וכמו ה IHH, יש בעיה אמיתית להפריד בין פעילי שלום ובין חיילים לוחמים. היית יכול לעלות על זה בעצמך, היות וזה בדיוק מה שכתבת. כתבת שפעילי השלום האלו הם ממש כמו חיילים. ובכן, חיילים עוינים מתקרבים בספינה עוינת למקום שישראל אמרה להם לא להכנס. תשמע, בהרבה מקומות זה נחשב להזמנה לקרב ולהתרה של אלימות. גם אצלך, לוא היית שוקל את האפשרות שישראל, לפחות פעם אחת, נקטה בצעד הנכון מוסרית.

  8. מאת ברק:

    נתן, מעולם לא שמעתי על חייל צה"ל שאומר ביום גיוסו "אני מוכן להקריב את חיי למען המדינה" כטענתך. להבדיל, מדינת ישראל והחברה בארץ גם לא מצפים זאת מחיילי צה"ל.
    [נתן: והסימון של גרשיים אומר שזה ציטוט ממקור מסויים. אנא הפנה אותנו למקור אותו ציטטת].

  9. מאת מגבניק:

    מאת נתן .:
    יוני 9, 2010 at 14:36

    "”נשים וגברים שאחדים מהם, ימים ספורים לפני התקיפה, הכריזו על רצונם למות ”מות קדושים“.

    אכן ברנאר-לוי חשף את פרצופם האמיתי – טרוריסטים,מחבלים ורוצחים בפוטנציה.

    אבל רק שנייה – הרי כל חיילי צה“ל אומרים ביום גיוסם לצבא “ אני מוכן להקריב את חיי למען המדינה“ אז לפי אותו הגייון של אחד מענקי הרוח בעולם גם חיילי צהל הם טרוריסטים, מחבלים ורוצחים בפוטנציה.

    ככתוב: שמור אותי מידידי כי מאויבי אשמר לבד.

    ואף מילה על טרומפלדור…."

    יחי ההבדל הקטן בין *בחירה מרצון* ברצח לשם קדושה לבין *אילוץ* בלית ברירה:

    בהקשר זה שזיהית 'שהיד' הוא כינוי למחבל מתאבד, משמעות השם הוא 'עד' (המעיד על אמונתו), פיגוע התאבדות מכונה 'עמליאת אסתשהאדיה', ומובטח בעדו שכר –

    ולכן השוויון שאתה טוען לו היה מתקיים רק לו היו נשבעים חיילי צה"ל בנוסח "אני *רוצה* לקטול כמה שיותר אזרחים וילדים כדי להעיד בכך על אמונתי הדתית, ועל מספר הבתולות המדויק כבר נסתדר' (?) –

    ועל טרומפלדור היה להכריז *מראש* 'חבר'ה, אני מת להתפוצץ בקרב הערבים האלה שרק מחפשים צרפתים, גם כי בכך אני מעיד על אמונתי הדתית וגם כי אני חרמן אש והצורה שלכם לא משהו' (?) –

    במקום האמירה *בדיעבד*, לאחר שנפצע וכשהבין שמותו בלתי נמנע –

    ' *אין דבר* – טוב למות בעד ארץ ישראל'.

    .

    מסתבר אם כן שהגיונו של אחד מענקי הרוח בעולם לא קהה –

    יהיה זה רק הולם שתחזור בך מהקללה שהטחת בו.

