תיקונים ותוספות

זה הלינק הנכון למאמר על הרצל (תודה לטל על התיקון).

וזה לינק לתרגום העברי של אמנת החמאס, באדיבות מגיב שלא השאיר את שמו. תודה בשם כל צוות האתר (כלומר בשמי).

אתם מוזמנים להשוות בין היחס שראה הרצל בעיני רוחו למיעוט ערבי (סובלנות והגנה על זכויות אישיות וקבוצתיות) לבין היחס שמיעוט יהודי שרואה החמאס בעיני רוחו במדינתו (לא תבוא הגאולה, לטענת החמאס, עד שירצח אחרון היהודים).

  • אי אפשר כרגע לפרסם תגובות או לשלוח טראקבאקים.
  • כתובת טראקבאק: https://www.gaditaub.com/hblog/wp-trackback.php?p=266
  • תגובות ב-RSS

6 תגובות לפוסט ”תיקונים ותוספות“

  1. מאת Leibovitz:

    מיטב ידיעתי והבנתי אין הבדל במטרות בין החמאס לפתח/אש"פ. השניים חלוקים על הדרך להגיע לאותה מטרה, ולעיתים זה מבלבל את האנשים התמימים שביננו שחושבים שרק 'אם יהיה עם מי לדבר' מבינהם אז כבר נוכל להגיע לשלום המיוחל.

    אנחנו צריכים להבין שתהליך ההתלאמות (הפיכת הפסיפס השיבטי של ערביי ארץ ישראל לעם ערבי חדש) הוא תהליך חדש יחסית [המרחיקים מדברים על תחילת התהליך עוד בסוף המאה ה-19 כריאקציה לציונות ולאחר מכן כספח להתעוררות הלאומיות הערבית לאחר מלחמת העולם הראשונה, והמקרבים מדברים על חידוד הגדרות הלאום בחברה הערבית הארץ ישראלית משנות ה-60 והאצת התהליך ממלחמת 1967 ויותר מכך לאחר 1973] אצל הפלסטינים מבחינה היסטורית. התוך אותו תהליך מואץ של הגדרת לאומיות מתרחש כאוס עמוק של אי הסכמות בתוך עצמם לגבי מבנה והגדרת ערכים פנימיים בעם הפלסטיני, אבל אין שום ויכוח בינהם על המרחב הגיאוגרפי שבתוכו ההתלאמות צריכה להתרחש. גם 'הקיצונים' וגם 'המתונים' רואים את כל פלסטין, 'פלסטין הגדולה', כזירת השליטה של הפלסטיני החדש.
    בעוד שבשנות ה-60 המשיכו הפלסטינים לדגול המלחמה עד השמדה עם ישראל ושימשו כלי חלוץ של מדינות ערב לזנב בישראל, הרי שלאחר מלחמת יום הכיפורים הבין הזרם המרכזי הפלסטיני שרק במלחמה אין להם סיכוי להתמודד עם ישראל ולהחריבה. ב-1974 פנו ערפאת והפתח לכיוון 'מדיניות השלבים' שבו הם שמרו על מטרתם להחריב את ישראל, אבל הבינו שאי אפשר לעשות את זה ב"זבנג וגמרנו" כמו שחשבו עד אז, אלה הגדירו להם שלבים לפירוק ישראל שיושג ע"י מהלכים מדיניים לצד הפעלת טרור. החמאס הוא ריאקציה מאוחרת יחסית לשינוי הזה. בעוד החמאס לא מסתיר כלום, אצל מנהיגי הפתח העניין מוצנע יותר, כי אם יפגינו אותו בפומבי זה יחבל ביכולת התמרון המדינית שלהם. אבל אסור שנשגה בחלומות שווא, כאשר לנגד עיננו אנחנו שומעים שוב ושוב עמידה על קיום "זכות השיבה", הודעת אבו-עבאס שישראל לא יכולה להיות מוגדרת כ'מדינת העם היהודי' כי היא גם של הערבים החיים בה. רק בחודש שעבר שגריר הפתח בלבנון הזכיר לנו את מה שערפאת אמר מעת לעת לשומעיו בערבית ואנחנו כשלנו לשמוע או להביןhttp://www.memritv.org/clip/en/1738.htm . אין אנחנו צריכים להרחיק לכת ולשמוע מה שמנהיגים ערביים בישראל אומרים (ולא רק עזמי בשארה). לאור כל זאת אני פסימי בכל חלום השלום ושיברו, ויהיה עלינו להבין שנצטרך להמשיך לבנות את מדינתנו לצד מאבק מתמשך כנגד הנלחמים נגד קיומה. כי רק בבנייתנו והתעצמותנו נוכל לשבור את חומת הסירוב הערבית.

