במלאת חודש להפגנת התמיכה בקהילה הגאה

זה פוסט ישן, שנכתב אחרי סגירת מועדון הדאנג'ן ביפו, אי-שם ב 2007, והשארתי אותו כמו שהוא. עוד קהילה שמגיע לה להיות גאה. או מושפלת. תלוי איזה חלק שלה. בשידור חוזר.

מועדון הדנג'ן ביפו נסגר. חבל. גם לתל אביב – תל אביב יפו, בשמה הרשמי – מגיע מועדון S&M. בתור עיר שיכולה להתגאות בחיי לילה מהשורה הראשונה בעולם, להתחרות עם ברלין, עם איביזה, עם אמסטרדם, תל אביב כבר הגיעה לגיל שאפשר להתחיל. ומגיע לה. וזה היה מקום עם יופי משלו.

אני יודע, אני יודע. אני יודע שקובעי-הטעם-בעיני-עצמם, כל מיני שנונים ושנונות שהפכו את הסרקאזם לפרנסה, זה היה נלעג. קראתי כל מיני כאלה. קראתי כל מיני צחוקים על "מלכות" ו"עבדים" ו"שפחות" ו"אדונים", וכל מיני מלגלגים הסבירו לי, בכל מיני כלי תקשורת שמחזיקים מעצמם קאטינג אדג', שזה פתטי, וכו' וכו' וכו'. שיהיה להם לבריאות. אבל הם גם לא לגמרי הבינו.

אני אשים בצד את הסימפתיה, באופן כללי, לאנשים עם קינק. תיאבון לחיים, מהסוג הזה, תמיד נראה לי דבר יותר חי מהסרקאזם והשנינות של חכמי העיתונים. אבל במיוחד במועדוני סדו-מזו יש משהו, כשהם מצליחים, שאין במקומות אחרים, וזה לא דבר שניכר לעין ברגע הראשון. בין כל ההצלפות, והזחילות, והמגפיים, והשעווה הרותחת, איכשהו נמס הרוע. הרוע נעשה פסיכודרמה. כו כמו שאומרים – זה נהיה פועל לאחרונה – הרוע נהיה מסובלם (מלשון סובלימציה). אם אתה נכנס ומתעקש להיות שנון, לא תרגיש. אבל אם תעזוב שניה את שנינותך קפוצת-הטוסיק, תרגיש ותרגיש.

במקומות בילוי רגילים יש – צריך להיות – איזה מתח. הרשת המתוחה שעליה מבזיקים וכווים פלירטוטים וחילופים אחרים. ויש סיכון, ויש, לכן, גם אכזריות. במקומות הסואנים היא יכולה להיתרגם לאלימות. במקומות הפחות סואנים זאת יכולה להיות האכזריות הבנאלית של משחקי חיזור, ופוזות סטטוס. אני מעליך, אני מתחתיך. אתה מוצא חן בעיני, את לא.

ובדנג'ן, שבו מי מעל ומי מתחת זה טקס, הדבר הזה, המתח הזה, הרישעויות הקטנות, לא שם. אתה נכנס, ואם תרפה, תרגיש את זה. באופן שפתאום נראה לך יוצא דופן, אנשים… איך לומר? נחמדים. אחד לשני, כלומר. ולא מלגלגים. ומנסים. ומגששים. ומי שרוצה לזחול, ינעם לו, ומי שרוצה להצליף גם. ומי ששמן מותר לו, ומי שמכוערת גם.

אבל יש עוד משהו ב S&M שהוא תזכורת מרעננת. שבאהבה וגם במין – יסלחו לי הזהבה גלאוניות והמירב מיכאליות למיניהן – יש לא רק תום וטוהר אלא גם פחד ואכזריות. אמרה לי את זה פעם סופרת אמריקאית בשם קתרין הריסון בערך ככה: אהבה ושנאה זה אותו רגש רק בתנאים אחרים. תראה, היא אמרה – היא דיברה על אמא שלה – אני אוהבת אותך, אני מפחדת שתלכי, אני כועסת כשאת עוזבת אותי, אני רוצה להרוג אותך אם את לא חוזרת. מה ההבדל?

