כן, אפשר לבצע מהלך חד-צדדי נוסף בגדה

כתבתי דברים כאלה בקיצור מסויים בכמה מאמרים בידיעות, שהתפרסמו גם כאן, אבל במאמר הזה שהתפרסם במגזין האמריקאי The New Republic ניסיתי לתאר איך יראה מהלך חד-צדדי בגדה, והוא בכלל לא צריך להיות דומה למקרה עזה. הוא צריך להתחיל בפינוי-פיצוי, להמשיך אל ביטול צווי הזיקה, ולהסתיים בלי פינוי כפוי של המתנחלים שביקשו להישאר. אבל אלוהים כידוע הוא בפרטים, והפרטים בגרסה המלאה של המאמר.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=710
  • תגובות ב-RSS

תגובה אחת לפוסט ”כן, אפשר לבצע מהלך חד-צדדי נוסף בגדה“

  1. מאת יובל כץ:

    האלטרנטיבה להעדר יכולת הגעה להסכם שלום אינה מהלך חד צדדי, אומנם היא תהיה חד צדדית מול הפלשתינים אך לא חד צדדית אלא מול גורמים בקהילה הבינלאומית, במיוחד שני גורמים, ארה"ב והאיחוד האירופאי יחד עם מדינות קרובות אחרות שיתמכו כמו קנדה ואוסטרליה, לגבי רוסיה, האו"ם מדינות ערב "מתונות" אני בספק אם יהיה ניתן להגיע להסכמות עקב העובדה, האו"ם לא ירצה להיות מעורב במהלך שהוא חד צדדי כלפי הפלשתינים גם אם נגיע למיצוי מלא של המו"מ ונכשל, לרוסיה יש מאבקי כוח מול ארה"ב ואירופה ולא ימהרו ליישר קו כאן אלא להיות אופוזיציה כאשר במהלך כזה אין מקום למאבקי כוחות בין הצדדים מולם ואיתם אנחנו עובדים, מדינות ערב, גם המתונות לא יתמכו בהסדר שבו ישראל לא מממשת את "זכות" הפליטים אעוד במסגרת חד צדדית שכופה על הפלשתינים מציאות מסויימת, אפשר לראות שגם ביוזמה הסעודית מדברים על החלטה 194 בכל הקשור לנושא הפליטים.
    מרכיב נוסף זה ניהול סיכסוך שכולל בתוכו את הסטטוס של המדינה הפלשתינית כמדינה מפורזת, שליטה בגבולות, פיקוח ובקרה בעמק הירדן שלא יהפוך לצינור העברה והברחה של נשק ומחבלים, שליטה ובקרה על המרחב באווירי בכדי שלא יגיעו מחבלים או כלי נשק/תחמושת דרך האוויר, המדיניות הביטחונית של היום שאחרי, היום שאחרי חלוקת הארץ, מדיניות מוסכמת להתמודדות עם אלימות וטרור אם יהיה, מדיניות שתוודא שלא יהיה רקטות על ת"א, כפי שטוענים מפחידני הימין שיהיה, וזה משפיע גם על מי שיודע שחייבים לחלק את הארץ.
    לגבי ההתנחלויות, מבחינתי, מתנחלים שבוחרים לגור כאזרחים במדינת פלשתין נשארים לגורלם, ישראל לא מתערבת בכלום, הפרדה היא הפרדה היא הפרדה, מה הטעם להשאיר אותם ואז כשפוגעים בהם לפנות אותם? להכנס ללחימה עם הפלשתינים על זה, אם מפנים את כולם(חוץ מתושבי הגושים שסיפחנו כמובן) אז מפנים ואם לא אז שאותם בני זרם משיחי קיצוני, מצידי שאלוהים יעזור להם, לא רואה הגיון אחר, מצטער.
    כמובן יש לזכור שלא תהיה תמיכה בינלאומית לתוכנית ב' לניהול סיכסוך ללא מיצוי מלא ומוחלט של תוכנית א' כלומר אופציית ההסכם כאשר כל הסוגיות השולחן כאשר בסוף אין הסכם.