ציטוט – אליוט אברמס על ההתנחלויות

מאמר ארוך של אליוט אברמס, לשעבר יועצו של הנשיא בוש לעינייני המזרח התיכון, ב Foreign Affairs על נושא ההתנחלויות ומקומן במדיניות האמריקאית כלפי הסכסוך.  הוא מצטט באריכות מספרי, אז אני מביא כאן לינק מטעמים שאינם בהכרח אובייקטיביים בלבד. למאמר המלא…

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=769
  • תגובות ב-RSS

12 תגובות לפוסט ”ציטוט – אליוט אברמס על ההתנחלויות“

  1. מאת זאב גינזבורג:

    "Taub, a professor at the Hebrew University of Jerusalem"
    מנחם מעודכן? 🙂

  2. מאת גדי טאוב:

    אין מה לעדכן זאב. באמריקאית כל חבר סגל נקרא פרופ'. אף אחד לא חושב שקודמתי בגלל זה, אל תדאג…

  3. מאת זאב גינזבורג:

    סבבה, הכל בכיף.
    אתה מסכים למאמר? שהבניה בהתנחלויות אינה מהווה בכלל פקטור בקידום התהליך?  

  4. מאת אורי:

    אני מאוד מתרשם מכך שהוא סוקר את השפעת ההתנחלויות על ישראל, ומצליח להמנע מלהזכיר שאידיאולוגית המתנחלים הביאה לרצח ראש ממשלה בישראל, נו, מה שמו…

  5. מאת פנחס:

    אורי

    שמעת על מושג אלימות האלם
    במשך חודשים חגגה התקשורת הסמולנית את אוסלו ולא נתנה פתחון פה לימין. כל הסימפוזיונים וכל משתתפיהם כל הפרשנויות וכל הפרשנים היו בעד אוסלו. ואם הביאו מישהו ימני דאגו שהוא יהיה ימני טיפש. שלא להזכיר את הפרובוקציות של סוכן השב"כ אבישי רביב כמו הלבשת רבין במדי אס אס והעברת ארון מתים. התקשורת ידעה שאלו הן פרובוקציות ובכל זאת תקעה בכל החצוצרות. שלא לדבר על זאת שרבין נבחר על מצע אחר והוא שבר שמאלה בלא לחזור לעם לבקש את אמונו לדרכו החדשה.
    שלא לדבר על כך שהתקשורת הסתירה מן העם מה שערפאת עצמו אמר על אוסלו: שלב ראשון בהשמדת ישראל. כמו שהתקשורת מסתירה עכשיו מן העם מה היתה תוכניתם האמיתית של יוזמי הטסת הקבוצות הפרו פלשתיניות לישראל לאחרונה.
    אינו מצדיק את רצח ארבין אבל אם סותמים את הפה לחלק מן העם בדבר שהוא כה חשוב לו וכה פוגע בו זו תוצאה אפשרית

  6. מאת פנחס:

    כן אורי,ומה עם 1100 נרצחי השלום של אוסלו ואלפי פצועיה ונכיה?! הרי אמרו לכם: "אל תתנו להם רובים"

  7. מאת נתן.:

    אי אפשר לדבר על מפעל ההתנחלויות במונחים של שטחים ובינינים בלבד, בלי להזכיר את העובדה שהמפעל הזה הופך לאט אבל באופן בטוח את החברה הישראלית לחברה חולה ואולי אפלו חשוכת מרפא.

    רק לפני חודשיים רעשה הארץ ממעשה הרצח בישוב איתמר בו נרצחה משפחה שלמה כולל בנם התינוק בן השנתיים ,מדהים היה לראות לאחר מספר שבועות את הרוצח יושב בבית משפט רגוע ושלו ומסביר שהוא אינו מתחרט כלל על מעשיו והוא עשה זאת כנקמה על דודו וגיסו.

    והנה רוח גבית בלתי צפויה קיבל אותה מחבל מאחד ממנהיגי המתנחלים הרב ליאור אשר ממליץ על ספר שבו נכתב כי רצח תינוקות של גויים בתור נקמה הוא מעשה נכון , וגם הפעם הארץ געשה ורעשה ,אבל לא בגלל הדברים המטורפים הללו ,אלה בגלל שהמשטרה אחרי חצי שנה שבה היא מתחננת לפניו שיבוא לחקירה העזה לעצור אותו.

    את הנזק הזה של חברה המתדרדרת לאי שפיות (שהוא בהשפעה ישירה של המפעל ההזוי הזה), קשה אולי לכמת ,אבל הנזק שלו הוא הרסני ואולי אפילו בלתי הפיך.

  8. מאת אברהם גדיש:

    נמאס לי מכתבות של אמריקאים, בין אם הם יהודים ובין אם ישראלים לשעבר (כמו לאון הדר) שמשחיתים כל כך הרבה מילים על דברים שהם אינם בקיאים בהם. כתיבתם היא נאה ואקדמית אבל הלוגיקה שלהם ילדותית וניכר בהם שהם לא מחוברים למציאות המזרח תיכונית.