  2. מאת דורצח:

    גדי, לפחות לפי מה שאני הבנתי מהאמנה, החמאס טוען שרק תחת דת האיסלאם יוכלו בני שלוש הדתות לחיות בשלווה, ולכן אמנם יש להשליט אותה בכוח, אבל ממש לא לרצוח את כל מי שאינו מוסלמי.
    יש מוטיבים אנטישמיים ברורים באמנה, אבל דווקא לא בנקודה הזאת.

  3. מאת דורצח:

    ואכן, כפי שמגיב חביב לפני שני פוסטים תיקן, הציטוט הוא מהחדית', לא ישירות מהאמנה. השימוש בו באמנה יוצר, כמובן, ניגוד ברור בתוכה, ואולי מעיד שהוא משמש ע"מ להצדיק את המלחמה נגד היהודים יותר מאשר לקרוא להשמדתם, או אפילו להפיכתם למוסלמים בכוח.

  4. מאת מגבניק:

    הנה המקור מהמל"מ. PDF, אבל עם כמה תוספות רקע מעניינות:

    http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/Hebrew/heb_n/pdf/hamas_covenant.pdf

    עוד כמה נקודות מעניינות:

    "סעיף שלושה-עשר

    היוזמות [המדיניות], ומה שקרוי פתרונות של שלום והועידות הבינלאומיות לפיתרון הבעיה הפלסטינית, עומדים בסתירה לתפישת העולם של תנועת ההתנגדות האסלאמית. ויתור על חלק כלשהו מ[אדמת] פלסטין כמוהו כזניחת חלק מן הדת

    אין פתרון לבעיה הפלסטינית אלא באמצעות הג'האד. באשר ליוזמות, ההצעות והועידות הבינלאומיות, הרי הן בזבוז זמן והבל הבלים."

    "סעיף עשרים-ושניים

    האויבים תכננו היטב [את מעשיהם] במשך זמן רב [והצליחו] להשיג מה שעלה בידיהם להשיג, כשהם לוקחים בחשבון את הגורמים המשפיעים על מהלך העניינים. לפיכך, הם פעלו כדי לצבור נכסים חומריים אדירים ורבי-השפעה, שאותם שעבדו לשם הגשמת חלומם. כך, באמצעות כספם הם השתלטו על אמצעי התקשורת הבינלאומית: סוכנויות-הידיעות, העיתונות, בתי ההוצאה לאור, תחנות-השידור וכיוצא בזה. זאת ועוד, באמצעות כספם הם הציתו מהפכות במקומות שונים בעולם כדי להגשים את האינטרס שלהם ולקטוף את הפירות, שהרי הם עמדו מאחורי המהפכה הצרפתית, המהפכה הקומוניסטית ורוב המהפכות שעליהן שמענו ואנו שומעים פה ושם. באמצעות כספם הם [גם] הקימו ארגונים חשאיים הפרושים במקומות שונים בעולם, וזאת כדי להרוס את החברות [השונות] ולממש את האינטרסים של הציונות. [מדובר בארגונים] כגון "הבונים החופשים", מועדוני ה"רוטרי", "לאיונס" [37], "בני ברית" ואחרים. כולם הם ארגוני ריגול הרסניים, שבאמצעות כספים הצליחו להשתלט על הארצות האימפריאליסטיות ולהמריצן להשתלט על ארצות רבות כדי שיוכלו למצות את אוצרותיהן עד תומם ולהפיץ בהן את שחיתותם. [38]

