ציטוט – אלי ברדנשטיין, NRG. וזה נחשב היום “שמאל” באירופה…

תושבי ברלין… עלולים לחשוב שהשנה היא 1942. כרזות שייתלו היום ברחבי העיר נושאות את הכיתוב המצמרר "הפתרון הסופי", ומציגות את מפת המזרח התיכון – ללא מדינת ישראל. את שטחה של ישראל מייצגת רק עיר אחת – רמאללה. מאחורי הכרזה עומד צמד אמנים דנים, אחד מהם יהודי, יאן אגסבורג ופיה ברטלסן, החברים בקבוצת אמנות הרחוב הדנית "סורנד" שידועה בעבודות הפרובוקטיביות שלה. "כיהודי אני חושב שזו בעיה גדולה שישראל נבנתה על אדמה גנובה", אומר יאן אגסבורג, אחד מיוצרי הכרזה. (לכתבה המלאה ב NRG…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=591
  • תגובות ב-RSS

10 תגובות לפוסט ”ציטוט – אלי ברדנשטיין, NRG. וזה נחשב היום “שמאל” באירופה…“

  1. מאת דרור ק:

    אני דווקא חשבתי שמפת המזה"ת בלי ישראל כשמעליה הכיתוב "הפתרון הסופי" דווקא תעודד תמיכה בישראל כמעין אזהרה מפני שואה שנייה. מעניין מה היה קורה אם האמן הדני היה קורא לגרמנים לעלות בהמוניהם על גדנסק ולהשיב את דנציג השדודה לבעליה. יכול להיות שזה המיצג הבא שלו. בכל מקרה אפילו לעצמו הוא לא עושה שירות טוב.

  2. מאת יואב ספיר:

    מילא הדני בעל השורשים היהודיים (לכל היותר), אבל כמעט בכל אירוע פוליטי כאן אני פוגש את קיצוני השמאל הישראלי, שמשום מה משתוקקים לקבל כאן תשומת לב, וכל המרבה לצלם אותם, הרי זה משובח.

  3. מאת אייל:

    עזבו אותכם משמאל הקיצוני .
    הימין כבר מנווט את המדינה לאבדון .
    הנה הפטריוט אוהב ישראל ואיש ירושלים ראובן ריבלין דור 43848898 בארץ :
    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=zz20100429_01&from=haaretz
    "עדיף שהפלסטינים יהיו אזרחי המדינה, מאשר לחלק את הארץ"

    אל תטעו חברה . הרי לא מדובר בחזון של מדינה דו לאומית אוטופית סטייל השמאל הרעדיקלי. הוא כנראה מפנטז לו על לתת לפשלטינים אזרחות מוגבלת האפרטהיידיסטית עד שיגיע המשיח וימצא לו הפרטנר המיוחל למשא ומתן וכמובן שעד אז (פלוס מינוס סוף הדורות) נוכל להגשים את חזון שיבת היהודים ליהודה ושומרון ע"י עוד מיליון מתנחלים . והעולם? הוא יצדיע לנו!! רובי יספר להם על הזיקה היהודית לא"י ואיך גם הפלשטינים נהנים מאורה של שיבה מופלאה זאת לכל רגבי האדמה .

  4. מאת יובל:

    אני עם דרור ק.
    גם אני חשבתי שזה מיצג פרו-ישראלי.

  5. מאת נורית:

    הקיצוניות הפנאטית והמטופשת של שני האמנים הדנים הללו דווקא משרתת את ההסברה הישראלית. ראו דיווח על הנושא בעיתונות הדנית "קופנהגן פוסט", ובעיקר, את תגובות הקוראים.
    http://www.cphpost.dk/culture/culture/122-culture/48850-artists-remove-israel-from-map.html

  6. מאת עידו לם:

    אני תומך נלהב בהצעה של אומנים הנ"ל! אני מוכן שכול עם ישראל יעבור לדנמרק ויתקן את הטעות ההיסטורית של משה רבנו(אני בטוח שהוא רצה להוביל אותנו לשם אבל אתם יודעים איך זה יהודים לא יודעים לנווט) אבל בתנאי שהדנים מתחפפים משם! אז יאלא שני האומנים מתבקשים לעשות את הצעד הראשון וכאות לרצון טוב ומחווה לעזוב את ביתם ולפנות אותם לישראלים.

  7. מאת מיכה:

    זו פרובוקציה זולה של אמנים שמנסים להשיג פרסום. זה היה או זה או לעשות תמונה של ישו מחרא.

  8. מאת דרור ק:

    עידו – ההצעה שלך נשמעת מעניינת. לי אישית אין בעיה עם זה שהדנים יישארו. פגשתי כמה דנים והם אנשים נפלאים (יוצאי דופן יש אצל כולם). בסופו של דבר מרבית היהודים גרו לפני מלה"ע השנייה לא רחוק מדנמרק, כך שמדובר בהחלט בצדק היסטורי, מה גם שדנמרק מדינה חזקה ומפותחת יחסית לארצות כמו ליטא ופולין שעדיין מתאוששות מנזקי השלטון הסובייטי. לדנמרק יש ניסיון בניהול אוטונומיות. כמעט כולן קיבלו עצמאות, אבל גרינלנד עדיין במעמד של אוטונומיה בתוך ממלכת דנמרק. בקיצור כל התנאים קיימים, רק צריך מישהו שינסח בקשה מסודרת. מי מתנדב?

  9. מאת עידו לם:

    דרור ק ממשיך עם ההבלים- אין מקום לדנמרק לעוד 6 מיליון יהודים זאת מדינה קטנה מאוד לכן כדאי שדנמרק תתמלא יהודים הדנים צריכים לעוף קפיש? בהנחה והם לא הולכים לעוף אין ערך מעשי להצעה שלהם וממילא גם לא מוסרי את הבנת את זה ברוך?

  10. מאת מיכה:

    "ין מקום לדנמרק לעוד 6 מיליון יהודים זאת מדינה קטנה מאוד לכן כדאי שדנמרק תתמלא יהודים הדנים צריכים לעוף קפיש?"

    זו לא הנקודה. הנחתץ מוצא של האנשים האלחה, ושל הרבה אנשים אחרים, היא שהיהודים הם באופן טבעי מיעוט, שמגיע לו רק להיות מיעוט. במיוחד זה בולט כאשר מפנים את היהודים לאמריקה. היהודים הם לא אינדיאנים. הם רק עם אחד מעמים רבים שהיגרו לאמריקה. אבל אף אחד לא אומר שאיטליה, או אירלנד, או מקסיקו, וכו' לא צריכים להתקיים כי אזרחיהם יכולים לגור באמריקה.

    צריך גם לזכור כמה נפלא היה מצבם של היהודים בגלות עד לפני זמן קצר, למרות שהיהודים כמיעוט מעולם לא איימו על הבמדינות בהם חיו, לא דמוגרפית, לא תרבותית ולא אידיאולוגית.