ועוד מנפלאות חוקי העישון

באמסטרדם עומדים להיכנס לתוקף חוקי האיסור על מעשנים להתאסף בינם לבין עצמם. לעשן ג'ויינטים יהיה מותר, לעומת זאת. אבל לפקחים תהיה רשות להחרים ג'ויינט ולבדוק שלא היה בו טבק. הנה פרטים, בהארץ.

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=273
  • תגובות ב-RSS

3 תגובות לפוסט ”ועוד מנפלאות חוקי העישון“

  1. מאת עודד:

    אתה מתייחס לאבסורד בחוק ההולנדי כאילו זו עוד דוגמה לאבסורד בחוקי עישון באשר הם, ולא כך. בחוק ההולנדי יש פרצה, LOOPHOLE, כמו שיכול לקרות (וקורה) בספר החוקים של כל מדינה. ישנם עורכי דין ורואי חשבון שמתפרנסים מפרצות כאלה (למשל בחוקי מס), ולא ניתן להסיק מכך דבר – טוב או רע – על חוקי הגבלת עישון.

  2. מאת ברק:

    בין הטבק לבין הג'וינט ישנם מספר הבדלים מהותיים:

    1. עישון ג'וינט אינו ממכר פיסית. הניקוטין בטבק כן ממכר פיסית.

    2. לעישון ג'וינט ישנן, לצד חסרונות, גם יתרונות ממשיים (הקלה על כאבים, הרגשה טובה). לעישון טבק אין כל היבט חיובי.

    3. הטבק, חד-משמעית, הורג ! פשוטו כמשמעו. ג'וינטים לא.

    לכן, לא צריך להתפלא שהחקיקה המודרנית צועדת לכיוון קשיחות בנושא הטבק ומתירנות בנושא סמים קלים שאינם ממכרים.

  3. מאת נמרוד אבישר:

    ברק, רציונליזציה היא מה שאנשים חושבים עושים כשהם מתעייפים.
    1. תגיד את זה לאל סם, כאן נניח: http://www.alsam.org.il/info.asp?id=1. יש אפילו תסמונת גמילה (מה שמכונה בלשון הנוער "קריז") מהקנאביס. להגיד שקנאביס לא ממכר וטבק כן זו רציונליזציה מהסוג הגרוע ביותר.
    שלא לדבר על כך שישנם די חומרים ממכרים פיסית המורשים על פי כל חוק, ביניהם, למשל, שוקולד. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2168073,00.html. אני מניח, אם אני מבין נכון את הטיעון לפיו דברים שממכרים פיסית צריכים להיאסר על פי חוק, ששוקולד צריך לרדת מהמדפים, ויפה שעה אחת קודם.
    2. בעיניך. עבור אוכלוסיה גדולה של מעשנים לטבק יש יתרונות משמעותיים – הקלה על עצבים רופפים, העברת זמן, מראה אטרקטיבי וכיו"ב. אני מצטער, אם "הרגשה טובה" היא יתרון, אז מי אתה שתגיד לי איך הסיגריה שלי גורמת לי להרגיש?
    3. קנאביס גורם לפגיעה בזכרון לטווח קצר (פגיעה שאינה בהכרח זמנית, תלוי בשימוש), להאצה בפעילות הלב, לרעב (שמוביל לאכילת יתר, המסוכנת לבריאות), להתרחבות נימים ולשינוי בדפוסי הפעולה הנוירולוגיים. לא בדיוק חטיף בריאות. למעשה, השפעותיו המיידיות לא שונות בהרבה מאלה של הטבק – אם כי בעצימות גבוהה בהרבה. בגלל אי-חוקיותו של הסם במרבית המדינות, אין לאף אחד הידע *האם* עישון קנאביס יכול להביא להתקפי לב וכד', אולם קיימות די עדויות נסיבתיות שאכן זה המצב.
    4. "החקיקה המודרנית" שאתה מדבר עליה היא החקיקה בהולנד, ורק בה. שאר העולם, זה שכנראה תקוע בתקופת האבן, לא רק שלא מקל את מדיניות הסמים הקלים שלו – הוא מקשיח אותה.