  10. מאת יאיר:

    התפתחות מסוכנת: ממשלת נתניהו נכנעה ומתירה העברת זרעי כוסברה
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1173409.html?more=1

  11. מאת מגבניק:

    מאת יאיר:
    יוני 11, 2010 at 12:40

    "התפתחות מסוכנת: ממשלת נתניהו נכנעה ומתירה העברת זרעי כוסברה
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1173409.html?more=1 "

    א. כפי שכבר הוזכר פה, אין שום 'רשימת מצרכים אסורים' כביכול –

    זו המצאה הזויה של אידיוט כלשהו, שניסה לטעון שאם ישראל אוסרת על העברת כל סחורה לרצועת עזה פרט לסיוע הומניטרי –

    מכאן לטענתו, שכל מה שהוא *לא* סיוע הומניטרי הוא 'התקטננות מצדה של ישראל' עאלק (?) –

    וזה 'אינטיליגנטי' ממש כמו לטעון שהאיסור לנהוג בכבישים מעל מהירות מאה קמ"ש היא 'התקטננות על חצי קמ"ש' כביכול, מאחר וישראל עאלק 'מתעקשת לאסור על נהיגה במהירות מאה וחצי קמ"ש' (?)

    .

    ב. למותר לציין שחמאס דווקא לא היה מוכן לקבל את המטען שהביאו ספינות המשט (?) –

    ו(אם כבר) אז מי ש'מתקטננן' לפי טענה זו הוא דווקא החמאס, כי בידיעה אליה קישרת כתוב שהחמאס מתעקש שלא לקבל דווקא עוגיות 🙂

    .

    ג. אם 'כוסברה' היא העניין לטענתך, ובעצם הלכת לכיכר להפגין בדם לבך ולהתרכז בנאומים לאורך שעות בגלל כולה כוסברה (?) –

    אז מי פה בדיוק יצא טמבל? 🙂

  12. מאת שי:

    http://news.walla.co.il/?w=/2/1684755

    ישראל נוקטת במדיניות לחץ על החמאס כדי שיחרר את גלעד שליט. בין היתר נאסרת הכנסת סחורות כמו ספרים , עיתונים , צעצועים , שוקולד , אפרוחים , סוסים וחלווה.

    הרשימה (הארוכה יש לציין) , חוברה ע"י עמותת "גישה" , שניסתה לקבל את הרשימה הרשמית של המוצרים האסורים בכניסה מידי ממשלת ישראל. ניסיונותיה של עמותת גישה לא הצליחו – עד היום אנחנו לא יודעים מה המדיניות הברורה של ישראל בקשר למצור על עזה. מה שבטוח שזה לא רק ענייני ביטחון , כפי שהכתבה המצורפת מוכיחה.

  13. מאת מגבניק:

    מאת שי:
    יוני 12, 2010 at 23:49

    http://news.walla.co.il/?w=/2/1684755

    "הרשימה (הארוכה יש לציין) , חוברה ע“י עמותת ”גישה“ , שניסתה לקבל את הרשימה הרשמית של המוצרים האסורים בכניסה מידי ממשלת ישראל. ניסיונותיה של עמותת גישה לא הצליחו – עד היום אנחנו לא יודעים מה המדיניות הברורה של ישראל בקשר למצור על עזה. מה שבטוח שזה לא רק ענייני ביטחון , כפי שהכתבה המצורפת מוכיחה."

    לא 'מוכיחה' ולא נעליים –

    רק חיזקת את מה שטענתי מלכתחילה:

    (ציטוט:) "הרשימה… חוברה ע“י עמותת ”גישה“" – ו*לא* ע"י ממשלת ישראל –

    ו'מה המדיניות הברורה של ישראל בקשר למצור על עזה' אנחנו דווקא יודעים היטב:

    למנוע *כל* מעבר סחורות פרט לסיוע הומניטרי על פי הערכת המצב מדי יום.

    .

    זו תיאוריית קונספירציה קלאסית, ולזה לא צריך את וואלה – כאלה אתה יכול לקרוא בעיתוני קהיר כל יומיים:

    ממציאים 'רשימה' כביכול שכלל לא קיימת, רק כדי להסביר את אי-קיומה בטענה כאילו לשלטון יש 'אינטרס' כביכול להעלים אותה מפני 'החוקר האמיץ' עאלק, המשתבח ב'תעוזתו' כביכול –

    ועל זה נוהגים לומר הצרפתים:

    'שני קילו חרא דחוסים בשק של קילו אחד'.