    באשר למלחמות המקומיות והעולמיות, ניתן לדבר על כך בלי לחוש מבוכה. ובכן, הם עמדו מאחורי מלחמת העולם הראשונה, אשר בה הצליחו לחסל את מדינת הח'ליפות האסלאמית [כלומר את האימפריה העות'מאנית], להפיק רווחים חומריים ולשלוט על רבים ממקורות העושר. הם [גם] השיגו את הצהרת בלפור, והקימו את חבר-הלאומים כדי שבאמצעותו יוכלו לשלוט על העולם. הם [גם] אלה שעמדו מאחורי מלחמת העולם השנייה, שבה הפיקו רווחים אדירים מסחר בציוד מלחמתי והכשירו את הקרקע להקמת מדינתם. הם הורו על הקמת ארגון האומות המאוחדות ומועצת הביטחון שהחליפו את חבר הלאומים, כדי שיוכלו לשלוט בעולם באמצעותם. אין מלחמה מתנהלת בשום מקום בלי שידיהם תהיינה מאחוריה, [כפי שמצוין בקוראן:] "כל אימת שילבו את אש המלחמה, יכבנה אללה. הם מבקשים למלא את הארץ שחיתות, ואולם אללה אינו אוהב את המושחתים". ([סורת] אלמאא'דה, [פסוק] 64)[39]."

  5. מאת ניר רייזלר:

    דורצח, ההתעלמות שלך ממשמעותו הלא מובהקת- אלא זועקת- של הכתוב, היא דוגמא מעניינת להלך הרוח בחברה ליברלית מדי.

  6. מאת Leibovitz:

    מעניין איך דורצח טוען שהאמנה מדברת על שלום לכל בני הדתות תחת האסלאם, בשעה שבסעיף 7 למשל כתוב: "לא תגיע השעה [יום הדין] עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, ועד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ו[אז] יאמרו האבנים והעצים: "הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא [מאחורי], בוא והרגהו". ([חדית'] אשר מופיע אצל אל-בח'ארי ומסלם [23])." — כלומר, חובת קיום המצווה הקוראנית.
    אבל נניח שהם לא יקיימו את מצוות רצח הישראלים היהודים. האם שלילת זכות קיומה של מדינה יהודית היא כן כשירה בעיניו של דורצח? שהרי בסעיף 9 נכתב: "באשר למטרות, הרי הן: מלחמת-חורמה בשקר, הבסתו ומיגורו כדי שתשרור האמת, יוחזרו ארצות המולדת [לבעליהן] ותישמע מעל מסגדיהן קריאת המואזין המכריזה על כינונה של מדינת האסלאם, כדי שיחזרו האנשים והדברים כולם למקומם הנכון, ואללה יסייע [בכך], [כפי שמצוין בקוראן:] "אלמלא הדף אללה אנשים, אלה בידי אלה, היתה הארץ נשחתת, ואולם אללה מרעיף ברכה על שוכני העולמים". ([סורת] אלבקרה, [פסוק] 251)."
    לא צריכים להיות עיוורים כדי להבין שעמדתם הרישמית והגלויה של החמאס היא חיסול ישראל וחיסול יהודיה. הרי אף אחד לא מעלה על דעתו שבמידה ותהיה תבוסה ישראלית הפלסטינים יהיו רחמנים בני רחמנים כלפי היהודים?!
    לדעתי, כפי שציינתי, הבעיה האמיתית שלנו היא להבין שגם הפתח קרוב בתפיסתו לחמאס לגבי המטרות. אנחנו נישבים לאמונת השווא בשלום עם אש"פ מתוך תמימותנו ומתוך הבנה שהכרת המציאות היא קשה ומחייבת שינוי טוטלי של מדיניות ישראל בעניין הפתרון לבעיית פלסטין.