אז יש יותר יופי, לפעמים לפחות, כשהדברים האלה נעשים מבויימים, ולכן מתקיימים בגבולות, ומתוך הסכמה. ויש בזה גם יושר. ועוד יש בזה גם עדות לזה שלא כולם נכנעו לחלוקה הפשוטה בין יפה ומכוער, אהבה וכעס, סקס ואגרסיה, צדיקים וקורבנות. כי יש איזה קשר, גם אם אני לא בטוח איך מסבירים אותו, בין הסרקאזם והשנינות, לבין הצדקנות והפשטנות. איכשהו זה לא מפתיע שיוצאי גל"ץ משנות השמונים והתשעים, נעשו או ציניים רודפי רייטינג, או צדקנים ומוסרניים. אנשים שהסתובבו בדנג'ן, בניד ראש, במבט, בחיוך אחד לשני, יכלו לראות שיש, פה ושם לפחות, אנשים שמבינים שיחסים בין בני אדם לא מתחלקים כל כך נקי בין שחור ולבן.

ועכשיו נסגר. וחבל.
 

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=453
  • תגובות ב-RSS

8 תגובות לפוסט ”במלאת חודש להפגנת התמיכה בקהילה הגאה“

  1. מאת דור:

    טקסט מאד יפה בעיני, גם בתוכן וגם בסגנון.

    ג'סיקה בנג'מין כתבה נפלא על אהבה-שנאה-שליטה.

    ואיך, גם בטקסט הזה, שכולו טשטוש חלוקות מקובלות, קופצת לה החלוקה למחנות? כל יוצאי גל"ץ נהיו ציניים או צדקנים? ואלה שאינם יוצאי גל"ץ גילו יותר הבנה למה שהולך בדנג'ן?

  2. מאת גדי טאוב:

    אתה צודק, דור, לא כל יוצאי גל"ץ, אבל בכל זאת האווירה הגל"צית. כתג מזהה. והאם זה אומר שאתה רוצה לכתוב על "כבלים של אהבה"? מאד אשמח.

  3. מאת אהרן פ:

    אכן כן.
    הצדקנות הברורה מאליה של העיתונאים. וצרות המוח.
    בכל פעם שהם מתארים משהו שחורג במעט מ3 הרחובות המותרים לשהיה בתל אביב, הם נותנים לך להבין, שהם כמובן מסתייגים מראש, להם זה נראה מיותר, פתטי, טפשי, מה לא.
    המגוחך בזה, זה שהם מבהירים שהם לא התנסו בזה מעולם. בשום דבר. וגם אם התנסו- זה היה בשביל העיתון, לא בשבילם, הם מלכתחילה ידעו שזה טפשי- ובאמת התברר שזה היה טפשי מאוד.
    ואז כשאתה קורא אותם – אתה אומר- מה לעזאזל אתם מרשים לעצמכם לנסות או לבדוק ?
    זה פתטי.

  4. מאת עידו לם:

    יש לי בקשה אליך גדי: יש מצב שתכתוב פעם פוסט על אלברט איינשטיין ותמיכתו בציונות? אני חושב שזה יכול להיות פוסט מעניין.

  5. מאת עוברת אורח:

    הזהבה גלאוניות והמרב מיכאליות??
    חוץ מכך שזה מרגיז, וחוץ מכך שזה ודאי הקנה לך באחת כמה מעריצים מבין הקוראים (והקוראות שהן "מגניבות" מכדי להקשיב לדברים של זהבה גלאון ומרב מיכאלי ו"פמיניסטיות" כאלה, וששות לציין בכל הזדמנות שהן "לא סובלות אותן"), אז זה לדעתי גם עושה להן עוול.
    כנשים סופר-אינטליגנטיות (וברור לי שאתה והקוראים לא חולקים על כך, תהא דעתכם עליהן אשר תהא), גם הן יודעות שלמיניות צבעים וגוונים. והן לא יחלקו על עצם הדבר.

  6. מאת עידו לם:

    לעוברת אורח: אני חושב שהמונח סופר אינטיליגנטיות גובל בהפרזה הן אומנם נשים חכמות אבל לא צריך להגזים עם זה.

  7. מאת מגבניק:

    מאת גדי טאוב:
    ספטמבר 12, 2009 at 5:49

    "אתה צודק, דור, לא כל יוצאי גל“ץ, אבל בכל זאת האווירה הגל“צית. כתג מזהה. והאם זה אומר שאתה רוצה לכתוב על ”כבלים של אהבה“? מאד אשמח."

    …או אולי על 'גן עדן של שוטים' 🙂

  8. מאת נורית:

    אני אוהבת את הפתיחות הכמעט-רב תרבותית הזו לכל מיני קבוצות ומנהגיהם הייחודיים. כנראה שהפוסט-מודרניזם בו הכל מותר, יש בו גם כמה דברים טובים…