כנס “האנטישמיות החדשה”

הכנס יערך ביום ה' 19 במאי, באוניברסיטת חיפה, ויש לקוות שהוא יוכל להאיר קצת את ההבדל בין ביקורת על ישראל לבין דה-לגיטימציה ואנטישמיות המסתווה מאחורי רטוריקה פרוגרסיבית. לפרטים על הכנס, ראו כאן. גם אני אנסה בדברי להצביע על הקו הזה, ולהראות כיצד שפת זכויות האדם משמשת לפסילת זכויותיהם של חלק מבני האדם, ובמקרה הזה יהודים. ואני שמח לבשר על הכנס בתאריך הזה, לקראת יום העצמאות. שהרי בדיוק בזה העניין.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=747
  • תגובות ב-RSS

5 תגובות לפוסט ”כנס “האנטישמיות החדשה”“

  1. מאת שרית:

    האם אפשר להגיע לכנס לשמוע את ההרצאות באופן חופשי או שהוא מיועד לסטודנטים/מרצים/מוזמנים מסויימים בלבד?
    נשמע מרתק

  2. מאת אבנר:

    האם תוכלו לצלם את האירוע ולהעלותו לאתר הזה או לאתר אחר?
    תודה, (סטודנט תל אביבי שלומד באותו יום, אבל מרגיש שהדיון הזה סופר-חשוב)

  3. מאת גדי טאוב:

    שרית, הכנס פתוח לכל. אבנר, הכנס יעלה כנראה לרשת, אבל לא אצלי אלא באתר הכנס.

  4. מאת זאב גינזבורג:

    באנה, כשקראתי את הרציונאל זה נשמע מעניין ממש! הנה ציטוט:״לאנטישמיות החדשה עניין מיוחד, מעין-דתי, ברוחניות חדשה. מעין-רוחניות, המתחוללת מתוך "ההתנגדות" לרוח היהדות ולמהות של הציוויליזציה היהודית-נוצרית כאובייקט לביקורת, להתנגדות ולהשמדה/גאולה. האנטישמיות החדשה מספקת מארג יצרי, מזבח, תעודה, משמעות ואקסטזה מעין-דתית בעולם שוקק יחסיות כובשת-כול, פרגמנטציה, מסחור וציניות. אין להבינה כמסקנה מוטעית או כאופנה מינורית וחולפת, אלא כשער לאלטרנטיבה רוחנית בעידן גלות הרוח.״ וואו, יש עוד אנשים חושבים בעולם הזה.

  5. מאת זאב גינזבורג:

    אבל, במחילה מבעל הבלוג שנאבק בפרוגרסיביות החדשה עוד מימי המרד השפוף, נראה שההתמודדות המוצעת עם התופעה היא כקו מז׳ינו בפני הבליץ.