ציטוט – בני נויברגר על לאומיות מדומיינת

[פרופ' שלמה] זנד התפרסם באחרונה בטענתו שהעם היהודי הומצא על ידי הציונות. גם במאמרו הוא מדבר על "קיומו המדומיין" של העם היהודי. שוב הוא מתעלם מהקונטקסט ההשוואתי, שהרי כל העמים והאומות מדומיינים בדרך זו או אחרת. לפני כמה מאות שנים לא היתה אומה גרמנית – היו פרוסים, בווארים ואחרים. גם הזהות הדומיננטית בצרפת היתה עד אמצע המאה ה-19 מקומית ואזורית, ולא צרפתית. כשאוחדה איטליה ב-1860 אמר ראש ממשלתה הראשון ש"אחרי שיצרנו את איטליה יש ליצור את העם האיטלקי". עמים אמריקאים, אוסטרלים או קנדים ודאי לא היו קיימים לפני מאתיים שנה. אומות מדומיינות אינן אומות דמיוניות. הן אומות ממשיות. (למאמר המלא באתר הארץ)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=685
  • תגובות ב-RSS

205 תגובות לפוסט ”ציטוט – בני נויברגר על לאומיות מדומיינת“

  1. מאת ג'ו כלום:

    יו, סמולן, אני הייתי צריך לחשוב על זה.

  2. מאת יריב א.:

    הנה תשובת דורון רוזנבלום לכל המשתייכים ל"לאום היהודי" שמשתלחים בי, בעזרתו ותמיכתו ועידודו של בעל הבית, בבלוג הזה.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1194782.html

  3. מאת יריב א.:

    כולכם יודעים עד כמה אני מוקיר את ספי רכלבסקי. אני משוחד כמו שאומרים. ולכן אין זה פלא שהקטע הבא ממאמרו היום ב"הארץ" מבטא היטב את מה שאני חושב.

    "וכך, המדיניות הישראלית ההכרחית מבחינה מוסרית – פירוק האוטונומיה הדתית המאיימת לבלוע את ישראל, שיבה לגבולות סוף מלחמת העצמאות ולהבטחת הכרזת העצמאות ל"שוויון זכויות גמור בלי הבדל דת, גזע ומין" – נהפכה להכרח קיומי מוחלט.

    הבעיטה ברגל גסה בהכרח הזה מעידה על כך, שהרוחות הגזעניות והפשיסטיות בישראל הגיעו לשלב שבו הן מרשות לעצמן לפעול בניגוד אפילו לאינסטינקט ההישרדות. שלב כזה נגמר לרוב באפוקליפסה"

    איזה שונא ישראל הרכלבסקי הזה. אנטי ציוני ויהודי עם שנאה עצמית. אנשים כאלו רק רואים את הדברים השליליים בישראל. מישהו צריך לטפל בהם.לא כך?

  4. מאת רותם:

    יריב א.: "כולכם יודעים עד כמה אני מוקיר את ספי רכלבסקי. אני משוחד כמו שאומרים."

    שמנו לב.

  5. מאת המשחק של אנדר:

    קראתי את שני המאמרים (דורון רוזנבלום וספי רכלבסקי) והם לא אומרים שום דבר שאתה לא אמרת כבר. איזה טיעון חדש בזכות קיום "לאום ישראלי" יש בהם?