חופש העיתונות – דורנר נגד מזוז

ציטוט – אריק בכר, אתר מועצת העיתונות: 

"נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לחזור בו מהמתקפה על העיתונות בישראל, ומזהירה כי כל ניסיון להגביל את החופש של התקשורת לפעול תוביל את ישראל למדרון חלקלק ומסוכן.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, צוטט היום בהרחבה בעיתון "מעריב", כמי שאמר בדיונים סגורים כי העיתונות הישראלית אינה מרוויחה ביושר את מרחב הפעולה ממנה היא נהנית, ואף הכריז שיתמוך בטיפול שורש בהתייחסות המדינה לתקשורת. התבטאויותיו באו לאחר שבועות ארוכים של דיון סוער בעיתונות על המחלוקת החריפה סביב דרישתו של שר המשפטים לבצע שינוי מבני במערכת הייעוץ המשפטי לממשלה. "עיתונות מותר שתהיה לה אג'נדה", אמרה השופטת דורנר. "כנשיאת מועצת העיתונות אני יכולה לומר בבירור כי ראוי שתהיינה דעות שונות באמצעי התקשורת השונים, ועיתון רשאי להחזיק באג'נדה. "כל ניסיון להגביל את חופש העיתונות הוא תחילתו של מדרון חלקלק ומסוכן, שמתחיל במקום אחד ועלול להוביל לדברים רעים אחרים"." (לידיעה מלאה באתר מועצת העיתונות…)

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=529
  • תגובות ב-RSS

7 תגובות לפוסט ”חופש העיתונות – דורנר נגד מזוז“

  1. מאת א.ה.:

    אם מזוז באמת אמר את הדברים, נראה שהוא יצא מדעתו סופית. האם אין גבול לצביעות של אנשי כנופיית שלטון החוק?

    האם הוא היה מתקיף כך את העיתונים אם הם היו מתיישרים לפי הקו שלו? האיש פשוט הזוי.

  2. מאת אלון:

    מזוז התכוון לנושא תביעות דיבה כלפי העיתונות הישראלית שהיא נשכנית במיוחד ולעתים מאמללת ומשמיצה אנשים חפים מאשמה בראש חוצות ופוגעת בזכותם לשם טוב. יש יתרונות וחסרונות לגישה זו המגבילה את חופש הדיבור. אך מה לזה ולויכוח לגבי מעמד היועץ המשפטי? זהו ויכוח נפרד, והניסיון לקשר בין השניים הוא תמוה ומהווה השמצה חסרת בסיס כלפי מזוז. דרך אגב, זו האשמה גם חסרת הגיון כי הרבה עיתונאים תמכו בויכוח בנושא היועץ בעמדתו של מזוז.
    להאשים את מזוז הנלחם בשחיתות היא דרך לא ראויה. יש הרבה אנשים שעשו מעשים מושחתים בקטן או בגדול, ולא רוצים שמצפונם יעיק עליהם, ולכן נאבקים בלוחמי השחיתות ומכנים אותם צבועים. מוטב שיסתכלו במראה.

  3. מאת ברק:

    נראה חשוד מאד העניין הזה. ככה דברים לא עובדים במשרד היוע"מ. מזוז גם מסיים עוד חודשיים וחצי, וכל בר-דעת יכול להבין שאי-אפשר לקדם שום דבר בתקופת זמן כזאת קצרה. ככה שעל פניו נראה שההדלפה הזאת הזאת היא פשוט שקרית. ספין או כל מילה אחרת שתרצו לכנות זאת [ואם היא לא שקרית, אז היא לא יותר מ"בלון" תקשורתי, שחרור אוויר בלבד, שכן שום נייר ושום תזכיר חוק לא יכול לצאת תוך חודשיים וחצי. בטח שלא בנושא כזה].
    קורא אינטלגנטי חייב להבין שההודעה הזו היא שקרית. אינה אמת בכל מקרה. אבל בן כספית הוא לא כזה.
    והערה אחרונה לסיום – איך קוראים לתקשורת אשר משתלחת ורודה באדם, בשל שמועה מופרכת על כוונה לנסח הצעת-חוק בעניין מסויים, כאשר ההצעה עדיין לא נולדה, לא נכתבה, לא נוסחה, ובעצם – העיתון אפילו לא יודע מה תוכנה ?
    תעודת כבוד לעיתונאות בארץ ?! ממש לא בטוח

  4. מאת אליאב:

    כמה הגזמות פרועות יש בתגובות בבלוג הזה. מזוז ממש לא משתייך לאותה גווארדיה שרק במדינה כמו ישראל, שבה אכיפת חוק וזכויות נחשבת "סמול", מכונה "כנופיית שלטון החוק". עצוב והזוי שבן כספית הוא האורים והתומים שלכם בענייני שלטון החוק וסדרי משטר תקינים.

  5. מאת אלי א.:

    אליאב, מה אתה לא יודע שמזוז הוא חלק מהדקטטורה המרושעת שהצליחה למנוע את הקמת גדר ההפרדה, שסיימה במו ידיה את הכיבוש, שעצרה את מדיניות החיסולים הממוקדים של צה"ל, שהסירה מאות מחסומים בגדה, שעמדה על הרגליים האחוריות כדי למנוע את היציאה למבצע עופרת יצוקה. אלה אותם אנשים שבו ידיהם ביטלו את מערכת בתי המשפט הצבאיים לפלסטינים. אני עוד זוכר את משה לדור מגיע רכוב על טנק למחנה עופר, מורה לחיילים לסור מדרכו פן יבולע להם.
    וזו אותה הדיקטטורה שהורידה את אולמרט כי לא נכנע לתכתיביה והמליכה במקומו את ביבי. נשמע מוזר, מה ההיגיון, הרי זה ראש ממשלה שמאלני. אבל זה כי ביבי הוא בעצם סוכן שלהם. אהה!

  6. מאת שולמית:

    האין מזוז סלקטיבי ברדיפת מושחתים?

  7. מאת א.ה.:

    אליאב, אם תתעמק קצת בפרטים של פרשות דוגמת פרשת רמון תבין שאין דרך לכנות את האנשים הללו אלה במילה "כנופיה".

    ומה הקשר ל-"סמול"? אני איש שמאל. ועדיין חושב שתחת הדגל של "שלטון החוק" נעשו דברים שאינם ראויים. המערכת הזאת זקוקה לניעור.