ציטוט – אלכס יעקובסון בתשובה לסלמאן מצאלחה

מדוע לא יופיע הסופר אמיל חביבי, חתן פרס ישראל, על אחד משטרי הכסף הנושאים דמויות של סופרים – שאל סלמאן מצאלחה ("השטר מעיד על המשטר", "הארץ" 24.4). מיד התנפלו עליו טוקבקיסטים מתלהמים, שולחים אותו לעזה ונשבעים בשם המדינה היהודית. (למאמר המלא בהארץ…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: http://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=746
  • תגובות ב-RSS

3 תגובות לפוסט ”ציטוט – אלכס יעקובסון בתשובה לסלמאן מצאלחה“

  1. מאת אסף:

    אפורפו, האם נשארה לאלכס יעקובסון אפשרות לכתוב עוד תגובה?
    היית מצפה שאחרי הפדיחות של זאב שטרנהל, אנשים יזהרו מלכתוב על חוקים בלי לקרוא אותם. ובכן, לא. לא ברור מה חושב העורך של עמוד הדעות של הארץ. הנה מירב מיכאלי, שאו שאין לה מושג מה אומר חוק הנכבה, או שהיא אממ… לא נוהגת בשיא היושר:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1227386.html

    ובכן, מסתבר שחוק הכנבה אוסר בחוק ללמד או ללמוד על הנכבה. ואני מצטט ממיכאלי- "רוב רובם של האזרחים אינם מבינים את משמעות הנכבה כי לא היתה להם הזדמנות לשמוע ממקור ראשון על הכאב, הטראומה, האובדן שחוו הפלסטינים הישראלים ב-48'. עד עכשיו היתה התעלמות, הסתרהת והכחשה מצד ממשלות ישראל; מעכשיו זה גם אסור בחוק. " קלטתם? אסור בחוק לשמוע ממקור ראשון על הנכבה. ואללה.

    אני פשוט לא מבין את זה. לא תופס. זה ממש מתסכל. מה? איך זה יכול להיות? מיכאלי לא רוצה שיקחו אותה ברצינות? אין עורך לעמוד הדעות? משאירים את העבודה השחורה ליעקובסון? זו במת הדיון של האינטלגנציה בישראל?

  2. מאת גלעד:

    זו במת הדיון של האינטלגנציה בישראל? לא.

    כלומר זאת כן במת הדיון, אבל קהל היעד הוא הציבור ה"משכיל" -
    השכבה של בורגנות גבוהה בעלת תארים אקדמאים. או במילים אחרות חבורת קופים מאולפים.

    אנשים חושבים כנראה ימצאו מקום אחר להתווכח.

  3. מאת דרור ק:

    כן, גם אני התאכזבתי מאוד מהמאמר של מרב מיכאלי. גם הטענה כאילו הישראלים מעולם לא שמעו על הנכבה ממקור ראשון. אנחנו לא מפסיקים לשמוע על הנכבה. מי שלא רוצה לשמוע לא ישמע לעולם, ויש בני נוער שגם השם הרצל לא אומר להם הרבה, אבל מי שמתעניין וקורא יודע גם על הנכבה מכל מיני מקורות.

    יש תחושה שאנשים מסוימים בשמאל, אף שיש להם כוונות טובות, מתעקשים לייצר מציאות במקום לבחון את המציאות הקיימת. זה עצוב כי זה לא מקדם את המטרות הראויות שלהם.