    הגיע הזמן שגם אנחנו כאן נבין כבר שהסכסוך ביננו לבין הערבים אינו על קו הפסקת האש אלא על עצם קיומנו כאן כמדינה יהודית עצמאית. עד היום ערביי ארץ ישראל וסביבתה לא מקבלים את העקרון שליהודים יש זכות למדינה משלהם ב'פלסטין'. הקיצונים שבהם, והם רבים, אפפילו שאין דבר כזה עם יהודי ואפילו לא דת יהודית, שכן היהדות והנצרות איבדו מקדושתן מרגע שאללה התגלה למוחמד. לכן היהדות אינה לגיטימית בעקרון, למרות שמבחינה מעשית נתנו המוסלמים ליהודים ולנוצרים להחזיק בדתם, עד שמוחמד יעביר אותם מעקשנותם (אף על פי כן לאורך 1400 שנות אסלאם רצחו מולסמים ביהודים בכל דור ודור).
    היום, הרש"פ וה'פלסטיניות' ושיחות השלום הם אמצעי לשחיקת ולדחיקת ישראל מעמדותיה, מעקרונותיה, משמה הטוב, כאמצעי נוסף במסדרת "מדיניות השלבים" שאותה הגדיר ערפאת ב-1974-5 כאסטרטגיה להשגת המטרות הערביות עד לחיסולה של ישראל. אותה 'מדיניות שלבים' כוללת מצד אחד את המלחמה, הטרור והג'יהאד ובמקביל לה את הדרך "הרכה", אבל הלא פחות מסוכנת, של לחימה דמגוגית ליצירת דימוי שיקרי של ישראל, של היהודים ולהפעיל סוכני-רחוב שיסייעו לפלסטינים במלחמה הזו, שיעודה לרסק את התמיכה הבינ"ל בישראל ולבקוע את החברה הישראלית-יהודית מבפנים.
    לצערי בינתיים התוכניות האלה עובדות היטב והן מצליחות ככל שיש אנשים רפי שכל שנופלים לתוך השקר הפלסטיני ובאחת הופכים לסוכני תעמולה בשירות הארגונים הפלסטינים והדמגוגיה האסלאמית.

    ישראל טועה כבר עשרות שנים על שאינה נערכת ואינה מגיבה לעניין. שאינה חושפת את התרמית והקונספירציה. חבל.

  9. מאת יהונתן:

    " והנה רוח גבית בלתי צפויה קיבל אותה מחבל מאחד ממנהיגי המתנחלים הרב ליאור אשר ממליץ על ספר שבו נכתב כי רצח תינוקות של גויים בתור נקמה הוא מעשה נכון "

    בפעם המיליון וכדי להעמיד דברים על דיוקם : לא. לא. לא. אלו שטויות במיץ עגבניות. צריך לקרוא את הספר עד הסוף ולא רק להביא ציטוטים מחוץ לההקשר. ובוודאי שלא להביא *סברות* כמסקנות.

    אני פשוט לא מבין את כמות השטויות שנכתבת בנושא הספר (הדי דבילי) הנ"ל. הוא כולל בסה"כ 6 פרקים. הוא נמצא באינטרנט כPDF. כמה קשה לקרוא ולבדוק ???

  10. מאת פנחס:

    נתן
    קראת את תורת המלך? בטוח שלא.
    לכן קרא ואחרי זה תאמר את דברך
    אם החברה שלנו חולה הרי היא חולה בגלל הסמול. הוא הכניס לארצנו את תרבות הלדפוק ראש. לעשות מה שבא לי את תרבות הכיף לי את תרבות הבא לי. את תרבות הפאבים את החמרנות הגואה. את אני ואני ואני. את הטלוויזיה משחתת הנפש.את הכלל כל דרך חיים היא לגיטימית בתנאי שלא עוברת על החוק. את הגישה שאם זה חוקי אז לא חשוב אם זה גם מוסרי ועוד ועוד

  11. מאת נתן.:

    ליונתן .

    כן.קראתי את הספר "תורת המלך" וגם אתם מוזמן לקרוא.

    ולכן על מנת שלא יהיו אי הבנות אני אכתוב שוב- בספר נכתב כי מותר לרצוח תינוקות של גויים גם על מנת שלא יגדלו ויוכלו לפגוע בנו, ויותר מכך בספר גם נכתב שהרג הילדים הללו הוא לטובתם מאחר שאחרת נצטרך להרוג אותם כאשר יגדלו.

    והנה הציטוט המדויק- "ובאופן פשוט גם הם מרוויחים מזה כי אחרת יגדלו בצורה לא מתוקנת וממילא נצטרך להרגם (בדומה לבן סורר ומורה שנידון על שם סופו)… – הילדים הללו לא יהיו עם קיום, וסופם להיות בני מוות בעולם בו אין להם מקום; ולכן מוטב להרגם כבר עכשיו".

    אני בטוח שהרוצח מאיתמר לא יכל היה לנסח את זה טוב יותר…

    לפנחס.

    אתה מערבב מין בשאינו מינו.
    הדברים שכתבת מאפינים חלק (מהחילונים) באופן כללי ואינם קשורים לשמאל, באופן ספציפי.

  12. מאת פנחס:

    ועוד באותו ענין
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-62077-00.html